Flat Pack

Flat Pack

Retro plošinovka ve 3D světě

Je to 2D nebo 3D? Nová hra od Nitrome natahuje tradiční retro plošinovku na trojrozměrné objekty. Zajímavý nápad je rozveden v řadě úrovní, kdy každá působí jako naprostý unikát. Ač se to na první pohled možná nezdá, tato hra překypuje nápady.

Jako blesk z čistého nebe mi na mysli vytanula vzpomínka na hry od Nitrome. Jak je to dlouho, co jsem žádnou nehrál? Naposledy jsem od nich recenzoval humorný Silly Sausage: Doggy Dessert. Pro dnešní recenzi jsem si mohl vybrat hned z několika titulů, protože jich od té doby vydali více. Volba nakonec padla na Flat Pack, protože mezi novinkami působí nejunikátněji. Uvidíme, zda to bude stačit k dobré hře.

Flat Pack – videorecenze

2D nebo 3D?

Nitrome se nepouští do velkých nebo přehnaně ambiciózních projektů. Své hry staví okolo jednoho nápadu, který se ale snaží kompletně prozkoumat. To zároveň doplní jednoduchou, leč velmi osobitou grafikou. Flat Pack není žádnou výjimkou, i tuto hru bychom zvládli charakterizovat v jedné větě. Rovnou ale mohu slíbit, že titul je natolik zajímavý, že nám na celou recenzi bohatě stačí.

Flat Pack na první pohled připomíná tradiční retro plošinovky, kde se pohybujete ve dvourozměrném prostoru, skáčete po plošinkách, sbíráte mince a vyhýbáte se protivníkům. To vše je pravdou, ale jen poloviční. Hlavní tahák představuje natažení tohoto tradičního 2D světa na 3D objekty. Vaše postavička se tak vždy sice pohybuje jen „přilepená ke zdi“, ale může cestovat okolo objektu, podívat se za roh nebo se dokonce přesunout na objekt jiný, jelikož se tvar úrovně mnohdy mění.

Každý level unikátem

Tato jednoduchá mechanika by samozřejmě pro celou hru nestačila, což si tvůrci dobře uvědomují. Slouží však jako pevný základ pro další hratelnost, která je na něm vystavěna. Skoro se mi tomu nechce věřit, ale každá úroveň přichází s unikátní hratelností a novou herní mechanikou. V běžném případě vývojáři představí nový princip, naučí vás ho a několik dalších kol využívají. V Nitrome ale měli evidentně nápadů na rozdávání.

Jakmile jedna úroveň představí odpalování výbušnin, v další úrovni to již nenajdete. Každá úroveň tak působí opravdu jedinečným dojmem a rádi se budete vracet i do starších levelů. Jednak si můžete připomenout povedenou hádanku, ale také zkusit získat bonusovou hvězdičku skrytou někde v úrovni. Zmiňoval jsem již efektní dynamit, ale za zmínku stojí také vražedná kostka, která se vás snaží rozmáčknout, případně posuvný pás nebo cirkusové dělo.

Jednoduché na všech frontách

Hratelnost se více než intelekt snaží prověřit vaši zručnost, což u plošinovky není nic neobvyklého. Tato je navíc opepřena o další rozměr, kdy v některých chvílích nevidíte za roh, snažíte se navigovat proměnlivým bludištěm nebo upalujete po jezdícím pásu a vyhýbáte se překážkám. Ovládání je snadné, ale mrzí mě, že nejde přepínat mezi gesty a tlačítky – pro posun do stran musíte táhnout prstem po displeji a pro skok klepnout. To je pohodlné pro hraní jednou rukou. Na tabletu bych spíše uvítal virtuální tlačítka, jenže taková možnost tu není.

Graficky je titul výsostně jednoduchý a nese se v duchu ostatních Nitrome her. Bohužel není vizuálně tak zajímavý, jako některé jiné hry z jejich dílny, připomeňme třeba povedený Leap Day. Pohyb pixelových postav po textuře 3D objektů však vypadá nápaditě. Jednoduchý je tradičně i free-to-play systém, který pracuje akorát s reklamou. Můžete ji však za jednorázový poplatek vypnout. A to je fér nabídka.

Nová hra od Nitrome svého vydavatele nezapře. Opět nabízí přímočarý zážitek prozkoumávající jediný nápad. Tím je natažení 2D plošinovky na 3D objekty. Celé to výborně funguje i díky rozmanitosti úrovní, které se neopakují a každá působí naprosto jedinečně. Překážku nepředstavuje ani free-to-play systém. Jestli mám hledat negativa, ukázat mohu směrem ke grafice nebo ovládání. V každém případě hra stojí alespoň za vyzkoušení.

Stáhnout Flat Pack

• unikátní úrovně
  • mix 2D a 3D