Evoland 2

Evoland 2

Herní muzeum v jednom balení

Díky této hře se můžete ponořit do historie počítačových a konzolových her. Nabídne příběh o cestování v čase, se kterým se budou měnit i technologie. Od 8bitových adventur se dostanete až k 3D bojovkám.

Přestože druhý díl Evoland dle autorů pro mobilní zařízení vůbec neměl vyjít, jste na mobilenetu a čtete jeho recenzi. Konkrétně se hra právě objevila i na Androidu, takže vám nic nebrání si ji koupit a zahrát. Od věci nebude také malé připomenutí recenze prvního dílu, neboť v mnoha ohledech bude napsaný text stále platný. Opět nás totiž čeká vzrušující jízda skrz různé doby a herní žánry.

Evoland 2 – videorecenze

Výlet do historie

Vždy jsem miloval strategie, ve kterých jste začali ve starověku a postupně vedli svůj národ až do dob moderních. Evoland ovšem nabízí zcela jiný typ vývoje. Provede vás herní historií, kdy se snaží simulovat nejen tradiční podobu žánrů poplatných vybrané éře, ale zároveň i dostupnou technologii. A technologií myslím především vizuální podobu hry nebo třeba možnosti pohybu.

Třeba hned v tutoriálu si připomenete hry z dob monochromatického Game Boye. To znamená opravdu nízké rozlišení a minimum barev. Tentokrát však hra nebere evoluci v přímočarém duchu, ale místo toho naši hrdinové zvládnou cestovat v čase. To znamená především to, že se vizuál i herní možnosti budou měnit různě.

Minulost a budoucnost

Zatímco přítomnost se odehrává v dobách 16bitových her a nabízí tedy poměrně hezkou a rozumně detailní grafiku, když se poprvé ocitnete v minulosti, vše se změní v grafiku 8bitovou. Aby toto skákání nebylo samoúčelné, sledujete díky němu příběh z více perspektiv. Navštěvujete stejná místa a pozorujete, jak se změnila. Potkáte dokonce stejné postavy, jen mladší či starší.

Právě příběh je jednou z větších novinek. Nemohu říci, že by byl kdovíjak vzrušující – připomíná mi celou řadu fantasy knížek, jež jsem jako dítě četl. Království oslavuje výročí konce velké války a nastolení míru, když se po letech skrývání nepřítel vrátí. Samozřejmě zjistíte, že věci nejsou tak jasné, jak se zdají… asi si to umíte představit.

Evoland 2

Zase to ovládání

Evoland 2 je proti prvnímu dílu také delší. Když představí novou mechaniku, tedy žánr a dobu, nechá vás ji skutečně prozkoumat. Zatímco jednička se dala doslova prosvištět, druhý díl vám vydrží déle. Na druhou stranu na mě byly mnohé pasáže až příliš dlouhé. Největší problém je stále s ovládáním, obzvláště bez ovladače. Rychlá akce vyžaduje rychlé a přesné reakce, což na dotykovém displeji úplně nefunguje. I na nejnižší obtížnost tak můžete často umírat. Zase je dobře, že vám hra nic nedá zadarmo.

Není horšího pocitu, než když víte, co a jak udělat, ale nedaří se vám to jen pro nepohodlné ovládání. Některé pasáže hry jsem tak doslova proklínal, jiné se daly zvládnout bez problému. Za zmínku určitě stojí, že postupně přibíráte další postavy do party, čímž získáváte nové schopnosti, které využijete při soubojích, ale také při překonávání překážek.

Evoland 2 se dá doporučit, pokud si chcete užít nostalgický výlet do herní historie. Existují hry, které každý z prezentovaných žánrů zvládají lépe, ale jen těžko najdete hru obsahující všechny. V tomto ohledu nemá Evoland konkurenci. Dvojka je také o kus lepší než jednička. Stále nabízí humorné narážky, zábavné dialogy i akční hratelnost, která se proměňuje, ale trochu ji sráží ne vždy pohodlné ovládání. Jistou nevýhodou může být také vyšší cena titulu bez možnosti si zahrát třeba demo.

Stáhnout Evoland 2

70%
  • obsahuje příběh