Brawl Stars

Brawl Stars

Střílečka roku od tvůrců Clash Royale
9

Mobilní střílečka s dobrým ovládáním, rychlou hratelností, férovým free-to-play modelem a navíc nápaditým týmem hrdinů? To je to Brawl Stars od Supercell.

Ani si nevybavuji, kdy za poslední roky šlápl Supercell, autor Clash Royale, vedle. I jejich poslední hra Brawl Stars se od vydání na konci minulého roku stala hitem. Jestli se studiu povede stejně změnit mobilní hry i tentokrát, máme se na co těšit.

Brawl Stars – videorecenze

Autoři opouští žánr strategií a zkouší střílečku, která si za vzor bere hned několik titulů. Jednak je to různorodost postav z Overwatch, ale také prvky Battle Royale třeba z PUBG nebo Fortnite. Vyberete si hrdinu, herní mód a vyrazíte střílet ostatní hráče. Na začátku máte k dispozici dvě herní varianty – v jedné se dva týmy po třech hráčích porvou o diamanty. Kdo jich nasbírá a udrží 10, ten vyhrává. V druhém módu se sám nebo ve dvojici vydáte na velkou mapu a pokusíte se přežít až do konce.

Ovládání je velmi pohodlné: jedním prstem chodíte a druhým míříte. Dění sledujete shora, takže máte dostatečný přehled o bojišti. V křoví se však nepřátelům schováte, takže ani zde nechybí nějaké to překvapení. Akce je rychlá, nepřehledná a díky dobrému ovládání vás bude bavit. Důležité je, že každý hrdina skutečně působí jinak. Jeden třeba nabídne pomalejší plošné útoky, jiný střílí přímo před sebe brokovnicí a další sice dostřelí dál, ale musíte se trefit přesně. Každá postava se pak odlišuje i speciální schopností a jistě si najdete svou oblíbenou.

Herní módy zůstávají, ale mapy se pravidelně mění, takže máte pocit, že se hra neustále proměňuje. I díky tomu se k ní vždy vrátíte. Free-to-play model není tak elegantní jak u Clash Royale. Tentokrát sbíráte body, kterými se plní truhly, což rozhodně působí férově. Z beden získáváte dílky pro vylepšování hrdinů. Kolik žetonů můžete vyhrát je ale omezeno a celý systém tak působí trochu nepřehledně.

Brawl Stars je vynikající střílečkou, která tu s námi vydrží dlouho. Očekávání byla velká, a i když hru musím doporučit, určitě nezpůsobí revoluci jako předchozí titul. Místo aby trendy udávala, tak je spíše následuje. Free-to-play model pak působí jinak, ale ne nutně lépe. Jsou to však skvělé zpracování a rozlišní hrdinové, kteří z tohoto titulu dělají vynikající počin.

Stáhnout Brawl Stars

95%
  • skvělé ovládání