PUBG Mobile

PUBG Mobile

Plnohodnotná hra o přežití i na cestách
6

Zatímco největší slávu má už PUBG (PlayerUnknown's Battlegrounds) na PC za sebou, na telefonech zažívá druhý vrchol. Otázkou je, jak dlouho mu to vydrží, když největší konkurent Fortnite právě vyšel na iOS a na Android se blíží. Máme však důležitější otázky. Je tento král žánru battle royale stejně dobrý i na telefonech?

Dostihlo to i nás, tedy mě. Žánr battle royale vystřelil na počítačích do závratných výšin a já se jen nestíhal divit, jak ošklivá a na první pohled nezajímavá hra PUBG ovládá žebříčky nejhranějších titulů. Podobně jako jsem kdysi neodolal rozlousknout záhadu MMO či MOBA, tento nový žánr se přede mě postavil jako Goliáš čekající na pokoření. Teď už chápu, co na tomto fenoménu všichni vidí, a jen mě mrzí, že jsem naskočil až na mobilním telefonu, který má holt své limity.

PUBG Mobile – videorecenze

Jeden ze sta

Kompetitivní hraní je s námi od doby, kdy videohry existují. Vyhrát, porazit toho druhého! Online hraní přineslo soupeření s více a více hráči. Umístit se na prvním místě při hraní Call of Duty nebo Battlefield byl skvělý pocit. PUBG a potažmo celý žánr battle royale tento pocit povznáší na zcela novou úroveň. Vzít totiž musíte v potaz dvě věci – jednak množství, kdy se postavíte dalším 99 hráčům, ale také nekompromisnost. Zatímco dříve jste za jeden zápas nasbírali smrtí hned několik, tady znamená definitivní vyřazení.

Přesně sto hráčů vyskočí z letadla nad ostrovem o osmi metrech čtverečních. A přesně jeden z nich vydrží až do konce, který přijde po nějaké půl hodině. Někteří padnou téměř ihned, jiní vydrží déle. Největší napětí přichází s tím, jak hráči odpadávají a obyvatelná plocha ostrova se zmenšuje. Nejhůře se cítí ten, který skončí na místě druhém. Do hry vpadnete beze zbraně či vybavení. To se snažíte co nejrychleji posbírat po okolí. A pak musíte vydržet.

Hra o nervy

Základní premisa v podstatě diktuje, že se bude hrát o vaše nervy. „Kempení“ zde není sprostý hřích, ale občasná nutnost. Poslouchání kroků a zvuků střelby pak rozhodne, jestli přežijete, nebo ne. Ve hře vznikají opravdu napínavé momenty, kdy vyčkáváte, nebo se naopak snažíte překvapit jiného hráče. Jeden z vás odejde po vlastních a ještě si odnese vybavení toho druhého. Nejednou jsem se zatajeným dechem čekal, až protivník vyleze do prvního patra, kde se snažím nehýbat a hrát leklou rybu.

Herní prostor se postupně zmenšuje, až hráče přinutí k těsné přestřelce na velmi malém prostoru. Kdo se ocitne mimo, je z boje vyřazen. Většinou se sice vyplatí začít u kraje ostrova, abyste stihli nabrat dobré vybavení i zbraně, ale musíte pak počítat s rychlým úprkem, jak se začne bariéra posouvat. V tom vám pomohou vozidla, která jsou poměrně hojně rozmístěna v okolí vesnic a silnic. Hrát navíc nemusíte vždy sami, ale vyrazit můžete až se třemi kamarády v jednom týmu.

Mobilní problém

Nebudu vás vodit za nos, i na telefonu je výše popsaný zážitek parádní. Má však své neduhy. Jedním je jistě ovládání. Nějak se ustálilo, že má hra mít ovládání velmi dobré, ale tak bych to přímo neřekl. Zvyknout si musíte na nepřehledné množství tlačítek, které se na některých displejích mohou i nehezky překrývat. Také velmi snadno něco stisknete omylem – třeba vystřelíte, což vás může osudově prozradit.

Hra však dělá několik kroků, které komplikované ovládání usnadňují. Jednak je rozdíl mezi skutečným mířením a rozhlížením – táhnete prstem z konkrétního tlačítka a nezačnete se otáčet. To vám může v jistých situacích zachránit krk. Na chuť jsem přišel také automatickému běhání, kdy vytáhnete joystick směrem vzhůru. Tím si uvolníte jeden prst a můžete se třeba přehledněji rozhlížet či studovat mapu i za běhu.

Velmi také musím pochválit za drobné úpravy speciálně pro mobilní verzi, které usnadňují hraní na cestách – předně na minimapě vidíte, odkud střelba či blízké kroky přichází. To je něco, co na mnoha telefonech se slabším ozvučením prostě poznat nejde. Navíc ne vždy můžete hrát se zvukem.

Hru si stáhnete zdarma, dokonce ji zdarma můžete bez problému hrát. Všechno dokoupitelné vybavení je kosmetického rázu a po vysazení na ostrov by tak hráči měli mít rovné podmínky.

PUBG je stále zábavným a nervy drásajícím zážitkem i na mobilním telefonu, i když musíte počítat s řadou problémů. Ovládání není vyloženě dobré a větší displeje či tablety budou vždy ve výhodě díky lepší viditelnosti. Grafika také vypadá značně zastarale, zase na druhou stranu jiné hry nenabízí tak rozlehlý svět a stovku hráčů najednou. Důležité však je, že vše, co dělá PUBG zajímavým na PC, tady funguje. Nebojte se tedy hru zkusit i na cestách.

Stáhnout PUBG MOBILE

80%
  • velký svět a 100 hráčů