Evolution: The Video Game

Evolution: The Video Game

Hra o přežití
4

Evolution je desková hra, ve které s ostatními hráči u jezírka bojujete o přežití. Vyhrává ten, který zvládne své živočichy dostatečně nakrmit. Zvládnete se přizpůsobit a rozvinout vlastnosti, díky kterým přežijete?

Asi víte, že mám deskové hry rád. Evoluce je opravdu zajímavá, protože v ní vyvíjíte vlastní živočišné druhy a bojujete s nimi o přežití. Původní hru z roku 2010 můžete koupit i v češtině. Tato mobilní hra však vychází z výrazně vylepšené edice, která vyšla v roce 2014. Na mobilu vás čeká navíc kampaň, hezké animace, multiplayer i hra proti počítači.

Evolution: The Video Game – videorecenze

Všichni hráči se sejdou u jednoho napajedla, do kterého každé kolo společnými silami přidávají jídlo. Nakonec vyhraje ten hráč, který ho zvládne za celou hru sežrat nejvíce. Snažíte se být tedy rychlejší a dravější než protivníci. Případně se můžete i živit zdroji mimo jezírko – vychovat masožravce nebo inteligentní tvory hledající potravu jinde. Vše je řízeno kartami a hra umožňuje zapojení důmyslné strategie.

Každý druh má vámi přiřazené vlastnosti a dále se liší množstvím a velikostí. Čím více živočichů máte, tím více zvládnete každé kolo sežrat, ale snadno podlehnete hladu, když bude málo jídla. Masožravci se sice živí na ostatních tvorech, ale nemusí jít nutně o agresi – mnohdy jen regulují počty, které by stejně pomřely hladem. U hraní však musíte neustále sledovat protihráče a případně reagovat výměnou karet s vlastnostmi.

Hru stáhnete zdarma a proti jednoduchému počítači můžete hrát dle libosti. Pro odemčení celé kampaně a hry více hráčů zaplatíte 250 Kč. Snadno však poznáte, zda vás hraní baví, takže za tento přístup chválím. Největší nevýhodou je optimalizace. Hra sice vypadá hezky, ale rychle vám zvládne vybít baterii a na slabších strojích nepoběží zrovna plynule.

Kampaň se u konverzí deskovek příliš nevidí. Evoluce je navíc jak zábavná, tak poučná. Na malých displejích jsou informace hůře čitelné a optimalizace by mohla být zvládnuta lépe, ale i tak jde o perfektní herní zážitek, který vám mohu jedině doporučit. Užijete si promyšlenou strategii s netradičním tématem a hezkým zpracováním.

Stáhnout Evolution: The Video Game

85%
  • strategická hratelnost