Axe.io

Axe.io

Se sekerou v hlavě daleko nedoběhneš

Pokud vládnete sekerou jako opravdový válečník, v této hře se možná stanete legendou. Utkáte se v ní totiž s mnoha dalšími hráči. Pokaždé se musíte vypracovat od úplného začátku a jediná chyba vás na něj zase vrátí.

Pod prazvláštní koncovkou .io se skrývá celý nový žánr, který je momentálně nesmírně populární. Sám jsem se mu z nějakého zvláštního důvodu vyhýbal. Nová hra od Crescent Moon Games s humornou ikonou a sekerou v názvu však dokazuje, že jsou obavy zbytečné, i když hromada problémů zůstává. Co vlastně ale ono .io představuje? Téměř vždy jde o nějakou jednoduchou hru, ve které se potkáváte s ostatními hráči online, ať už hrajete na telefonu, nebo v prohlížeči. Jednou se požírají hadi, jindy třeba závodí auta.

AXE.IO – videorecenze

Válečník se sekerou

Jste neohrožený válečník, který se ocitl vprostřed bitevní vřavy. Všichni okolo jsou vaši nepřátelé a snaží se vás zabít. Nezbývá vám než pevně uchopit svou sekyru a vyrazit vstříc nebezpečí. V dáli spatříte ostře řezaného a už od pohledu neotesaného protivníka. Než vás stačí zpozorovat, z temena hlavy mu trčí sekyra. Vaše sekyra. Rychlým kotrmelcem se k němu přiblížíte, vytrhnete mu zbraň z lebky a jeho vlastní sekyru si pověsíte za pás.

Takhle nějak by se dal popsat zážitek z této hry. Ať hrajete kterýkoliv mód, ovládáte svou postavu, házíte sekyry, a především postupujete po úrovních. Každá úroveň znamená možnost nést více zbraní najednou. Rovněž se naučíte zacházet se štítem, mečem nebo ohněm. Právě levelování je hlavním motivátorem. Na začátku každé hry jste zranitelní a slabí. Jeden špatný hod a než sekeru seberete, jste beze zbraně. Jste potravou pro hráče na vyšší úrovni.

Vřava

Jakmile zemřete, přijdete o všechno vybavení i získanou úroveň. Musíte tak začít hezky od začátku. Štít od druhé úrovně, případně i krytá záda od úrovně páté, znamenají obří výhodu, stále však nejste nezranitelní. I hráč na úrovni jedna vás jednou ranou může vyřídit. A zatímco on poskočí výš, vy se propadnete na začátek. Je to vzrušující, ale samozřejmě také frustrující.

Co staví tuto hru nad ostatní konkurenci je její variabilita a množství obsahu. Není tu jediný nekonečný mód. Naopak můžete pohodlně hrát sami proti počítačem řízeným protivníkům v menší aréně či rozlehlém okolí hradu. Proti nim vydržíte asi déle, ale i tak vás hravě porazí. S důležitostí úrovní je dobré asi zmínit získávání zlaťáků, díky kterým se můžete na druhou či třetí úroveň dostat ještě dříve, než potkáte nějakého protivníka. I tak ovšem po nějaké době narazíte na stereotyp, kterému nepomáhá ani opakující se hudba v pozadí.

Multiplayer

Samozřejmě, pravá .io hra potřebuje hru více hráčů. A taky ji nabízí, dokonce hned ve třech módech. Jednak nechybí aréna, ve které poměří síly šest hráčů, ale zábavný je také team deathmatch. V něm se šestice hráčů rozdělí na dva týmy. Spolupráce je v tomto případě klíčová, jinak z pirátského ostrova jako vítězové neodejdete. Nakonec je tu plně kooperativní režim, ve kterém se pokusíte porazit draka.

Zcela upřímně, jako drakobijec se cítit nebudete a jde jednoznačně o nejslabší mód. Zase je to ale jediný mód, ve kterém má smysl přepnout kameru na pohled přes rameno. Jindy totiž potřebujete vidět všude okolo sebe, k čemuž vám nejlépe poslouží pohled shora.

Hlavním free-to-play prvkem je reklama. Díky té si můžete v multiplayeru jednou po smrti uchovat level a vybavení, případně prodloužit život ve hře jednoho hráče. Za herní měnu si také kupujete nové vzhledy postav a odemykáte drobná vylepšení, která by ovšem v boji neměla znamenat nijak výraznou výhodu.

Tento rychlý titul je pro mě velkým překvapení. Vydržel jsem ho hrát dlouho, a to i díky hezké grafice a slušnému zpracování. I když bugy a třeba zasekávání postav zde potkáte běžně. Největším problémem je latence v multiplayeru – titul je totiž o přesném časování a uhýbání, na což se vždy spolehnout nemůžete. Variabilita herních módů a zábavné postupování po úrovních však z hry dělají velmi dobrý zážitek.

Stáhnout AXE.IO

• grafika a slušné zpracování
  • adrenalin