Samsung nemusí být zrovna milovanou značkou mnoha uživatelů smartphonů, ale rozhodně se nedá tomuto výrobci upřít vysoký podíl na celkových prodejích. V nejnovějším srovnání však Samsung na globálním podílu ztrácí a z loňských 32,3 % klesl na 25,2 %. Došlo také k poklesu celkových prodejů – ty se snížily ze 77,3 milionů na 74,3 milionů prodaných kusů.
V TOP 5 se ještě usadili následující výrobci: Apple, který meziročně ztratil 1,1 % podílu, Huawei, který zaznamenal vysoký nárůst ze 4,3 % na 6,9 % a Lenovo, které zvýšilo svůj podíl na 5,4 % oproti loňským 4,7 %. Nejlepších pět uzavírá LG, které si překvapivě pohoršilo o 0,1 % na celkovém podílu i přes to, že uvedlo na trh svůj model LG G3. Ostatní výrobci si dohromady připsali 45,8 %, oproti 40,6 % z loňska.
Zdroje: idc.com, engadget.com