Přední obchodní řetězec přišel s novinkou v srpnu. K-Scan v mobilní aplikaci testoval na dvou prodejnách – v Praze na Jarově a v Olomouci. A samostatný způsob nakupování se osvědčil, lidé si na něj čím dál více zvykají. S novinkou pomáhaly v obchodech hostesky. Zákazníci si do svého mobilního telefonu stáhli aplikaci Kaufland a vytvořili si v ní digitální K-Card. Po spuštění aplikace se jim otevřela obrazovka fotoaparátu s oknem pro skenování čárových kódů. Svůj nákup pak kontrolovali v digitálním košíku, v němž se zobrazuje aktuální počet produktů. „Jde o moderní způsob, který je navíc velmi komfortní a hygienický. K nakupování vám stačí mobil s aplikací a odbavení u expresních pokladen je navíc rychlejší,“ dodala Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufland, který samoobslužné nakupování zavedl během října v největších českých městech.
„V současné době takto nakupují už tisíce lidí, a to jen několik týdnů od spuštění. Podle našich analýz provede zákazník s mobilní aplikací v průměru tři nákupy za dva týdny,“ upřesnila mluvčí Renata Maierl, podle které je největší přednostní samoobslužného nakupování přehlednost a čas. „Hlavní výhodou je fakt, že máte nákup uložený v tašce a v expresní zóně si pouze zvolíte formu platby a můžete zamířit domů.“
Aktuálně samoobslužný nákup službou K-Scan provádí od 6 až 12 % zákazníků denně ve vybraných prodejnách. Do statistky je zahrnutý nákup s ručním skenerem. Po třech měsících pilotního režimu se rovněž ukazuje se, že aplikace je vhodná pro velké nákupy – košík zákazníka s K-scan v mobilu je totiž jednou tak větší než nákup zákazníka, který nevyužívá tuto samoobslužnou technologii.
Rozšiřování K-Scan mobilní aplikace půjde po jednotlivých vlnách. Nyní je možné takto nakoupit ve všech obchodech v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Českých Budějovicích, Jihlavě, Karlových Varech, Kladně, Liberci, Znojmě. Od 23. listopadu pak na prodejnách v Hradci Králové nebo Zlíně, od 2. prosince v Humpolci a v Písku.
To může mít jednoduché vysvětlení: jedná se o bohatší zákazníky, kteří nelezou do Kauflandu 3x týdně na každou letákovou blbost no a tak toho naberou víc a přijedou pak za delší dobu...