Moderní kapesné pro mladé, případně jednoduchá elektronická peněženka propojená s předplacenou platební kartou, tak by se v krátkosti dala charakterizovat služba Napka, která fungovala pod záštitou ČSOB. Vynikala především v rychlosti přeposílaných financí, problém nebyl ani o víkendu či ve večerních hodinách. Stačilo Napku dobít a následně si uživatelé mohli bez problémů přeposílat i drobné částky, platba následně probíhala přidruženou platební kartou, která fungovala stejně jako karta přímo z banky. Bylo tedy možné platit u obchodníků, na internetu i v zahraničí.
TIP: Recenze Napka: elektronické kapesné pro moderní mládež
Tomu je však konec, Napka svoji činnost končí. Od 27. 4. 2017 dojde k ukončení služeb předplacené karty Napka. Karty budou zablokované počínaje dnem 27. 3. 2017 a smlouvy jako celek budou ukončeny ke dni 27. 4. 2017. Zůstatek předplacené karty doporučuje banka do 27. 3. 2017 použít k nákupu zboží a služeb. O vyplacení nebo o převod zůstatku může klient požádat prostřednictvím oddělení péče o zákazníky, zůstatek bude všem uživatelům po uplynutí výpovědní lhůty bez poplatku vyplacen.
Pokud se ptáte, co za ukončením služby Napka stojí, máme pro vás vyjádření:
Projekt předplacené platební karty Napka sloužil jako vstup na pole inovativních plateb, který se osvědčil jako plně životaschopný a s velkou oblibou tisíců zákazníků. Bohužel však díky nové legislativě EU, která negativně upravuje funkcionality této služby (např. výrazné snížení limitů výběru z bankomatu, minimální možné výše hotovosti na kartě nebo zákaz plateb v zahraničí) již neumožňuje dále rozvíjet potenciál těchto služeb.
Z toho důvodu se společnost Rock Finance, distributor Napky, rozhodla tento proof of concept ukončit a dále rozvíjet tyto inovativní služby více ve světě e-commerce, kde vidí další a širší možnosti pro nové finanční služby.