Die Hard: recenze hry podle filmu Smrtonosná Past - Opět v akci

3

S příchodem dalšího dílu filmu Smrtonosná past se na naše telefony a tablety dostala i hra se stejnojmenným názvem, v originále Die Hard. Hlavní hrdinou v ní není Bruce Willis, ale jeho filmový syn, který mu pomáhá bojovat proti padouchům, tentokráte v Rusku. Co myslíte, bude vás bavit?

Die Hard pro iOS a Android je licencovanou oficiální hrou, která doprovází cestu pátého dílu filmu Smrtonosná past do kin. U nás si ještě na premiéru musíte zhruba tři týdny počkat, v zahraničí je už v kinech běžně ke zhlédnutí. Hodnocení filmu je spíše průměrné, o žádný trhák, který by trumfnul předchozí díly, se bohužel jednat nebude. Nejsme tu ale od toho, abychom hodnotili film, na ten si v březnu zajděte do kina. My se podíváme kritickým okem na hru.

3D střílečka? Kdepak...

O uvedení hry Die Hard na Google Play a App Store už jsme vás informovali zhruba před týdnem, jste už možná tedy trochu v obraze, o jaký typ hry se jedná. Podbízela by se third person 3D střílečka, ona tak i hra vypadá na screenshotech, ale zdání klame. Jedná se o hru typu "endless runner", čili hlavní hrdina stále běží, vy ovládáte jeho pohyby do stran, výskoky a střelbu. Hlavním hrdinou je Jack McClane, který je ve filmu synem legendárního policisty Johna Mcclaina, kterého hraje Bruce Willis.

Hra začíná krátkou ukázkou z filmu, která vás má patrně nalákat do kina nebo alespoň trochu "nažhavit" na samotnou hru. Posléze se přesunete do hlavního menu, kde vidíte název aktuální oblasti (napoprvé to bude Pripyat) či stav vašeho peněžního konta. Čekání na nahrání hry vám bude zpestřovat drsná fotka hlavního hrdiny se samopalem.

Ovládá se pohybovými gesty

Jak už jsme si řekli, dopředu se hlavní hrdina pohybuje automaticky. Vy ovládáte jen jeho pohyb vlevo a vpravo, to je nutné například když se chcete vyhnout nějaké překážce nebo sesbírat mince, které se různě v úrovních "povalují". Pohyb uděláte tak, že přejedete prstem po displeji zleva doprava nebo naopak. Menší překážky můžete přeskočit, stačí přejet prstem po displeji směrem nahoru. Pokud doběhnete někam na ke zdi, Jack automaticky zatočí.

Střelba je intuitivní

Během celé hry na vás útočí nepřátelé, a pokud chcete přežít déle než pár vteřin, musíte mít rychlejší prst na spoušti, než oni. Střílí se velmi jednoduše a intuitivně, stačí se prstem dotknout místa, kde se nepřítel nachází, Jack tím směrem vystřelí. Jakmile vám dojdou náboje v zásobníku, pak dotykovým gestem shora dolů znovu zbraň nabijete.

Pokud se před vámi objeví nepřátel více, můžete na několik vteřin ikonkou v horním rohu displeje zpomalit čas a jednoho po druhém je zastřelit. Jakmile režim zpomaleného času vyčerpáte, musíte počkat, až se znova pomalu dobije.

Lépe se hraje na telefonu

Hru jsem zkoušel jak na telefonu (iPhone 4) tak i tabletu (nový iPad), mnohem lépe se paradoxně hrála na menším displeji telefonu, kdy máte palcem pokrytou celou jeho plochu. Můžete tak pohodlně přehmatávat mezi ovládáním pohybu a střelbou. Při držení tabletu oběma rukama toto možné není, chcete-li po někom vystřelit, musíte tablet jednou rukou pustit.

Zpočátku budete vybaveni jen pistolí, další zbraně si můžete za nasbírané mince dokoupit později.

Pro Android a iOS aktuálně zdarma

A jaká je cena hry? V době uvedení byla verze pro Android zdarma, za iOS verzi jste museli zaplatit jeden dolar. Před pár dny došlo u iOS verze ke zlevnění, od té doby je také zdarma. Že by se neprodávala a tvůrci se rozhodli spolehnout jen na in-game nákupy? Za reálné peníze si můžete nakoupit rubly i dolary, za které pak nakupujete zbraně, munici a vylepšujete fyzické schopnosti Jacka McClaina.

Pokud se vám za mince nechtějí utrácet skutečné peníze a zároveň máte problém je posbírat ve hře, existuje ještě jeden způsob, jak je získat. V menu hry vpravo ikonka s nápisem "Free". Pokud na ni kliknete, budete odměněni mincemi za sledování reklamních videí či bannerů. Není to nic hrozného, jedno video má zhruba čtvrt minuty, jedná se o upoutávky na různé hry, dostanete za něj 250 rublů. Za shlédnutí reklamního banneru máte 50 rublů. Očekával bych, že zde bude nějaký limit shlédnutí, například za den, nic takového zde ale zřejmě není. Stále dokola jsem klikal na tuto ikonku, stále se zobrazovaly videa a bannery, stále jsem získával nové a nové mince, až mě to popravdě přestalo bavit.

Die Hard je pěkně graficky zpracovanou hrou podle stejnojmenného filmu. Hratelnost ale mohla být o něco lepší, v žánru "endless runner" her najdeme mnoho zábavnějších kousků, například Temple Run či Temple Run 2. Pokud ale jste fanoušky této filmové série, tak věřím, že si hru užijete na 100 %.

Stáhnout DIE HARD

65%
  • Režim zpomalení času