O včerejším velkém výpadku mobilních hovorů, dat i televize, který postihl Vodafone, jsme vás samozřejmě informovali. Nyní přináší operátor vysvětlení a současně jsme se na Twitteru jeho generálního ředitele, Petra Dvořáka, dozvěděli, že jako omluvu nebude Vodafone odečítat data z mobilních tarifů během celého pátku 29. května 2020. To se týká jak firemních, tak nefiremních zákazníků, tarifů i předplacených karet.
Omlouvám se za výpadek sítě dnes odpoledne, který postihl část našich zákazníků. Jako omluvu nebudeme odečítat data z mobilních tarifů během celého pátku. Děkuji za trpělivost a pochopení.
— Petr Dvořák (@PetrDvoVodafone) May 28, 2020
Jak se lze dočíst na sociálních sítích Vodafone, v ústřednové části sítě (core network) došlo k neočekávané hardwarové chybě, která pak stála za přetížením řídících prvků sítě. Aktuálně už by měly být problémy odstraněny, způsobila je hardwarová chyba několika karet EPG. Vodafone přitom dodává, že už jeho technický tým pracuje na eliminaci podobných událostí do budoucna.
Operátor ale vysvětluje také výpadky v televizních službách, kde došlo k odběrové energetické špičce, která vyřadila z provozu hlavní a záložní technologii (headend) pro distribuci digitálního televizního signálu UPC TV a Vodafone TV. Přitom došlo také k poškození hlavní i záložní aktivní technologie, a právě z toho důvodu nebylo možné využívat zpětné přehrávání vysílání. Příčinu problému operátor analyzuje. Služby se mu podařilo obnovit, takže pokud by vám služby UPC televize přesto po výpadku nefungovaly, doporučuje Vodafone provést reset set-top boxu, návod je zde.
Provozu pevné sítě se výpadek nijak nedotkl, nicméně někteří klienti operátora mohli mít problém s novým přihlášením do sítě.
to jestli se dozví mamka tak budeš bez pohádky