Zombie Road Trip

Zombie Road Trip

Když zombíci stojí v cestě

Her, kde vraždíte zombíky, není nikdy dost. V dnes recenzované to ale není tak jednoduché, v první řadě se nesmíte nechat sežrat. Nasednete do auta, ujíždíte hordě krvelačných bestií, cestou sbíráte mozky a nárazníkem likvidujete nedomrlce, kteří se vám postaví do cesty. To a ještě víc vám nabízí tato povedená hra zdarma.

Vyrazit si na zombíky, to může být slušná forma dovolené. Jen tak se projíždět a u toho zkosit hordu hnijících bezmozků. Horší to ale je, když si vyrazí horda zombíků. To vám zbývá už jen nasednout do auta a prostřílet si cestu pryč. Zombie Road Trip není novinkou, ale byla by ohromná chyba tuto hru vynechat, protože je po čertech chytlavá. A navíc zdarma.

Hratelnost

Jste pronásledováni podlou hordou zombíků, která vás nesmí chytit, a snažíte se dojet co nejdál. Při tom zabíjíte kolemjdoucí a kolemletící zombíky, za což získáváte mince. Tedy mozky. Spíš jsou to mince s mozkem. Recenzent bez mozku. Jak si můžete sami domyslet, za nasbírané mince si kupujete nová auta, zbraně, zlepšováky nebo bonusy.

Pronásledováni jste velmi pečlivě a téměř celou dobu máte v zádech hordu, která jen čeká na to, až uděláte chybu. Těch můžete udělat hned několik. Pokud včas nestřelíte zombíka, tak ho přejedete, což je sice skvělý pocit, ale zbrzdí vás to. Proto je lepší občas pálit s předstihem. Sice nejste v letadle, ale i tak se v této hře hodně létá. Vy můžete auto naklánět, a proto se musíte snažit o co nejhladší přistání. Když se vám povede, tak auto přidá. Když ne, tak zpomalí a horda vás sežere.

Během letu můžete dělat různé kaskadérské kousky, přemety dopředu, dozadu nebo rovnou kombinace triků. Vlastně vás k tomu hra nabádá, protože pokud chcete ujet co nejdál, tak potřebujete pořádné zrychlení. A za povedené kousky vás hra odmění. Ale pozor, musíte správně dopadnout, jinak se kombo ruší. Když naplníte trikový pruh, tak auto dostane boost mód a vystřelí jak raketa.

Ovládat ji můžete buď tlačítky po stranách pro natáčení a dotykem kamkoliv na obrazovce pro střelbu nebo také nakláněním telefonu. Tlačítka mi přišla mnohem přesnější a pohodlnější. Na tabletu se hraje úplně stejně, ale zamrzí nepřenositelný postup hrou. Jakmile máte rozehráno na jednom zařízení a pustíte to na druhém, tak začínáte znovu. Je to škoda, protože by se dalo vydělávat mnohem lépe a rychleji. (Testováno na iPhonu a iPadu, pokud by to u Androidu šlo, tak mě prosím upozorněte do komentářů.)

Mozkožrout

Prostředí se mění vždy, když projedete městem. S tím se také zvýší obtížnost, přibude nepřátel a zvýší se násobič pro získávání mincí. Takže za zabitého zombíka nedostanete třeba jednu minci, ale dvě. A to je slušná nabídka. Stejně tak město funguje jako taková záchrana, protože hordu trochu zpomalí a dá vám náskok. Kromě mincí také ve hře sbíráte lístky na ruletu. Za ty si po dojetí (to je ta chvíle, kdy vás horda pohltí) můžete zatočit o mince. Výhodou je, že točíte pouze o kladné mince. A můžete vytočit až 500, což je hodně, nebo taky deset, což už tolik není. Ale nikdy vám ruleta nic nesebere. Když máte lístků více, tak si můžete zatočit víckrát, ale předešlý výsledek se anuluje. Můžete se tak rozhodnout, jestli vám třeba 250 stačí nebo si risknete zatočit o víc. Když vytočíte v druhém kole deset, tak máte smůlu a dostanete deset. Lepší než dostat lopatou.

Když nastřádáte dostatečný počet mincí, tak můžete nakupovat. Co to bude? Nové auto, jeho vylepšení, nová zbraň nebo třeba nějaká vychytávka. Auta jsou různá a ta stylovější taky stojí víc. Třeba za dinosaura dáte minimálně 6 000 mincí. A to nní úplně málo. Za trojského koně pak rovnou 40 000. Chvíli potrvá, než to vyděláte. A proto tu máme mikrotransakce. Chtít místo auta dinosaura je naprosto legitimní věc a pro zjednodušení si můžete dinosauří auta odemknout za skutečné peníze. Stejně tak si můžete rovnou koupit mince. To je ale spíš pro nadšence, kteří nechtějí šetřit a čekat. Tato hra vás totiž do nákupů nijak netlačí.

Aut je široká nabídka a každé jde navíc upgradovat. To se projeví tak, že auto získá opancéřování a dopředu něco pro hladší přejíždění zombíků. Důležitější je ale střílení. A pro to potřebujete zbraně, které jsou přidělané na dveřích. Začínáte s pistolí, koupit si pak můžete třeba útočnou pušku, brokovnici, raketomet, plasmové dělo a podobně. Každou zbraň si navíc můžete vylepšovat. Vedle toho tu jsou ještě další vychytávky. Za mince si můžete změnit hudební podkres, přidat laserové zaměřovadlo, indikátor zombíků, nitro nebo třeba více efektů krve. To jsou ale okrajové záležitosti.

Než odstartujete, tak si ještě můžete koupit nějaký ten jednorázový bonus. Třeba jednu minci navíc za každého zabitého, posunutí startu do třetí úrovně nebo třeba záchranu života. Můžete, nemusíte. Občas to ale dokáže zamíchat kartami. Během hry také můžete plnit úkoly. Třeba „udělej 15 otoček v jediné hře“, „zastřel 10 letících zombie“ apod. Za jejich plnění dostanete samo sebou mince navíc. Úkoly si můžete prohlédnout i přímo při hře, stačí zapauzovat. Tam mi ale chybí tlačítko pro rychlý restart. Občas se level prostě nepovede a nemá smysl ho dojíždět. Tak chci rychle začít znovu a musím jít do menu a pak začít novou hru.

Dost tlachání, je čas sešlápnout plyn, udělat pár otoček a otestovat pevnost svalové hmoty zombíků. Tato hra se povedla, je jednoduchá, jedno kolo vám moc nezabere a díky ruletě se dá vydělávat docela rychle. Trochu vás bude otravovat reklama, která jednou za čas vyskakuje, ale to je holt daň za to, že je stažení zdarma. Chválím také za nenucené mikrotransakce. Řezání zombíků prostě neomrzí.

Takto hra vypadá na iPadu

Stáhnout Zombie Road Trip

90%