The Castles Of Burgundy

The Castles Of Burgundy

Hledáte výzvu?

Digitálních předělávek deskových her stále přibývá. The Castles Of Burgundy dodnes patří mezi vůbec nejlépe hodnocené hry a nově si ji zahrajete i na svém telefonu či tabletu. Mějte se však na pozoru, jedná se o náročné strategické „euro“.

Pokud dáte na žebříčky oblíbenosti, The Castles Of Burgundy je aktuálně 13. nejlépe hodnocenou deskovkou. Přitom jde o hru z roku 2011. Očekává se však nová Deluxe edice a navíc nedávno vyšla také v mobilní podobě. Právě na tuto verzi se dnes podíváme.

The Castles Of Burgundy – videorecenze

Hra se řadí mezi „evropské“ strategie. To znamená menší interakci mezi hráči, minimální podíl náhody a silnou porci strategického rozhodování. Pokud bych chtěl začít vysvětlováním pravidel, asi nestihnu už nic jiného. Tato hra je vážně komplikovaná, i pokud jste zběhlí deskovkáři. Digitální verze má však tu výhodu, že spoustu věcí hlídá za vás, navíc můžete začít proti lehčím protivníkům. Pro tuto dobu nám bude stačit vědět, že se snažíte budovat kraj tak, aby prosperoval a vy jste získávali co nejvíce bodů. Co všechno ve hře můžete dělat?

Základem je stavění budov, díky kterým budete obchodovat, farmařit a těžit vzácné kameny. Každý hráč má vlastní herní plochu, na kterou umisťuje stavby. Ty si nejprve musí zabrat z veřejné nabídky, což představuje jakýsi závod s ostatními hráči. Budete nejprve zabírat a doufat, že to pak zvládnete postavit, nebo risknete, že vám ostatní kýžený dílek seberou? Nejkomplexnější je však na hře bodování. Systémy jsou vzájemně propojené a téměř za vše můžete získat nějaký ten bod.

Skutečně dobří hráči však budou schopni stavět tak, aby naplno využívali speciální efekty budov a maximalizovali získávaný počet bodů. Interakce s ostatními hráči se smrskává na zabírání dílků a vzájemné předhánění, což není mnoho. Zprvu vám asi také přijde herní obrazovka nepřehledná. 3D animace vypadají hezky, ale celkový výtvarný dojem krok s dobrou rozhodně nedrží. Obzvlášť některá tlačítka či různé nabídky nevypadají dobře.

The Castles Of Burgundy je hra, kterou budete i po mnoha partiích stále objevovat. Není tedy divu, že se hraje i po letech. Nejde o mobilní rychlovku, jedna hra vám zabere okolo 45 minut a za hru zaplatíte 270 Kč. Pokud jste žádnou komplikovanější strategickou deskovku nikdy nehráli, raději investujte peníze jinde. Pokud však Burgundy znáte nebo hledáte výzvu, aplikace se až na nedotaženou prezentaci povedla. Hrát můžete sami nebo přes internet.

Stáhnout The Castles Of Burgundy

85%
  • komplexní strategické možnosti