Shadowgun Legends

Shadowgun Legends

Český král online stříleček
4

Svět budoucnosti vás potřebuje! Mimozemská invaze téměř způsobila pád naší civilizace. V této české online střílečce se stanete elitním vojákem a dost možná i celebritou.

České vývojářské týmy o sobě poslední dobou dávají výrazně vědět. Jednou z herních událostí roku bylo vydání Kingdom Come a nedávno zase získala Amanita ocenění za svůj nově vydaný titul Chuchel. Hned jak vyjde pro mobilní zařízení vám přineseme jeho recenzi. Mobilní verzi Kingdom Come naopak neočekávejte. No a třetím významným projektem je Shadowgun Legends, ambiciózní online střílečka od brněnských Madfinger Games. A to je teprve březen!

Shadowgun Legends – videorecenze

Sláva hrdinům

Začněme tím nejvíce očividným. Titul se z velké části podobá konzolové hře Destiny. A to jak příběhem, tak hratelností. V obou případech jde o střílečku, ve které je lidstvo pod náporem mimozemského útoku. Zatímco Destiny se bralo dost vážně, Shadowgun Legends bere celou situaci s humorem a místo hrdinů hledá spíše celebrity. Bojovat proti emzákům není jen otázkou přežití, ale také slušného byznysu.

Po přihlášení se ocitnete na základně, ve které se potkáváte s dalšími hráči, nakupujete výbavu a přijímáte úkoly. Jednotlivé mise pak plníte mimo domovskou planetu v okupovaných zónách. Na jedné straně se tak můžete poflakovat s dalšími hráči, na druhé procházíte běžné akční pasáže, jaké byste od FPS čekali. Obří výhodou je rozmanitost obsahu – vedle sólových úkolů se dostanete i na týmové mise s dalšími hráči, případně si zasoupeříte v aréně.

Střílečka

V první řadě jde o střílečku, která vás příliš nepřekvapí, pokud máte s hrami studia zkušenosti. Jedním prstem chodíte, druhým míříte a střelba probíhá automaticky. I tak jsou souboje výzvou a různí nepřátelé vyžadují změnu zbraní i trochu taktiky. Výběr je přitom zcela na vás, hra vás zásobuje automatickými puškami, brokovnicemi, raketomety i odstřelovačkami. I tak mají RPG prvky velkou důležitost – u zbraní řešíte statistiky a vylepšujete i své schopnosti.

Mise jsou často výrazně přímočaré, kdy jen následujete ukazatel a střílíte po všem, co se hýbe. To je proloženo příběhovými sekvencemi, krátkými animacemi nebo mačkáním spínačů. Nutno říci, že úkoly tak působí moderně a dynamicky, i když se prostředí začne opakovat. Pochvalu zaslouží i řada miniher, které úrovně vždy ozvláštní. Pokud však budete pravidelně střídat příběhové mise, týmové raidy a souboje v aréně, nuda rozhodně nepřijde.

Hrajte dle libosti

Není žádným překvapením, že hra vypadá perfektně a hravě se zařadí mezi nejlépe vypadající střílečky na mobilní scéně. Však právě díky prvotřídní grafice kdysi Madfinger Games prorazili. Na slabších zařízeních ale můžete narazit na mírné trhání – obzvlášť, když třeba vlezete do místnosti, kde je hodně hráčů. Za zmínku stojí také povedený humor, kterým je celá hra protkána. No uznejte sami, Brno jako centrum euroasijské aliance? To se povedlo!

Pro mě je však tím nejpřekvapivějším free-to-play model. V něm udělali tvůrci krok dobrým směrem. Zapomeňte na omezování nějakou energií či běžné „paywalls“. Hrát můžete de facto neomezeně, dokonce i bez placení. Za skutečné peníze však získáte lepší a především stylovější vybavení. Titul dává prostor předvádění a toto je nejlepší způsob, jak se dostat k epickým zbraním či zbroji. Největším omezením je ve výsledku inventář, který si však za poplatek rozšíříte. Věřte, že se to brzy bude hodit.

Hra sice prošla dlouhým testováním, ale ostrý provoz je ostrý provoz. Nyní tak ještě čas od času narazíte na přeplněné servery, což snad tvůrci časem odladí. Jinak nemám téměř co vytknout. Jasně, mise jsou trochu repetitivní a sama střílecí fáze moc inovací nenabízí, ale vzhledem k širokým možnostem na to snad ani nepomyslíte. Můžete bojovat s dalšími hráči po boku, postavit se proti nim nebo jen tak sami objevovat galaxii. Jasné je, že má hra budoucnost otevřenou, a my se těšíme, kam nás vezme. Má vykročeno k nejlepší akční online hře na telefonech.

Stáhnout Shadowgun Legends

90%
  • rozmanitý obsah