Santorini

Santorini

Božské piškvorky s příchutí Řecka

Máte rádi abstraktní strategie pro dva hráče? Santorini je jako malý zázrak. Spojuje krásné zpracování s jednoduchými pravidly, ale hlubokou hratelností. Bude tato hra pro vás?

Abstraktních her, kde poměříte síly s vyrovnaným protivníkem, je celá řada. A samozřejmě si vždy můžete zahrát šachy nebo piškvorky. Santorini zapadá někam mezi zmíněné hry, a navíc nabídne krásné zpracování i spoustu variability.

Santorini – videorecenze

Pravidla jsou opravdu jednoduchá. Na prázdném herním poli máte dvě figurky. Ve svém tahu můžete jednou z nich pohnout a na okolním políčku postavit jedno patro budovy. To samé udělá i soupeř. Během pohybu se můžete pohnout až o jedno patro nahoru a cílem je jako první stanout ve třetím poschodí. To vám komplikuje fakt, že se dá postavit i čtvrté patro, které celou budovu zablokuje kupolí.

Ve hře se tak snažíte nejen vybudovat dostatečně vysoké stavby s přístupem, ale zároveň od nich odříznout protivníka. Jak se střídáte po jediném tahu, trochu to působí jako napínavý souboj v piškvorkách. Akorát tady do toho ještě zasahují božské schopnosti. Každý hráč si totiž vybere jedno božstvo a získá nějakou výhodu, například dva pohyby místo jednoho, možnost postavit kupoli i na nedokončené budově, odsunutí soupeře nebo stavbu více budov naráz.

Zjistíte, že proti každému soupeři platí jiná taktika a je potřeba si na tyto schopnosti dávat velký pozor. To platí o hře obecně. Od začátku se snažíte vytvořit určité konstelace, díky kterým nastane nezablokovatelná situace a vy vyhrajete. To samozřejmě také znamená, že něco takového můžete snadno přehlédnout. Misky vah se navíc rychle otáčí. V jeden moment máte co dělat, abyste odvrátili prohru a o pár tahů později se nestíhá divit zase protivník.

Hra má krásné zpracování, jednoduchá pravidla a díky schopnostem neuvěřitelnou variabilitu. Zamrzí absence běžného tutoriálu, ale pravidla vás rychle naučí přímo v aplikaci video. Z původní deskové hry se tak stala skvělá mobilní hra, kterou mohu všem doporučit. Zahrajete si ji online, proti kamarádovi na jednom telefonu, ale osobně mě nejvíce potěšila kampaň s výzvami a postupným odemykáním bohů. Také vás může trochu mrzet, že když za hru zaplatíte 130 korun, někteří bohové budou dostupní až po zakoupení rozšiřujících balíčků.

Stáhnout Santorini

90%
  • krásné zpracování