Sorcery! 3

Sorcery! 3

Sedmero krkavců
1

Vaše výprava byla prozrazena. Arcimág o vás ví a přichystal vám nepříjemné překvapení. Aby toho nebylo málo, tak musíte dostihnout a zlikvidovat sedm velmi nebezpečných služebníků zla, kteří hodlají váš záměr překazit. Třetí část Sorcery! udává věci do pohybu a na vás čeká velmi nebezpečná výprava, která bude větší než kdy dřív.

Pokud pečlivě čtete a sledujete naše recenze, tak jistě něco málo o gamebook hrách víte. Však jsme tu recenzovali první dva díly Sorcery! nebo 80 Days. To vše jsou hry od inkle, kteří mají na produkci gamebooků ve sféře mobilního hraní tak trochu monopol (ale najdete i jiné hry od jiných tvůrců). Tyto herní knihy byly oblíbené v osmdesátých letech minulého století, kdy vedle klasického „dračáku“ dovedly vyprávět epický a hratelný příběh i pro jednoho hráče. Jen s knihou v ruce.

Sorcery! 3 – videorecenze

Rok a půl

Je to již rok a půl od vydání druhé části Sorcery! z celkových čtyř. To je opravdu hodně dlouhá doba, kterou mnoho zarytých fanoušků muselo těžko snášet. Mezi prvním a druhým dílem bylo jen šest měsíců, což je ale také dost. Obzvlášť pokud jste na epické výpravě, na které se snažíte sesadit zlovolného arcimága. První a druhý díl rozehrál příběh, ve kterém se dostanete do intrik a víru událostí.

Třetí díl začíná právě tam, a pokud jste dvojku dohráli, tak si skrz online heslo můžete svou postavu přenést. Pokud ne, tak se nic neděje a můžete v klidu začít s čistým štítem. V rámci příběhu se ale znalost dvou prvních dobrodružství silně doporučuje. Hned na začátku jsme totiž informováni, že naše mise byla prozrazena a k arcimágovi míří Sedm Hadů (Seven Serpents) – temných a mocných služebníků – které je třeba zastavit.

Tisíc let

Vaším hlavním cílem je všechny vyhledat a porazit. A zde přichází hlavní změna oproti předchozím dílům série. Mapa se na první pohled tváří dost stejně, ale je otevřená a vy se můžete pohybovat dle libosti. To přináší řadu změn a určitě zde tvůrci využili zkušenosti ze hry 80 Days. Můžete se snadno ztratit a nebudete vědět co dál. Rozhodně ale platí, že skoro na každém kroku narazíte na smrtelné nebezpečí. Překvapivě často jsem hned od začátku umíral na nerozumná rozhodnutí. Povídat si s vírem… to byl zase nápad. Naštěstí se jde po krocích vracet.

Mapa také není jedna. Hra představuje jistou formu cestování časem. Na celém území je několik majáků, mezi kterými je možné jednak cestovat, ale také jimi otáčet, čímž budete odhalovat druhý plán mapy. Konkrétně se zde vrátíte o tisíc let zpět. Pohybováním se v čase vyřešíte spoustu úkolů. A nejde jen o drobnosti – otočením majáků můžete objevit celá města, která jsou v krutější přítomnosti pustá či vůbec neexistují.

Hardcore

Během hraní se snažte zjistit o svých protivnících co nejvíc. Každá drobná informace pro vás bude cenná. Jsou to opravdu tuzí nepřátelé a objevením jejich slabin se alespoň souboj stane vyrovnaný. Dokonce je možné, že si nepřátelé najdou vás, a když budete hrát znovu, tak je najdete úplně jinde. To je oproti linearitě prvních dílů znatelný posun. Opět se vrací tahový soubojový systém, kdy se podle textu snažíte odhadnout kroky protivníka.

Sorcery! 3

Také je tu kouzlení, u kterého musíte znát správné kombinace. Narazíte ale také na hru v kostky, kdy se snažíte protivníka ošálit a sami přijít na to, kdy on šálí vás. Pokud se dostanete do speciálního místa (město, maják atd.), tak se před vámi otevře detailnější mapa. Samozřejmě sbíráte peníze, předměty a ohromně cenné bude především jídlo, kterého je v pustinách nedostatek a bez kterého se daleko nedostanete.

Sorcery! 3 je dosud největší digitální gamebook, který v inkle připravili a je dost možná největší vůbec. Nabízí pokračování strhujícího příběhu a otevřený svět, který je plný zajímavých postav i událostí. Navíc přichází s povedeným konceptem časovosti, díky kterému bude vaše pátrání po sedmi nepřátelích ještě zajímavější. Opět mohu zmínit, že bych hru hrozně rád poslouchal, ale to u takovéhoto rozsahu asi ani není možné. Pokud rádi čtete a prožíváte příběhy, tak tohle nesmíte minout.

Stáhnout Sorcery! 3

95%
  • dvojí plán mapy