Sonic Jump Fever

Sonic Jump Fever

Znovu a trochu jinak

Sega má možná svá nejlepší léta za sebou, ale její hrdinové stále přežívají. Třeba Sonic se už nějakou dobu snaží prosadit i na mobilních zařízeních a nyní vychází další hra, ve které představuje hlavní roli. Dnes recenzovaná hra navazuje na starší hru Sonic Jump, akorát ji stáhnete zdarma. Je lepší nebo horší?

Pokud máte rádi Sonica, tak jistě neřešíte nedostatek her pro tablety a telefony, ve kterých by se tento modrý ježek vyskytoval. Sega je dosti produktivní a kromě tradičních plošinovek připravila i řadu jiných her, které se klasickým verzím tolik nepodobají. Například Sonic Dash, který konkuroval nekonečným běhačům ve stylu Subway Surfers. Najdete tu třeba i závodní hru Sonic Racing Transformed. Komu by chyběla ještě vertikální skákačka, tak tu byl Sonic Jump. Za ten jste ale museli zaplatit nemalou částku. Dnes proto přichází Sonic Jump Fever, který je zdarma.

Sonic Jump Fever – videorecenze

Jen se odpíchnout

Spousta vydavatelů se po nějaké době rozhodla, že svou hru předělají do podoby free-to-play hry. Odstranili cenovku a v aktualizaci přidali spoustu prvků, které vás budou zdržovat od hraní, pokud nezaplatíte. Sega se touto cestou nevydala. V obchodu dále zůstává Sonic Jump a vedle něj můžete narazit na novou hru Sonic Jump Fever. Na první pohled nepoznáte rozdíl. Maximálně tak v ceně. Rozdíl je ale značný. Zatímco v původní hře si hrajete, jak sami chcete, tak zde jste omezováni na každém kroku.

Možná jste ale Sonic Jump nehráli, tak hezky popořadě. Vaším cílem je během vymezeného času vyskákat co nejvýš a nasbírat u toho co nejvíc zlatých prstenů. Hru ovládáte nakláněním, takže podobnost s Doodle Jump nikdo neodpáře. Čekají a vás také nepřátelé, kteří buď létají ve vzduchu nebo prostě chodí po plošinkách. Pokud na ně skočíte z vrchu, jak by každého napadlo, tak vás zabijí. Zničíte je tím, když je proskočíte zespodu. Ze začátku to mate, ale zvyknete si. Stejně tak chvíli potrvá, než se zorientujete v čemkoliv, co tato hra nabízí – sbírání hrdinů či mazlíčků, i v tom, jak fungují úrovně. Každý týden se například mění mapa, takže nemáte příliš na výběr a hrajete tu, co zrovna je.

Akce

Celá hra je obalena do poměrně jednoduché grafiky, čehož si ale nemáte šanci všimnout, protože je natolik rychlá a plná efektů, že budete rádi, když budete stíhat sledovat vlastní postavu a plošinky, na které musíte skočit. Chvílemi je tak nepřehledná, že se doslova ztratíte. Ovládání nakláněním na pohodlí také nepřidá. Při tom byste ještě měli sledovat odpočítávání času, které ukazuje, kdy končíte. Takže hodně štěstí.

Na výběr máte z několika postav, ale jejich odemknutí nebude jednoduchá záležitost. Samozřejmě můžete zaplatit a vše bude hned, ale pokud si je chcete odemknout hraním, tak počítejte maximálně s Tailsem a Sonicem. Zbytek je běh na dlouhou trať. K tomu si ještě můžete hledat mazlíčky, kteří se schovávají v lese, a když je najdete, tak mají nějakou speciální vlastnost, třeba umějí tvořit nové plošinky. Jejich hledání ale stojí dost herní měny.

Zdarma, ale

A jako tradičně si neodpustím nějaký ten řádek o tom, proč mě štve, že je hra free-to-play, ale zdarma určitě není. Narazíte tu na několik překážek, které vám budou bránit v pohodlném hraní. Tou nejtvrdší je energie. Máte jich pět a jedna se nabíjí nějakou půlhodinu. Problém ovšem je, že jednu hru dohrajete klidně do minuty. To je hodně nevyrovnané čekání. Za necelé 4 € vám hra nabízí zrychlení dobíjení. Za to bych si osobně představoval trvalé odstranění energie, nic takového tu bohužel není.

Sonic Jump Fever

Druhou překážkou je právě čas. Abyste se dostali do vyšších pater a zlepšili své skóre, tak musíte vylepšovat postavu nebo si kupovat jednorázové bonusy. Jenže to není zadarmo a pouhým hraním si na příliš zlepšováků nevyděláte, takže opět přichází na řadu otázka mikrotransakcí, které nejsou vůbec levné. Kupovat nic nemusíte, ale asi vás hraní brzy přestane bavit.

Sonic Jump Fever je hezkou ukázkou toho, jak zpackat zajímavou hru mikrotransakcemi. Za tento předražený systém jim nemohou poděkovat ani odpůrci placení, protože ti si pořádně nezahrají. Samé jádro hry už tak špatné není. Hratelnost je velmi svižná, místy až moc, ale na pár kol vás udrží. Pak to nezabijí zmiňované free-to-play prvky. Osobně bych vám spíš doporučil koupit si původní Sonic Jump. I tam ale opatrně. Největší problém hry je, že absolutně postrádá jiskru, kterou by vás zaujala, nemá duši ani jasnou tvář. A ještě k tomu je to spíš „nějaká hopsačka“ než hra se Sonicem.

Stáhnout Sonic Jump Fever

50%
  • svižná hratelnost