Soccer Rally 2

Soccer Rally 2

Nemotorný fotbal
1

Když se po hřišti mohou prohánět upocení fotbalisté, tak proč by to nemohla zvládnout auta? Pokračování hry Soccer Rally vás usadí za volant, kde bude vaším cílem dostrkat míč do protivníkovi branky. Hru si užijete v kampani pro jednoho hráče, ale mnohem více zábavy na vás čeká v multiplayeru u jednoho telefonu nebo tabletu.

Je to již nějakou dobu, co jsme si recenzovali závodní nebo sportovní hru. A tak to dnes napravíme najednou. Zahrajeme si totiž závodní hru – sednete zde za volant závodního auta. A zároveň si zahrajeme sportovní hru, protože to je fotbal. Máte v tom zmatek? Tato recenze vám snad celý problém náležitě osvětlí. Na podobné téma už pár her vzniklo. Proč by se za míčem museli honit jen upocení čutálisté? Trefovat se do brány může zvládnout každý… třeba auto.

Soccer Rally 2 – videorecenze

Na trávníku

Úplným jádrem hry jsou fotbalové zápasy, kde proti sobě stojí dvě auta. Každé na jedné straně se svojí bránou. Pravidla nejsou nijak složitá nebo překvapivá. Všemi možnými prostředky se snažíte protlačit míč do protější brány. Tím, že jste auto na čtyřech kolech, tak se vám trochu zužují možnosti pohybu. Jedete dopředu nebo dozadu a otočka vám chvíli trvá. V tu chvíli má upocený čutálista navrch. Ale naštěstí tu proti vám stojí také auto, takže vám to vadit nemusí a vlastně je to docela zábava.

Herní arény nejsou nijak velké a skoro vždy se vejdou na celou obrazovku. Jednou budete soupeřit na krásném fotbalovém stadionu se zeleným trávníkem, jindy si to rozdáte v pouliční aréně omlácené plechovými panely nebo třeba v písečném kolbišti. Také se může měnit denní doba a stadiony vás tak rychle nezačnou nudit. V kampani se tak účastníte turnajů, které se snažíte vyhrávat. Tím získáváte peníze pro další vylepšování auta, bez kterého se neobejdete.

Kariéra

Abyste se ale mohli účastnit turnajů, tak potřebujete, aby auto splňovalo určité podmínky. Jde tu především o výkon a hra vás tak nutí neustále něco zlepšovat. Jakmile auto dosáhne své maximální třídy, tak je čas koupit nové ve vyšší kategorii. Kromě zápasů také hrajete výzvy. V těch musíte plnit zadané úkoly. Jednou třeba budete projíždět trať na čas, jindy se budete trefovat do brány nebo třeba budete muset roztřídit míče podle barev. Za tyto výzvy získáváte peníze, ale také zkušenosti, které jistě upotřebíte při zápasech. Zároveň se naučíte zacházet s balóny, které hra postupně střídá. Nehrajete tedy jen s fotbalovým míčem.

Při vylepšování auta narazíte na standardní položky, jako je vylepšení kol, motoru, podvozku a podobně. Vylepšení se také promítnou do ovládání vozidla, ovšem velmi nepatrnou měrou. Rozdíl může být znát ve chvíli, kdy s autem postoupíte o úroveň, čehož dosáhnete ve tehdy, kdy koupíte všechna dostupná vylepšení. Cenovky jsou poměrně vysoko a bez mikrotransakcí vám to bude chvíli trvat. Ale dá se to. Zato vydělat si na ta lepší auta bude skoro nadlidský úkol.

Ve dvou se to lépe táhne

Asi největší legraci si ovšem užijete ve dvou. Multiplayer je lokální a odehrává se na jednom zařízení. Každý z hráčů si sedne na jednu stranu displeje a pustíte se do zápasu. Každý souboj si můžete nastavit podle toho, jak vám vyhovuje, a také si můžete vybrat auta. Ty si pak můžete i barevně upravit. Hraní ve dvou je mnohem větší zábava než porážení umělé inteligence či plnění výzev. Bohužel ne vždy najdete parťáka na hraní, takže buďme rádi i za to.

Soccer Rally 2

Nebyla by to však hra zdarma, kdyby neobsahovala nějaké „ale“. Kromě herní měny, za kterou si vylepšujete auta nebo kupujete nová, tu naleznete také speciální prémiovou měnu. Ta je vyobrazena jako zlatý míč. Bude vám sloužit třeba pro restartování zápasu, který jste prohráli. Zlaté míče můžete získat přímo hraním, když se během zápasu míč promění do zlata (jen na chvíli) a vy s ním zrovna dáte gól. To se však nepovede vždy. Stejně tak vám nebudou herní peníze často stačit na rychlý postup a další výzvy jsou tak těžké, že vás donutí hodně investovat do vylepšení. Více, než si budete moci po chvíli hraní dovolit.

Soccer Rally 2 není nikterak originálním nápadem (takových variací tu byla již spousta), to ovšem vůbec nevadí. Pokud jste sami, tak si můžete užít poměrně slušnou kampaň, která se z vás snaží nenápadně tahat peníze za herní měnu. S trochou trpělivosti se tomu ovšem dá vyhnout. Grafika je perfektní a hudební doprovod vás jistě také chytne, ovšem zvuky nepatří k tomu nejlepšímu. Největší zábavou je pak hraní ve dvou na jednom tabletu. Auta jsou na hřišti poměrně nemotorná (ale zato s motorem) a můžete si tak užít dost legrace.

Stáhnout Soccer Rally 2

80%
  • grafika a soundtrack