Overkill 3

Overkill 3

Bezhlavě po hlavě
5

Ostravské herní studio Craneballs dokazuje, že Češi mají zlaté ručičky. Jak moc zlaté jsou, se ukáže v recenzi na jejich nejnovější hru Overkill 3. V té se ujmete vojáka, který musí projít nepřátelským územím. Celá hratelnost bude náležitě akční a explozivní. Za zmínku stojí také perfektní grafika, která se může rovnat se světovou špičkou.

Za dnešní recenzí půjdeme až do Ostravy. Odsud totiž pochází studio Craneballs, které za sérií Overkill stojí. A nejsou to žádní začátečníci, na svém kontě mají řadu her, převážně akčních a převážně z této jedné série. Třetí díl je dosud nejambicióznější a my se nyní podíváme na to, zda dostojí očekávání. Hřát nás může ale to, že jde o domácí zboží, přestože produkční kvalitou odpovídá top zahraničním hrám.

Overkill 3 – videorecenze

Hlavně bezhlav(n)ě

O čem je Overkill 3? O naprosto bezhlavém a tupém střílení do řad nepřátel. Je to střelnice v pravém slova smyslu, protože nemůžete chodit, jen stojíte na místě a střílíte na příchozí protivníky, občas hodíte granát nebo si zavoláte podporu. Hlavně po hře nechtějte příběh nebo nějakou propracovanou strategii. V první řadě jde o likvidaci stejně vypadajících protivníků. A v řadě druhé… ne, nic jiného tu už není.

Ale je to špatně? Vlastně ani ne. Není nic špatného na jednoduché zábavě. A Overkill 3 je zábavnou hrou. Za to může i hektická akce. Nemyslete si, že je hraní snadné. Právě naopak – byl jsem překvapen, jak jsou úrovně obtížné. Kromě střílení se můžete také schovat za úkryt, ale nepočítejte s tím, že tam budete nezranitelní. A speciální pozor si dejte obzvlášť na snipery, kteří vás dokáží pořádně srazit na kolena (a hlavně vám srazí životy).

Držet krok

Obtížnost stoupá poměrně rychle a bez patřičných vylepšení se jednoduše nebudete chytat. A věřte mi, že vylepšovat zde můžete téměř vše. Hned první jsou samozřejmě zbraně. Arzenál není malý a každá zbraň jde detailně vylepšovat. Sice se vám promění statistiky, ale také vzhled zbraně. A během vylepšování si můžete povšimnout perfektní grafiky, která je pestrá na detaily. Dále si vylepšujete brnění, to už ovšem po celých setech.

Na každou úroveň se také musíte řádně připravit. To znamená jednak vylepšení, ale také nákup výzbroje – granáty, letecká podpora, raketomet, lékárny a další srandy. Bez nich si v pozdějších úrovních příliš neškrtnete. Jinak vám už mohou pomoci jen bonusy, které během hry přilétají na dronech. Pokud je sestřelíte, tak se aktivují. Může to být výbuch likvidující všechny nepřátele v úrovni nebo také zrychlení střelby či doplnění nábojů. Nejvíce asi oceníte životy.

Produkční špička

Jestli jde o hře něco s jistotou říci, tak jsou to nesporné produkční kvality. Posun ze střílečky z první osoby na pohled ze třetí osoby se povedl. Hra má prostě špičkovou grafiku a nyní je to skutečně vidět. Slabší jsou snad jen animace, které občas působí velmi prkenně. Hlavně když nepřátelé běží. Animované sekvence, výbuchy nebo zpomalení si ale užijete. A to také může být jedním z hnacích motorů této jinak poměrně bezduché střílečky.

Overkill 3

Free-to-play model této hry má své výhody i nevýhody. Určitě vítám, že nejste svazováni nějakou energií a reklamy se objevují jen jednou za čas. Příliš mě ale netěší dvojitá měna. Zase na druhou stranu můžete oba druhy platidel získat hraním. Bez opakování misí se ale stejně neobejdete. Hra je opravdu těžší a těžší a bez lékárniček nebo podpory si prostě neporadíte. Kvůli statistikám se také často nemusíte trefovat, přestože míříte úplně přesně.

Overkill 3 je skutečně primitivní a bezduchá střelnice, která nenabízí žádný příběh, po vystřílení nepřátel si hrdina zatancuje a celý levelovací systém je tak trochu založen na mírném vylepšování statistik a snaze dostat z vás nějaké peníze. Na druhou stranu je to střílení na krátkou chvíli zábavné, grafika hry je perfektní a různá prostředí také nevypadají špatně. Free-to-play model je sice docela nápadný, ale zase tolik vás netlačí a nakonec nic utrácet nemusíte, pokud si chvilku počkáte.

Stáhnout Overkill 3

70%
  • perfektní grafika