Game of Thrones

Game of Thrones

Z trůnu sesazený
4

Zima se blíží. To vědí všichni fanoušci seriálu Hra o Trůny. A pokud jsou skutečnými fanoušky, tak se budou zajímat o novou hru studia Telltale Games, která se ve světě Písně ledu a ohně odehrává. Dostanete v ní možnost zachránit vznešený rod, který se pod nátlakem událostí ocitl na hraně přežití. Dokážete tahat za nitky, sekat mečem i jazykem a hrát hru o trůny?

HBO nyní vlastní čisté zlato. Knížky ze série Píseň ledu a ohně tu s námi jsou již dobrou řadu let, ale byl to právě až seriál, který popularitu světa sedmi království skutečně nastartoval. Možná ani nejde mluvit o popularitě, jako o šílenství. Hra o Trůny, jak se filmová a herní série jmenuje podle první knihy, se stala nejstahovanějším seriálem všech dob a naprosto jasně udala směr veškeré současné televizní produkci.

Předem upozorňuji, že se budu odvolávat na některé události z příběhu, které jsou zásadní. V tuto chvíli je hra dostupná pro iOS a brzy vyjde také pro Android.

Game of Thrones – videorecenze

Jako v televizi

Telltale mají s vyprávěním ohromné zkušenosti. V recenzích si od nich můžete připomenout třeba The Walking Dead nebo The Wolf Among Us. Jejich nejnovější hrou je příběh z filmového světa Hry o Trůny. Jak jsme si ukázali, tak jde o velmi žhavou látku, která v současné chvíli zajímá velmi široké publikum. Z marketingového hlediska je to jistě velmi dobře, ovšem z toho tvůrčího jsou Telltale v nesnadné pozici.

Tato recenze reflektuje první vydanou kapitolu (z celkových šesti). Z té nemůžeme zhodnotit, zda příběh jako celek funguje dobře, ale můžeme dost objektivně okomentovat postavy, fungování v mezích seriálu (případně knihy), směřování příběhu a kvalitu zpracování. Běžně se říká, že podle první věty poznáte celou knihu. Rozhodně se nebojím říct, že podle první kapitoly poznáme, zda má celá hra smysl a stojí za pozornost nebo ne.

Svět

Kouzlo Hry o Trůny je především ve světě. Není podstatný jeden konkrétní charakter, jedna situace nebo událost. Vše sledujete jako celek. Věci se vyvíjí a vy jste pozorovatelem. V tomto případě jde hra trochu proti tomu konceptu, protože z vás udělá aktivního činitele. Jestli bere hra něco dobrého z předlohy, tak je to různorodost postav. Ovládáte jich několik. Mrzí mě snad jen to, že to jsou všechno postavy z jedné rodiny.

Nestane se vám tu ten absurdní pocit, který doprovází knihu, že v jednu chvíli fandíte jedné postavě, abyste v té další fandili úhlavnímu nepříteli. První postavou je Gared Tuttle, páže samého pána rodu Forresterů. Na jednou stranu je to hodný kluk, který se snaží zavděčit, je vyděšený, ale když na to přijde, tak mu vlastně nedělá problém zabít dvojici zkušených vojáků. A to i přesto, že mu to s mečem příliš nejde. Morálně na to má jistě nárok, spíš tak zvláštně lavíruje mezi neohrožeností a zděšením. Příliš jsem mu to nevěřil.

Napětí

Začátek je přímo optimální. Fanoušci zde příliš překvapení nebudou… oslavujete úspěchy Krále severu pod Dvojčaty na svatbě, která je tak trochu krvavá. Co by se mohlo pokazit? I kvůli tomu se za celou kapitolu příběh nevymaní z předvídatelnosti. Další postavy jsou trochu lepší. Ethan se jako mladý lord snaží zvládnout těžkou roli, ale vy budete cítit, jak mu to proklouzává mezi prsty a asi nejsilnějším momentem je rozhovor za Miru s královnou Cersei. Ten si budete chtít zahrát víckrát, abyste viděli, jak moc můžete výsledek ovlivnit.

Game Of Thrones

Dialogy jsou tak opět to nejsilnější. V těchto dvou konkrétních případech jsem měl pocit, že nemám situaci pevně v rukou a nemohu své oponenty odhadnout. Mnohem hůř je na tom technická stránka celé hry. Během hraní budete sledovat časté propady počtu snímků za sekundu. Spousta chyb je již tradičně ve zvuku (třeba neladící hlasitosti). Nejvíc ale zamrzí sekající se intro nebo zpomalení při akčních pasážích, které kvůli tomu často mohou skončit až smrtí.

Telltale před sebou mají těžký oříšek. První kapitola jejich vyprávění ze světa Písně ledu a ohně je skutečně úvodní a nic zásadního a překvapujícího vás v ní nečeká. Asi bych si s předplatným dalších kapitol počkal na samotný závěr. Jsou tu silné momenty a líbilo se mi navázání na seriál. A to jak atmosférou, tak dějem – odvyprávět nějaký příběh, který probíhá na pozadí něčeho většího je dobrý nápad. Zatím ovšem o kvalitě toho příběhu přesvědčen nejsem. A tam, kde mě jiné série strhly, tak nyní přichází lhostejné čekání. Nemluvě o velmi špatné technické kvalitě a odladění pro mobilní zařízení.

Stáhnout Game Of Thrones

75%
  • více postav