EA SPORTS UFC

EA SPORTS UFC

Válející se kluci v trenkách
2

Vítejte v osmiúhelníku. Smíšené bojové sporty nejsou pro padavky a kdo nevydrží pohled na trochu krve, z lámajících se kostí omdlívá nebo mu není po chuti bezzubý úsměv, tak tu nemá co dělat. Electronic Arts nám přináší profesionální mlátičku, kde na vás čeká spousta vypracovaných chlapů v trenkách. A nyní nově také i nějaké ty ženy.

Jestli jste někdy hráli UFC na konzolích, tak víte, že je to peklo. Jasně, mlátí se tam parta nahatých chlapů, ale peklo je to hlavně kvůli ovládání. Kombinací je nespočet, kontrolujete pohyb, komba a úplně všechno. A to je důvod, proč takové hry většinou nehraji. UFC pro telefony a tablety na to však muselo trochu jinak. Hned mi bylo jasné, že to bude celé jednodušší. Ale jsou tu dvě možnosti – buď hra půjde ve stylu Mortal Kombat X nebo trochu té komplexity zachová.

EA SPORTS UFC – videorecenze

Borci v trenkách

UFC je licencovaná hra od EA, která vás zavede do osmiúhelníku, ve kterém padají pěsti, kopance a mnohdy i zuby. O co tu jde? O smíšená bojová umění (MMA). Ačkoliv nejsem velkým příznivcem hospodských rvaček, tak formou hry se rád s někým poperu. Jak bylo zmíněno v úvodu, tak konzolová verze je pro mě nepřekonatelná svým ovládáním. Vyvstává tedy otázka, jak to tvůrci pojali na telefonech a tabletech, kde žádná tlačítka nemáte.

Šli na to překvapivě dobře. Už neovládáte pohyb, ale jen výpady a krytí. To bylo zjednodušeno na několik snadných gest. I tak ale ve hře byla zachována jistá komplexita, na rozdíl třeba od Mortal Kombat X. Rozhodně si už nevystačíte se zběsilým klepáním na displej. Budete se muset krýt a budete muset sledovat pohyby protivníka. Zprvu to takový problém nebude, po pár kolech ale začne jejich síla růst velmi rychle a vám nezbyde než opakovat staré zápasy pro získání nějakých mincí.

Cesta na vrchol

Souboje se snaží tvářit skutečně a jsou tak lehce nemotorné, těžkopádné a na oko pomalé. Samozřejmě záleží také na vaší váhové kategorii. Na začátku dostanete jednoho bojovníka a s ním se můžete probojovat v kampani až na vrchol. Po cestě se budou protivníci velmi často opakovat, ale stejně jich ve hře není úplně málo. Ze všech kategorií to dělá na 70 zápasníků, které si můžete koupit nebo s velkým štěstím odemknout. A narazíte zde i na ženskou kategorii.

Při soubojích bojujete ve dvou režimech. Ten první je klasicky na nohou. Speciální schopností můžete protivníka povalit a bojovat na zemi. To znamená trochu upravené ovládání a vlastní sérii útoků. Kromě základních gest můžete totiž využívat i silnější údery. Ty jsou prezentovány formou kartiček, které se vám bojováním zpřístupňují. Údery plníte ukazatel, který vás odmění danou kartou nebo třeba povalením.

Trénink

Tyto údery si můžete před zápasem upravovat. A můžete je i vylepšovat, což probíhá trochu zvláštně formou dalších kartiček, které náhodně získáváte v koupitelných balíčcích. Působí to zvláštně a chvíli mi trvalo, než jsem systém vylepšování pochopil. Tím také posouváte úroveň bojovníka. Kromě kariéry se můžete účastnit časově omezených akcí, ve kterých máte za úkol porazit několik protivníků. Pokud máte jen jednoho, tak se moc neukážete, protože potřebujete alespoň jednoho v každé kategorii.

EA SPORTS UFC

Systém vylepšování, upravování postav a dokupování kartiček je možná trochu obtížnější než ovládání. Sice tu není energie, ale i tak se vám hra bude snažit vnutit velmi drahé balíčky. V přepočtu za nejslabšího bojovníka dáte 50 Kč. A zápasníky můžete kupovat jen za prémiovou měnu, která se hraním nezískává. A to je něco, co konkurence dělá lépe. Za stříbrné mince si tak koupíte akorát kartičky pro vylepšení. A pak se musíte modlit, že vám něco pořádného padne na cestě kariérou.

Z UFC mám smíšené pocity. Bojování je sice trochu stereotypní, ale ovládání je zvládnuto lépe než u konkurence, protože se z něj nevytratila komplexita bojování. Základní balíček zápasníků je poměrně rozsáhlý, ačkoliv se k němu bez placení příliš nedostanete. Grafikou nebo animacemi vás hra jistě neurazí a patří k tomu nejlepšímu v žánru. Bez systému energie sice můžete hrát bez omezení, ale free-to-play prvky je hra i tak prolezlá, vylepšování je zvláštní a bez placení to půjde ztěžka.

Stáhnout EA SPORTS UFC

70%
  • grafika a animace