Dark Guardians

Dark Guardians

Postavte se bestiím z podsvětí

Popadněte meč a postavte se krvelačným hordám bestií z temnoty. Prvotina studia Baikin vás zavede do světa, který se jen hemží nebezpečnými potvorami. Abyste je porazili, tak musíte ovládnout kromě meče také elementy ohně, země nebo elektřiny. Hra tak nabízí neutuchající akci a tíživou atmosféru.

Prosadit se ve světě mobilních her není snadné. U velkých konzolí a počítačů stále hrají hlavní roli velcí vydavatelé, ale indie hry jsou na vzestupu. Na mobilním trhu to funguje docela opačně. Indie vývojáři mají ohromnou pozornost a velcí vydavatelé se do toho teprve začínají míchat. Má to svou výhodu – hru si můžete vydat v podstatě sami, ale zase na druhou stranu je hrozně těžké se prosadit. Na trhu je opravdu veliká konkurence. Vždyť každý týden vyjde až několik desítek her pro iOS. Přitom jen několik z nich se dostane na hlavní stránku obchodu. Google Play do nových her řadí i měsíce staré tituly, které tak zabírají místo novým kouskům. AppStore to dělalo lépe a dělilo nové a jen aktualizované hry. I zde v posledních týdnech došlo ke změně a hry starší a „profláklejší“ dostávají více prostoru. Hru Dark Guardians jste tak mohli v pohodě přehlédnout.

Dark Guardians – videorecenze

Po hlavě do temnoty

Minout tuto hru by ale byla škoda. Je to sice prvotina nového studia Baikin, ale její designér už v minulosti pracoval třeba na populární hře LUMI. Ta se ale odehrávala v barevném fantasy světě a s Dark Guardians vlastně nemá mnoho společného. Pojďme ale k věci – tato hra má velmi slušný potenciál, který vám musí být z obrázků patrný. Prvním nedostatkem je ale jakákoliv absence příběhového pozadí.

Mraky mobilních her vůbec nemají příběh, ale občas mají alespoň nějaký základ, ze kterého hra vychází. Zde není vůbec nic. Nevíte, kdo jste. Nevíte, proti čemu bojujete. Nevíte, kam běžíte. Problém je, že se to ani nedozvíte. Hra je kvůli tomu dosti plochá a zbývá z ní jen samotný herní zážitek, který je velmi zajímavý a kvůli němu byste se o hru měli zajímat. Se svým bojovníkem se vydáte skrz několik různých prostředí a během toho budete bojovat proti temným stvořením.

Ohnivá bestie

Na tom není nic zvláštního. Hra do toho ale přimíchává systém elementů. Ty jsou tři – země, elektřina a oheň. Každá bestie, která proti vám vyběhne, může být poznamenána některým z těchto elementů. Pokud není, tak vám k její likvidaci postačí pouhý meč. Ten symbolizuje jedno tlačítko. Zbývající tři jsou právě elementy. Když proti vám poběží hořící bestie, tak ji musíte zneškodnit ohnivým útokem. Stejně tak elektrického nepřítele porazíte pouze elektrickým útokem.

Jelikož je hra dosti temná, tak jednotlivé elementy snadno rozeznáte. Snad až na zem, ta se sice vyskytuje ve hře až později a nejméně, ale s černým prostředím a černými postavami dost splývá. Příšery různých elementů se často střídají a vy tak musíte dávat dobrý pozor na to, které tlačítko mačkáte. Když ale budete pozorní, tak zjistíte, že se tento klíč opakuje (v každé hře jinak), což vám s dalšími vlnami pomůže.

Hrdina hodný vylepšení

Aby toho nebylo málo, tak svého hrdinu můžete vylepšovat. Nemusíte se bát, není to doprovázeno žádnými mikrotransakcemi. Stačí, že zaplatíte za stažení hry. Můžete vylepšit tři věci – počet životů, se kterými začínáte, dosah vašeho útoku a nakonec můžete posouvat místo, ze kterého vybíháte. K tomu potřebujete runy, které získáváte za zabíjení potvor. Vylepšování postavy jde rychle a skoro po každé hře si alespoň jeden atribut můžete zlepšit.

Dark Guardians

Asi největší výhodou této hry je její výtvarný styl. Ač mě mrzelo, že grafika není v retina rozlišení, tak to v rychlosti stejně nepoznáte. Musím ale uznat, že temný vizuál hře vážně sluší. I jednoduché animace jsou povedené. Hraní pak doprovází velmi výrazná (a chvílemi dubstepová) hudba, která mi zprvu přišla dost zvláštní, ale později jsem si zvykl a naopak musím říci, že se k likvidaci nekonečných hord velmi hodí.

Dark Guardians je rozporuplnou hru. Jistě vás uchvátí vizuálem, hudbou i herním mechanismem, ale na stranu druhou zamrzí absence příběhu nebo alespoň nějakého pozadí, které by tomu všemu dodalo hloubku a nějaký smysl. Nyní je hra dosti plochá. I přesto mě bavilo likvidovat různé druhy nepřátel, u čehož jsem si téměř zlámal prsty, ale jakmile jsem našel správný rytmus, tak jsem měl vždy chuť hrát dále. Možná by tomu pomohlo, kdyby hra místo dvou dolarů stála jen jeden. To by pak bylo rozhodování o dost snazší.

Stáhnout Dark Guardians

70%
  • temná atmosféra