Castle Creeps TD

Castle Creeps TD

Povědomá, ale povedená

Nepřátelé se na vás hrnou ze všech stran. Skřeti, trolové nebo proradní elfové. Jediné, co stojí mezi totálním zničením a armádou protivníků, jsou vaše schopnosti a několik obranných věží. Dovedete zvrátit výsledek na svoji stranu a přemoci vychytralé velitele v této povedené, ale mírně povědomé věžovce?

Vždy jsem miloval strategie. Dodnes vzpomínám na epické kampaně v Age of Empires nebo Stronghold. I když něco podobného hráči na telefonech či tabletech nikdy opravdu nezažijí, jednodušší formy strategií se objevují i na dotykových zařízeních. Obzvláště dobře se daří věžovkám. I díky pohodlnému ovládání. Výběr je v tomto žánru velmi slušný a dnes si ukážeme jednu úplnou novinku, která sice má své chyby, ale stojí za pozornost.

Castle Creeps TD – videorecenze

Poloviční strategie

Věžovka je strategie s jednou nohou. Podél připravené cesty stavíte věže a bojujete proti procházejícím nepřátelům. Sice nepřesouváte armády, neřešíte ekonomiku a nestaráte se o zajištění obyvatel, ale i tak musíte taktizovat. Obzvlášť na začátku je podstatné rozmístění věží, jelikož váš rozpočet je omezený. Ze zabitých nepřátel získáváte suroviny na stavbu dalších, případně jejich vylepšování, což je občas ještě důležitější.

Zde nechybí různé typy střelných věží, ale ani budova s jednotkami, které nepřátele dovedou zastavit. Můžete takto budovat menší záchytné body, kde se nepřátelé zaseknou, zatímco do nich pálí dělové věže. Na každou nepřátelskou jednotku pak platí jiná strategie a mnohdy se neobejdete bez bourání věží a jejich změně v průběhu bitvy. Do toho zasáhnou i hrdinové, které je občas problém ve změti jednotek najít, ale pomohou vám nejen svým volným pohybem, nýbrž i speciálními schopnostmi.

Těžká konkurence

V takto saturovaném žánru je opravdu těžké něčím zaujmout. I když se to občas někomu povede (OTTTD), většina ostatních her prostě připomíná starší mobilní věžovky. Castle Creeps TD v tomto nijak extra nepřekvapuje. I když hru zapnete poprvé, bude vám připadat povědomá snad ve všem. Možná to bude vývojářským studiem, které zároveň pracovalo na Alien Creeps TD – obě hry sdílejí řadu prvků (silná věž poslední záchrany, hrdinové, speciální schopnosti, vylepšování věží a bojovníků).

Dokonce i u spousty map budeme mít pocit, že jste je už někde hráli. A některé nápady se v nezměněné podobě objevily už právě v Alien Creeps. Ani tam ale nebyly nijak originální a odkazovaly k hlubším kořenům žánru. Osobně mi však mnohem více sedí prostředí historického fantasy než střílení emzáků ve vesmíru. Alespoň za to jsem rád. Mnohem více než originalita ale u tohoto titulu stojí za zmínku jiný aspekt – zpracováním stojí na naprosté špičce.

Bez zelené flaštičky ani krok

Veškeré animace vypadají fantasticky, grafika je skvělá, hrdinové jsou dostatečně rozlišitelní, věže se vám na první pohled nespletou a prostředí je hezky barevné, doly trpaslíků pak zase mile temné. Nějaký škodolibý skřítek kdesi vzadu v hlavě mi našeptává, že se dá odpustit trocha neoriginality, když je alespoň zpracování na skvělé úrovni. Jenže čím dál v kampani budete, tím více si začnete všímat i dalších problémů. Ty souvisí především s free-to-play modelem.

Castle Creeps TD

Obtížnost je mnohdy uměle zvyšována tak, abyste se neobešli bez bonusových akcí, jako jsou prodávané karty se silnými jednotkami, případně magická věž s destruktivní silou (dobíjí se časem). Mnohem horší jsou překážky s vylepšováním. Najednou po vás hra chce vylepšit hrdinu a nepustí vás dál. Jenže ono vylepšení stojí na použití určitého předmětu, který můžete s drobnou šancí získat v bonusové bedně. A to jednou za den zdarma nebo za skutečné peníze kdykoliv chcete. A když pak během třech pokusů onen předmět nezískáte, moc se vám pokračovat v utrácení peněz (či hraní) nechce.

Jestli vám nevadí utratit nějakou tu korunu, můžete si vybírat z řady skvělých věžovek. Pakliže vám více vyhovuje free-to-play model, nebojte se zkusit Castle Creeps TD. Ohromí vás především skvělým zpracováním, i když schovává pár nemilých překvapení, kterých se bez placení jen tak nezbavíte. Není sice dvakrát originální, ale dovede vás zabavit na dlouhé hodiny. Přitom jednotlivé mise netrvají výrazně dlouho, takže se skvěle hodí na cesty.

Stáhnout Castle Creeps TD

70%
  • perfektní zpracování