Bethesda Pinball

Bethesda Pinball

Pinballovou koulí proti démonům

Ostřílení matadoři Zen Studios pro nás přichystali další balíček herních stolů. Tentokrát je hlavním tématem Bethesda, která hře propůjčila tři známé licence: TES Skyrim, Fallout a Doom. To znamená trojici unikátních stolů s motivy populárních fantasy a sci-fi světů. Titul si navíc můžete stáhnout zdarma. Zatím jen pro Android.

Bethesda Pinball – videorecenze

Pinball je příjemná zábava v hospodě nebo retro herně. Doba těchto velkých herních stolů však už dávno pominula a dnes jsou spíše raritou. Na telefonech a tabletech ale zažívají renezanci díky vývojářskému studiu Zen Studios. I my jsme řadu jejich herních stolů recenzovali (Portal, Family Guy, South Park či The Walking Dead). Bethesda Pinball naproti tomu obsahuje stoly s tématikou… inu, hry od Rockstaru to nebudou. Zdarma si ho stáhnete pro Android, na iOS se teprve chystá.

3 světy

Už podle ikony můžete poznat, že v této hře narazíte hned na několik stolů. Ty spojuje tématika videoher od Bethesdy, ale fakticky představují 3 oddělené světy a naprosto odlišné zážitky. Téměř. Na výběr dostanete ze značek Fallout, Skyrim a Doom. Po spuštění se vás hra zeptá, který stůl chcete odemknout. A vzhledem k tomu, že si je nemůžete vyzkoušet, zvolíte pravděpodobně podle toho, kterou z těchto her máte nejraději.

A teď musíte doufat, že je to zrovna stůl povedený. Zdarma totiž dostanete právě tento jeden vybraný stůl a další si musíte odemknout (dlouhým) hraním, případně zakoupit za skutečné peníze. Netřeba asi zdůrazňovat, že osobně jsem byl radši, když Zen Studios vydávalo jen hry prémiové, které vás po zakoupení nijak neomezovaly. Rovnou si také řekněme, že ona trojice stolů není úplně vyvážená a že bych vám osobně nejvíc doporučil démonický Doom.

RPG

Fallout a Skyrim vás zavedou do dvou naprosto odlišných světů. Jednou je to postapokalyptická Amerika, jindy sněžná fantasy říše plná draků. Jedno však mají společné – jsou to hry na hrdiny. A to se odráží i v hratelnosti jejich pinball verzí. Na začátku hry si vyberete hrdinu, který s vámi může zůstat (pokud nezvolíte nového) i v dalších pokusech. Zůstávají mu přitom sebrané předměty a dosažená úroveň. Během prvních pár her je to skvělé zpestření. Později vás to začne trochu otravovat.

Bethesda Pinball

RPG totiž znamená spoustu dialogových oken, která hratelnost přerušují a zpomalují. Opět, zprvu vás to baví, později chcete prostě hrát, sbírat body a nic dalšího vás nezajímá. Skyrim pak působí rovněž trochu prázdně a měl jsem pocit, že mi i častěji kulička propadává. Design se ale i tak povedl a stolu jasně dominuje drak, který v prvním úkolu desku zapaluje a tím zraňuje vašeho hrdinu. Nejvíce mě bavily souboje, které jsou u všech stolů podobné.

Souboje

Na vrchní straně desky se objeví pohybující se postavička nepřítele. Ta vás zraňuje a vy se naopak snažíte trefovat ji. Čím lepší zbraň máte, tím rychleji ji udoláte. To je v tomto případě zásadní. Každá hra je časově omezena a jak vám kulička propadne, ihned se vrátí do hry. Jak jsme u stolů od Zen Studia zvyklí, nechybí ani plnění úkolů, které mohou změnit podobu desky, třeba její podsvícení, a hlavně vyžadují trefovat určitá místa. Po splnění některých úkolů se vám navíc může otevřít menší herní deska či drobná minihra.

Osobně mě nejvíce bavil Doom, který je vlastně mnohem přízemnější, jednodušší a neotravuje vás RPG prvky. Tím perfektně připomíná původní titul – vaším hlavním cílem je prostě střílení vesmírného hmyzu do hlavy. Zpracování je pak perfektní u všech tří, stoly působí reálně a své předlohy připomínají i v drobných detailech, ať už je to zvuk nabití brokovnice nebo výkřik „Fus ro dah!“ Součástí free-to-play modelu je energie i dokupování vylepšení pro jednotlivé stoly, které navíc odemykáte velmi pomalu.

Zen Studios se svými pinball stoly zkouší nové triky a nefunguje to vůbec špatně. Vývoj postavy funguje poměrně dobře, jen časté přerušení kvůli předmětům a jiným rozhodnutím celý zážitek spíše nepříjemně zdržuje. Oproti tomu Doom představuje rychlou zábavu, stejně jako na konzolích. Vzhled a zpracování je opět perfektní a v jednom balíku dostanete tři rozdílné a komplexní herní stoly. Snad jen se to mohlo obejít bez free-to-play modelu.

Stáhnout Bethesda Pinball

Google Play (zdarma)

70%