Family Guy Pinball

Family Guy Pinball

Balls of Glory

Málokdo by asi čekal, že mobilní zařízení budou znamenat nový návrat pinballových stolů. A přesto jsou oblíbené a konkrétně Zen Studios tvoří jeden lepší než druhý. Tentokrát se spojili s televizí FOX a připravili čtveřici zajímavých herních stolů. My se v recenzi podíváme na jeden, který bude našincům známý spíše pod názvem Griffinovi.

Když se řekne pinball, tak si mladší hráči už možná automaticky představí hry od studia Zen Studios. Ti starší budou vědět, že i tyto hry vycházejí ze skutečných fyzických herních stolů. V minulosti jsme si od tohoto studia recenzovali třeba Portal Pinball nebo South Park Pinball. A na licencovaných stolech celá strategie studia stojí. Tentokrát vycházejí rovnou čtyři nové stoly a my se blíže podíváme na jeden z nich. Celý balíček ale nese název Balls of Glory.

Family Guy Pinball – videorecenze

Griffinovi

Studio tentokrát uzavřelo partnerství s televizní skupinou FOX, která vysílá řadu zajímavých seriálů. Podle nich vznikly čtyři herní stoly: Family Guy, American Dad!, Bob’s Burgers a Archer. Některé z nich můžete znát i v české podobě z vysílání televize Prima. A Family Guy mezi ně patří – znáte ho pod českým názvem Griffinovi, jak se ústřední rodina jmenuje. Čím je celý seriál zajímavý? Naprosto nemístným humorech, absurdními scénami, parodií úplně všeho a předně pak tím, že jako animák rozhodně není pro děti.

Další hry v balíčku Balls of Glory

Nechci tu ovšem dělat reklamu na seriál sám, ač ho mám opravdu rád. Zen Studios opět dostali nelehký úkol, přenést něco z televize do podoby piballu. Samozřejmě by to mohly být jen vtipné hlášky a uzpůsobení vzhledu. To by však úplně nestačilo. A jako každý stůl tohoto studia, i tento je svým způsobem unikátní a nabízí úplně jiné možnosti, vedlejší hry, bonusy a cíle.

Šlechačku?

Vše se točí okolo rodiny a jejích členů. Není tu jeden hlavní cíl, ve kterém byste mohli plnit úkoly, ale vše je vždy zaměřeno na jednotlivé členy, ze kterých většina dostává poměrně stejně prostoru. Až na Meg, samozřejmě. Pomyslným středem je však lokál U Škeble, kde můžete získat přesným trefováním spoustu bodů. Celá hra se odehrává v obývacím pokoji a začíná u některého ze členů. Třeba u Petera, když tradičně padá ze schodů.

Ne vše jde z obrazovky převést a věřte, že vám tvůrci nepustí uprostřed toho nejlepšího několikaminutovou country písničku od Conwaye Twittyho. I tak zde ale narazíte na skvělé momenty, jako je třeba Peter vzdychající nad svým kolenem. Nechybí ani třeba souboj s rozzuřeným kohoutem, který vám do hry vhodí dvě kuličky. A co teprve Bertram v leteckém souboji se Stewiem? Z toho je minihra, která tak úplně pravidlům pinballu neodpovídá a já jsem vždy radši, když by byl stůl realizovatelný ve skutečnosti.

Mouchy

Fanoušci seriálu tu najdou mnoho skvělých odkazů, hlášek a vtipných momentů. Ano, dalo by se dále a dále vymýšlet další situace a postavy, které zde chybí. A je to škoda, když zjistíte, že váš oblíbený moment se do hry nedostal, ale s tím se u tolikadílného seriálu musí počítat. Přesto se nedovedu zbavit pocitu, že je hra chvílemi prázdná. A možná je to i absencí silnějšího cíle.

Family Guy Pinball

Na nějaké nepříjemnosti jsem narazil také v ovládání. Páky ovládáte dotykem na levé nebo pravé straně obrazu. Bohužel na výšku to není ani spodní polovina a při hraní v landscape módu jsem mnohokrát přišel o míč jen proto, že jsem klepnul jen o kousek výš. Dále tu přetrvává problém s žetony, které si můžete koupit pro jeden míč navíc. Při srovnávání skóre, což je asi hlavní cíl, to není příliš fér. Pokud vlastníte všechny čtyři stoly z balíčku, tak jich budete dostávat spoustu zdarma. Pokud ne, tak vám žetony pro další stoly budou k ničemu.

Jako fanoušek seriálu jsem v tomto originálním stolu pro pinball našel spoustu skvělé zábavy i typických vtipů. Grafika byla předělána do 3D a zrovna postavy nevypadají příliš dobře. Hlavní cíle se tentokrát soustředí na členy rodiny a nechybí ani vedlejší minihry. Ovládání vám může zajistit občasnou prohru, ale jako celek musím stůl hodnotit kladně, přestože zdaleka nepatří k tomu nejlepšímu od studia. Pokud si k němu pořídíte i ostatní stoly ze série Balls of Glory, tak navíc budete zásobeni dostatkem žetonů pro záchranu života.

Stáhnout Family Guy Pinball

70%
  • humorné scény ze seriálu