Axe in Face 2

Axe in Face 2

Lepší téměř ve všem
4

Být drsným Vikingem znamená mít povahu ostrou jak nabroušená sekera a náturu tvrdou jak kámen. A jakmile vám někdo bude chtít pošlapat vaše pečlivě opečovávané záhony kytiček, tak s ním pěkně zatočíte. Jak hra instruktivně radí – vmetete mu sekyru přímo do obličeje. I z takhle jednoduchého úkolu se může rázem stát zábavná hra.

Druhý díl? Ale co ten první? Jestli si nepamatujete první díl hry s brutálním názvem Axe in Face, tak se vůbec nejedná o nic překvapivého. První díl vyšel pro iOS někdy v roce 2010 a ač nabízel v podstatě stejnou hratelnost, tak byste ho k dnešní hře asi nepřiřadili. Chytrou myšlenku a jednoduchou hratelnost doprovázela grafika jak z malování. Překvapivé ovšem je, že téměř všechny prvky zůstaly zachovány – některé ovšem přibyly. Bohužel.

Axe in Face 2 – videorecenze

Za kytku život položím

Kdybych hru recenzoval v roce 2010, tak ji chválím především za to, že chytře pracuje s novou dotykovou platformou – přímo s displejem telefonu. Nechce po vás využívání nějakých virtuální tlačítek, ale ovládání je prostě tak intuitivní, jak jen to jde. Dnes jsme o pár let dále a už nás jen tak něco nepřekvapí. A tedy ani nepotěší čistě z principu. Všechno ale hezky popořadě. V hlavní roli se nám totiž prezentuje Viking.

A jak se sluší a patří, tak k jeho drsné nátuře patří bujný knír a ostře nabroušená sekera. A kytičky. Skutečně, vaším cílem je chránit svůj záhon roztomilých a infantilně barevných kytiček. Je to takový hezký fórek, který vývojářům evidentně přijde stejně vtipný jako před lety, protože už v roce 2010 se zápletka točila okolo téhož. Dnes je samozřejmě doplněna o řadu vtipných a povedených animací.

Sejmi je všechny

Pojďme se ale konečně dostat k tomu herními principu, na kterém to celé vlastně stojí (a zda i padá se dozvíme). Proti vám se řítí hordy nepřátel různých typů a vaší jedinou (téměř) zbraní je sekyra, která tak trochu připomíná bumerang. Máte tedy jistotu, že se k vám vždy vrátí, ale váže se k tomu i jedna velká nevýhoda – vždy máte jen jednu. A pokud zrovna někde poletuje, tak nebudete moci hodit další.

Prstem na displeji nakreslíte dráhu, kterou hozená sekyra obkreslí. Počítat přitom musíte s tím, že se nepřátelské jednotky pohybují, takže pohyb musíte trochu předvídat. Těžší nepřátelé se navíc nehýbou rovnoměrně. A to je také asi největší plus celé hry – neustále přidává nové jednotky a vymýšlí nové způsoby likvidace. Jednou budete potřebovat sekyru prohodit ohněm, jindy budete muset trefit náčelníka.

Viking bez energie

Celý herní princip je nadmíru jednoduchý, intuitivní a telefonu prostě pasuje. Na první pohled se tak může zdát celá hratelnost až příliš primitivní. Jenže to se po několika úrovních rozplyne. Stačí totiž udělat jednu drobnou chybu, kdy vám jediný nepřítel unikne a už ho nestihnete srazit. Máte dvě možnosti, jak se s tím vypořádat – buď hrát bezchybně, nebo využívat bonusů. Mezi ně se řadí sražení bleskem nebo zmražení.

Axe in Face 2

A zde už se dostáváme k těm přešlapům, které nás u této jinak povedené a jednoduše zábavné hry mrzí. Jsou to především mikrotransakce. Ne samy o sobě, ale hlavně v podobě energie, která se spotřebovává za každé kolo a jakmile se dostanete na druhý ostrov, tak budete muset čekat. Je to zastaralý systém, od kterého už dnes vývojáři upouští a je škoda, že se takto zajímavá hra dala zlákat tímto zkaženým principem. Jinak můžete mince využít na nějaké převlečky a jiné vzhledy sekyry.

Axe in Face 2 je vesměs stejnou hrou jak před více než pěti lety. Akorát v moderním a velmi hezkém kabátu. Hratelnost se v průběhu hry nijak nemění a zábava je to vskutku přímočará. Hra ale vaši pozornost udrží proměnlivými nepřáteli, kteří neustále přináší nové výzvy. Skoro mě mrzí, že tu není nekonečný mód a rozhodně si tvůrci mohli odpustit čekání na energii. Obtížnost se nezdá být vysoká, dokud neuděláte nějaký přešlap. Ale platící hráči to asi úplně nepoznají.

Stáhnout Axe in Face 2

75%
  • jednoduchý princip