Angry Birds Transformers

Angry Birds Transformers

Ptáci v plechu
2

Naštvaní ptáci jsou zpět ve spin-offu, který využívá známé licence. Naši oblíbení hrdinové se tak přetransformují do Autoptáků a znovu se postaví proradným prasatům na Prasečím ostrově. Jsou sice vybaveni lasery a mohou se změnit v auto nebo stíhačku, ale bez vás to prostě nezvládnou. Otázkou ale zůstává, zda my zvládneme další díl této nekončící série.

Angry Birds are back and angry! Nemůžeme zrecenzovat všechny hry. To bychom jednoduše nedělali nic jiného. Další pravidlo ale říká, že nemůžeme nezrecenzovat hru ze série Angry Birds. To jsou prostě dvě konstanty. Dva pevné body ve vesmíru, kterých se musíme držet. A tak v rámci zachování stability celého světa se pojďme společně podívat na nejnovější díl, který využívá licence populární série Transformers.

Angry Birds Transformers – videorecenze

Autobirds

Licencované hry si zkusilo Rovio již dříve. Mohli jsme si tak zahrát Angry Birds Star Wars nebo Angry Birds Rio. Tyto hry měly jednu zásadní nevýhodu. Nijak se nelišily od originální série. Vlastně jen zasazením, nějakou příběhovou vložkou a pak postavami. To samozřejmě nemusí být nutně špatný přístup, ale po chvíli vám přijde krapet… ohraný. Dá se říci, že se od té doby tvůrci poučili a poslední dobou nám servírují jeden spin-off za druhým.

Příkladem za všechny budiž Angry Birds Go!. Hra využila známých prvků série, postav, grafické stylizace a převedla to do úplně nového žánru. Podobnou věc pak udělal Angry Birds Epic. Dalším v pořadí bude Transformers, protože rovněž přináší úplně jinou hratelnost. A to je věc, kterou vítám s povděkem. A přestože filmy od Michaela Baye v lásce nemám, tak kouzlo původního seriálu se zapřít nedá. A k tomu má tato hra přeci jen blíž.

Angry team

Angry Birds, to nejsou jen ledajací ptáci. To je skupina velmi dobře známých hrdinů. Každý z nich je nějak specifický a každý má své nezastupitelné místo. To s touto hrou trochu padá, protože se postavy liší vlastně jen útokem, který ale ve výsledku tak zásadní není. Výraznou rozličnost postav zde nečekejte. Je ale podstatné podotknout, že přeměna ptáků na Autoptáky dopadla dobře. Grafika obecně je hravá a animace přeměny mají něco do sebe.

Jádrem hry je sestřelování prasat. Ne však pomocí nějakého praku, ale zbraněmi, které má váš hrdina na sobě. Neustále běžíte (nebo jedete) dopředu a snažíte se ničit prasata v pozadí. A zde je jeden prvek, který hru zásadně přibližuje k původní sérii. Prasata sedí na konstrukcích, které připomínají originální Angry Birds. A tak se vám vyplatí zničit skleněnou plošinu, na které vše stojí, než pomalu sestřelovat jedno prase po druhém. Občas se zase musíte přetransformovat na auto a ujet před padajícími objekty. A to je vše. Velmi brzo vás to omrzí. A navíc se dost špatně míří a často budete střílet jinam, než chcete.

Zakopaný pes

Hra vám příliš dlouho nevydrží, ale posud recenze zněla docela optimisticky. Hra má skutečně slušně našlápnuto. Pak ale přichází zásadní problém. A tím „pak“ nemyslím po hodinách hraní, ale po pár kolech. Tím je tradiční paywall. Hra je zdarma a Rovio je známé tím, že monetizuje velmi agresivně. To platí i pro Transformers. A má smysl o tom mluvit, protože ten systém je zase trochu jiný a Rovio na nás zkouší nové triky.

Angry Birds Transformers

Pryč je klasická energie, jak ji známe z předchozích titulů. Na první pohled zlepšení. Ale je to skutečně zlepšení? Nahradila ji celá řada méně viditelných prvků. V první řadě má každý hrdina své životy, které jsou jednotné pro všechna kola a je potřeba je čas od času doplnit. To stojí peníze a čas. Dále to je obnovování levelů – to často trvá až hodiny. Přitom jednu hru odjedete za minutku nebo dvě. Pro nové úrovně je třeba mít dostatečnou úroveň, a také pořádnou zásobu peněz. Také je potřeba ptáky upgradovat, což stojí peníze a trvá to dost dlouho. U této hry jsem měl pocit, že čekám úplně na všechno. A ještě k tomu je na vše potřeba hromada peněz. Samozřejmě nechybí herní měna, která vám vše zrychlí… ale té je bez placení nedostatek. A pokud si řeknete – zaplatím cenu běžné větší hry na AppStoru, ale chci v klidu hrát… tak máte smůlu. Hra nic takového nenabízí. Pokud se rozhodnete platit, tak budete platit v kuse… a hodně.

Angry Birds Transformers dělá některé věci dobře. Hra je to svižná, náležitě akční a plná zábavných prvků. Je opět roztomilá, nabídne hezkou grafiku, povedené animace a velmi slušnou hudbu. Sama hratelnost se odkazuje na původní sérii, ale trochu pokulhává ve střelbě – tedy základu hratelnosti. Po chvíli vás také přestane bavit. Mnohem pravděpodobnější ale je, že vás ještě dřív otráví – opět velmi agresivně – nastavený paywall.

Stáhnout Angry Birds Transformers

App Store (zdarma)

60%