Angry Birds Fight!

Angry Birds Fight!

Naštvaná spojovačka
2

Roviu to netrvalo příliš dlouho a můžeme se znovu vydat do světa Angry Birds. Ani tentokrát se nevrátíme ke klasické hratelnosti s natahováním praku. Ptáci se tak objevují v dalším žánru – dnes je to spoj-tři. To by samo o sobě asi nestačilo, tak nechybí RPG prvky a hlavně online multiplayer, ve kterém změříte síly s dalšími hráči.

Výdělky ze série Angry Birds neustále klesají a Rovio se s tím snaží bojovat. Jejich strategií je odpoutání se od prvních dílů, které ptákům přinesly slávu. A tak se snaží přinést hry ze světa Angry Birds, které budou mít ale úplně jinou hratelnost. A budou ukotveny v úplně jiném žánru. Skoro by se dalo říci, že nestačí mnoho a na každý žánr tu bude nějaká Angry Birds hra. A dnes tu máme Fight!, který staví na spoj-tři.

Angry Birds Fight! – videorecenze

Spoj-tři

Někdo si pod názvem Angry Birds představí známé barevné ptáky (řádně naštvané, samozřejmě), jiní spíše natahování praku a trefování do připravených konstrukcí. Pokud jste tím druhým, tak na to u této hry můžete úplně s klidem zapomenout. Veškerá hratelnost byla přetavena v systém spojování třech stejných ptáků (obvykle to bývají drahokamy). Samozřejmě se nabízí otázka, jak toto může souviset s nějakým bojováním, které je v názvu.

Podobných her už tu byla vyloženě řada. V Roviu se ale rozhodli, že tomuto žánru bude nejvíce slušet multiplayer. Čtete dobře – multiplayer. Skoro jsem si říkal, že by to nebyl problém, prostě oba hráči dostanou na začátku stejné pole a kdo nahraje víc bodů, tak vyhraje. Každé kolo trvá třicet sekund a po nich následuje animace, kde se rozhodne o vítězi. Do toho nemůžete nijak zasahovat a jen se koukáte jak se dva protivníci hašteří.

Multiplayer

Musím podotknout, že animace bojování je sice hezká a vtipná, ale stojí jen na ubývání životů a reálný souboj (jako třeba v Smash Champs) to není. Největší problém ale přichází s dalším aspektem hry – sbíráte předměty (ne nepodobné těm v Epic), které vašemu hrdinovi dávají do souboje základní statistiky. To co nahrajete spojováním se k tomu jen přidá. Už vám to asi došlo, že? Můžete odehrát nejlepší hru na světě a vyhrát nemusíte.

Stačí pár kol a zjistíte, že spojování s dalšími hráči se nepovedlo. Například já jsem v jednom kuse hrál s někým, kdo měl třeba dvojnásobný level a viditelně několik prémiových předmětů. Zahrál jsem opravdu dobře a i přes jeho výhody jsem se poměrně držel, ale vyhrát nebylo možné. S tím přichází značná frustrace. Každý předmět navíc může mít nějaké bonusy, které třeba stíží nepříteli hru – zacloní mu pole, schová ptáky do beden atd. Jenže i tam je háček.

Předměty

Bonusy přidávají do soupeření velmi zábavný prvek. Jenže předmětů je ve hře málo, a když získáte nějaký prémiový (platí se gemy), tak už ho jen tak nenahradíte, protože vše ostatní je proti tomu odpad. A tak bude jen velmi těžké je variovat podle bonusů, když těch předmětů je strašně málo a nejde s nimi nijak pořádně šachovat. Pokud si tedy nechcete kupovat prémiovou herní měnu. Zajímavé také je, že cestujete po ostrově a místo prasat soupeříte s dalšími ptáky.

Angry Birds Fight!

Jen jednou za čas se ukáže boss, tedy prase, které neovládá hráč a sním soupeříte na vodě, což je vlastě to samé, jen pro loď musíte shánět vlastní vylepšení. Nějaké předměty jde také získat plněním úkolů. Nepředpokládám, že se do hraní zažerete, ale pokud by se to stalo, tak vás brzy odradí systém energie, která se spotřebovává hraním a dobíjí časem – nebo gemy. Jsou tu i reklamy, které můžete zhlédnout pro zvýšení útoku proti bossovi.

Angry Birds Fight! je poměrně zbytečný přírůstek, který má výbornou grafiku, animace a celkovou prezentaci. Místy je to legrace, ale když se začne hrát, tak vás otráví nesmyslný systém, který hraje do karet těm, kdo hrají déle nebo do hry investují nějaké peníze. Souboje prostě nejsou vyrovnané a asi vás to brzy odradí. Navíc je tu energie, prémiová měna a nějaké reklamy. Kdyby to byla jen spojovačka pro jednoho hráče, tak je hra mnohem lepší, protože řada prvků funguje dobře.

Stáhnout Angry Birds Fight!

50%
  • humor