Dice Hunter: Quest of the Dicemancer

Dice Hunter: Quest of the Dicemancer

Epická výprava s hrstkou kostek

 S kostkami je jednak spousta zábavy, ale rovněž nebrání ani taktizování. Ne vždy jsou totiž pouze o náhodě, jak ukazuje dnes recenzovaná hra. Ta vás možná překvapí. Představuje totiž zjednodušenou variantu kobkového RPG. Zjednodušenou v tom nejlepším slova smyslu.

Někdo chytá Pokémony do Poké ballů, jiný zase příšery do herních kostek. Pokud vás zaujala spíše druhá možnost, dnešní hra vám může nabídnout parádní zábavu. Na Pokémony ale raději zapomeňte, s nimi titul nemá společného téměř nic. Mnohem více připomíná deskovkové RPG a procházení kobek. Tomu navíc pomáhá ono házení kostek.

Dice Hunter – videorecenze

Hoď si kostkou

Jestli jste někdy hráli nějakou deskovku, pravděpodobně jste při tom házeli kostkou. Není to nic neobvyklého, virtuální hry to vlastně dělají taky. Pokud je někde náhoda či pravděpodobnost, snadno si za tím můžete představit kostku. Ve skutečném světě jsou stále ještě populární deskovky v žánru „dungeon crawler“, kde procházíte kobky a bojujete s nepřáteli. Dnes recenzovaná hra vlastně funguje velmi podobně, jen celý proces výrazně zjednodušuje.

Vy totiž stojíte na místě a nepřátelé chodí k vám. Tedy, přesněji řečeno, propadávají k vám. Vaší zbraní je šestice kostek. Na začátku každého kola s nimi hodíte a na základě výsledku buď útočíte na nepřátele či aktivujete kouzla nebo štíty. Kde je v tom zábava? Ačkoliv by řada lidí možná řekla, že kde jsou kostky, tam hlavní roli hraje náhoda a nemá smysl hru vůbec hrát, máte v ruce několik možností, jak výsledek ovlivnit.

Vyber si nepřítele

První možností, která naznačuje, že hra není čistou náhodou, je výběr protivníka. Ještě před hodem můžete zacílit na nepřítele. To je zásadní, protože můžete posunou celou řadu nepřátel tak, aby vám to hrálo do karet. Druhou možností je zamknutí kostky. Každé kolo dostanete jedno zamknutí, které můžete a nemusíte (tím se vám zamčení sčítají) použít. To vám dává určitou jistotu, protože do dalšího kola si tím vezmete kostku z předchozího hodu.

Do třetice všeho dobrého získáváte speciální kostky (ha, Pokémoni!) s bonusovými schopnostmi. Ty se nabíjí házením blesků či hvězdiček a umožní vám zpravidla výrazným způsobem uškodit nepřátelům. Ony speciální kostky si do každého kola vybíráte a hlavně ovlivňujete, jak a kdy je v boji použijete. Každá kostka má navíc jiné rozložení symbolů, takže si můžete pravděpodobnost naklonit k vámi preferované strategii.

Taktika

Ač jsem byl ke hře zprvu velmi skeptický, přesvědčila mě o svých kvalitách a hlavně jsem opravdu pochopil, že umožňuje výrazně taktizovat. Navíc je obohacena o onen element, ve kterém zkoušíte vlastní štěstí. Nepřátel je celá řada a každý z nich se chová jinak. Některé navíc můžete zraňovat házením speciálních znaků, jiní se zase schovávají za štít, který musíte prorazit nebo kouzlem deaktivovat. Nechybí ani obří nepřátelé nebo terénní překážky.

I tady ale narazíme na stinné stránky, konkrétně free-to-play systém. Na druhou stranu není tolik vlezlý, jak by se mohlo zdát. Zásadním problémem je systém energie, takže na celodenní hraní titul určitě není. Na druhou stranu nemáte energie vůbec málo a sám jsem s ní překvapivě neměl problém. Herní měnu utrácíte za vylepšení kostek a diamanty za nákup nových kostek. Dlužno říci, že pokud toužíte po těch lepších kouscích, bez placení skutečnými penězi to asi nepůjde. Po pár odehraných hodinách začne postup poměrně váznout a hra na vás začne pomrkávat, jestli si to nechcete urychlit nějakým nákupem.

Kombinace pravděpodobnosti i pokoušení štěstí a taktiky ze hry dělá velmi příjemnou zábavu, která není příliš jednoduchá ani složitá. Skoro si troufám říci, že mě tato zjednodušené varianta rubacího RPG baví více než třeba Warhammer Quest. Vypadá naprosto skvěle, všechny animace jsou na výborné úrovni a ovládání je také více než pohodlné. Finálním argumentem pro mě je, že se hra skvěle hodí na krátké chvíle. Je tedy ideální pro tablety a telefony.

Stáhnout Dice Hunter: Quest of the Dicemancer

85%
  • bezvadné zpracování