Badland Brawl

Badland Brawl

Kdo jinému věž boří, ten hraje Badland Brawl

Zajímalo vás někdy, jak by vypadal potomek Clash Royale a Angry Birds? Badland Brawl je odpovědí. A zdá se, že tato dvojice představuje mnohem lepší pár, než by se na první pohled zdálo.

Mobilní hry se skutečně nyní soustředí okolo několika málo konceptů. Tím nejviditelnějším je pravděpodobně duelování po vzoru Clash Royale. Opakuji to již roky a zdá se, že ještě nějakou dobu budu muset. Tato hra ukázala, že soupeření na cestách může fungovat, a zároveň přinesla revoluci v systému free-to-play. Obojí se objevuje i u této hry a my si řekneme, zda se navázání na oceňovanou sérii povedlo.

BADLAND Brawl – videorecenze

Zpět ve světě siluet

Mnozí z vás si asi budou první Badland pamatovat jako hru, ve které jste skupinu podivných létajících potvůrek prováděli úrovněmi plnými nástrah. Vaše postavy byly jen černými siluetami, zatímco svět v pozadí hrál různými barvami. Tato estetika se v dnes recenzované hře mění, což však neznamená, že by hra vypadala špatně. Spíš bych řekl, že je mnohem „běžnější“.

S původním titulem nemá Brawl téměř nic společného, tedy až na svět, autory a velký důraz na fyziku. O co v něm ve skutečnosti jde? Na bitevním poli se střetnete s druhým hráčem. Každý ovládáte jednu věž s velkým prakem a snažíte se druhou věž srovnat se zemí. K dispozici dostanete zbraně a bojovníky všeho druhu: od bomb a šípů přes trolla s palicí po explozivní vrtulník. Pro výhru ale budete muset umně skloubit strategii s trochou zručnosti.

Clash Birds

Hra vypadá velmi dobře a základní premisa se zdá být opravdu jasná a jednoduchá. Do dnes již tradičního duelu autoři přidali prak jak z Angry Birds, což vytváří velmi zajímavý důraz na zručnost. Pro ilustraci – nejvíce zranění nepříteli udělíte bombou. Jenže ta sama do věže nedoletí, tedy pokud ji nepošlete pomalým vrtulníkem. Musíte tak kombinovat více zbraní či jednotek. Trol ji může odrazit palicí, stejně tak poslouží i dobře mířená raketa. Stačí však málo a bombu omylem vstřelíte do vlastní věže.

Občas je souboj tak vyrovnaný, že jeden hráč tomu druhému ne a ne ublížit. Pak ale stačí drobná chyba, nepozornost či dokonce špatně mířená střela a jedna z věží letí k zemi. A právě na ovládání jsem si zatím úplně nezvykl. Nejprve tažením prstu určíte výšku odpalu, následně sílu. Kdyby bitva neprobíhala v reálném čase, neměl bych s tím problém. Mnohdy však máte na rychlou a přesnou reakci jen zlomky vteřiny. Netrefíte se a je po vás.

Téměř free-to-play

Základní hratelnost je rychlá a nemáte ji tolik v rukou jako u jiných her. Právě fyzika a neustálé odrážení zbraní, výbušnin a postav přidává do hry prvek nejistoty. Musíte také kalkulovat s nějakou dobou letu, což znamená, že výsledek je mnohdy dost nejasný. Hrajete ale proti skutečným hráčům, takže jsou podmínky vyrovnané, tedy většinou. Pokud narazíte na platícího hráče, asi vás hravě udolá lepší výzbrojí. Velká hráčská základna a povedený matchmaking se však většinou postarají o férovou bitvu.

Zmínit musím free-to-play systém, který sice zcela vychází z Clash Royale, ale vylepšuje ho. Stále získáváte truhly (zde vejce) a z nich nové karty, které slouží k vylepšování jednotek (zbraní a vojáků). Výhodou je, že pro jejich odemčení nemusíte čekat hodiny. Tedy můžete, pokud chcete dostat větší odměnu. Více karet zní lákavě, ale pokud nechcete čekat, nemusíte. To je spojeno i s tím, že ve hře není žádný systém energie – hrát tak můžete vskutku dle libosti.

Badland Brawl může být lehkým zklamáním, pokud jste očekávali pokračování krásné série, ale jestli máte rádi online soupeření, dejte titulu šanci. Na ovládání si budete chvíli zvykat a stratégy jistě zamrzí velký důraz na zručnost a nejistota, ale hra kombinuje povedené zpracování s rychlou hratelností a velmi přívětivým free-to-play modelem, který vás nechá hrát za všech okolností.

Stáhnout Badland Brawl

85%
  • povedené zpracování