ASUS ROG Phone II

ASUS ROG Phone II

Nejlepší herní telefon současnosti?

Stejně jako se nároční počítačoví hráči nespokojí s obyčejným vybavením, nespokojí se ani nároční mobilní hráči s obyčejným smartphonem. A právě z toho důvodu existuje na trhu společnost, jako je ASUS, která hráče zásobuje speciálním herním příslušenstvím značky Republic of Gamers. Nový ASUS ROG Phone II jde ve šlépějích svého předchůdce a hráčům chce nabídnout bezprecedentní výkon i vychytané herní funkce. Podaří se mu obhájit pozici krále herních smartphonů i letos?

Pokud je vám svět hraní počítačových her alespoň trochu blízký, jistě vám není neznámá značka Republic of Gamers. Herní divize společnosti ASUS stojí za notebooky, monitory nebo herními sluchátky a není tomu tak dávno, co své pole působnosti rozšířila i na herní smartphony. První generace ROG Phonu, který jsme si důkladně otestovali, se stal splněným snem každého mobilního hráče a u druhé generace by tomu nemuselo být jinak.

ASUS ROG Phone II – videorecenze

Technické parametry ASUS ROG Phone II

Kompletní specifikace
Konstrukce171 × 77,6 × 9,5 mm, 240 g, konstrukce: klasická, odolnost: ne
DisplejAMOLED, 6,59" (2 340 × 1 080 px)
Fotoaparát48 Mpx, LED dioda, autofocus, video: 3 840 × 2 160 px, 60 FPS
ChipsetQualcomm Snapdragon 855 Plus, CPU: 1×2,96 GHz + 3×2,42 GHz + 4×1,8 GHz, GPU: Adreno 640
PaměťRAM: 12 GB, vnitřní paměť: 512 GB, paměťové karty: ne
Datové funkceHSPA: 42 Mb/s, LTE: 1 000 / 150 Mb/s, Wi-Fi: 802.11a/d, Bluetooth: 5.0, NFC: ano
Operační systémAndroid 9.0
Navigacevestavěná GPS: ano (A-GPS), Google Mapy, elektronický kompas
Akumulátor6 000 mAh, bezdrátové nabíjení: ne
DostupnostQ4 2019, 24 999 Kč

Obsah balení: odpovídá ceně

Začněme balením, které si získalo naši pozornost již loni. Černá krabička vzdáleně připomínající vesmírné plavidlo v sobě ukrývá telefon, speciální ochranný kryt, 30W nabíjecí adaptér s textilním kabelem typu USB-C/USB-C a samozřejmě se nezapomnělo ani na přídavný větráček Aeroactive Cooler II.

Pro naše věrné čtenáře mobilenet.cz jsme si, společně s Mobil Pohotovostí, připravili možnost zakoupit telefon ASUS ROG Phone II za cenu 21 591 Kč. Slevu 10 % získáte po zadání slevového kódu mobilenet1310 na e-shopu mp.cz. Tato nabídka platí pro prvních 10 z vás!
ASUS ROG Phone II

Konstrukční zpracování: poctivý kus hardwaru

Nenechte se mýlit. Přestože jde u herního smartphonu hlavně o to, co je pod kapotou, i design je velmi důležitý a nutno podotknout, že jej ASUS opět zvládl na jedničku. Po uchopení telefonu okamžitě víte, že máte čest s něčím speciálním a o běžné zařízení se rozhodně nejedná. Jednak je to kvůli hmotnosti 240 gramů a také kvůli poměrně velkým rozměrům 171 × 77,6 × 9,5 mm. Tělo se skládá z kombinace skla (displeje s ochranou Corning Gorilla Glass 6) a hliníku a ROG Phone II je k dispozici v jedné barevné variantě s matným a lesklým povrchem zad. Zde najdeme rovněž nápis Republic of Gamers, otvor pro chlazení, RBG logo či sklíčko fotoaparátu, které lemují ostré hrany. Design doplňují šedé linky, které působí futuristickým dojmem a vzhled zařízení koreluje s dalšími ROG produkty.

Dodávaný aktivní větráček má být oproti první generaci o něco tišší a rovněž disponuje RGB logem, stejně jako USB-C konektorem či 3,5mm jackem. Stejné konektory přitom najdeme i na těle samotného smartphonu. Na levém boku se navíc usídlil proprietární konektor skládající se z USB-C a 48pinového konektoru. Gumová záslepka, která konektory kryje, je poměrně obtížně vytažitelná, na druhou stranu to však značí, že jen tak nevypadne. Musíte si však dávat pozor, abyste ji neztratili, neboť s telefonem není nijak spojená. Za pozornost stojí rovněž RGB logo, které dokáže svítit v pestré paletě různých barev a speciálních efektů. K dispozici má hráč kromě standardního blikání či nepřetržitého svícení například také efekt „dýchání“, kdy se logo plynule rozsvítí a zhasne.

Ergonomie je u telefonů velmi důležitá a u herního smartphonu to platí dvojnásob. ASUS vsadil na klasické umístění vypínacího tlačítka i kolébky hlasitosti na pravý bok. Obě tlačítka mají příjemnou odezvu na zmáčknutí a vydají tiché lupnutí. Telefon musím pochválit za to, že v dlani příliš neklouže, což jistě ocení nejeden hráč. Při držení na široko navíc můžete využít speciální tlačítka AirTriggers, která se ukrývají v rámečku, kde jsou skryty senzory tlaku. Po nastavení intenzity síly, kterou hodláte na tato imaginární tlačítka vyvíjet, musím uznat, že funkce fungovala velmi dobře a při hraní her hráčům dává v podstatě konkurenční výhodu. Mapování tlačítek probíhá jednoduše po zapnutí vámi zvolené hry. Rovněž vibrační odezva je skvělá a umocňuje herní zážitek.

ASUS ROG Phone II
Telefon lze díky bočnímu USB-C konektoru bez problémů nabíjet a hrát zároveň.

Na levé straně dále najdeme slot pro dvojici nanoSIM karet (nikoliv karty paměťové), k jehož vysunutí je zapotřebí jehly. Díky umístění USB-C konektoru na levé straně lze navíc bez problémů hrát a nabíjet telefon zároveň. Na konstrukci ROG Phonu II je opravdu jasně viditelné, že byl tento telefon navržen s myšlenkou na hráče, kteří se na jeho tvorbě také podíleli. Rozložení jednotlivých prvků a celkově ergonomie tak dává smysl a vše má své opodstatnění. Díky tomu lze odpustit i vyšší hmotnost, celkově větší rozměry i absenci zvýšené ochrany IP68.

Líbilo se nám
  • decentní herní design
  • nastavitelné RGB logo