Analytická společnost Flurry tradičně zkoumá prodeje ve „vánočním týdnu“, který tentokrát končil nedělí 24. prosince, tedy Štědrým dnem. Společnost pro měření využívá více než 1 milión aplikací a má tak přehled o celkem 2,1 miliardách zařízení po celém světě. Výsledky tudíž lze brát vážně. Ty letošní ukazují jednoznačnou dominanci Applu. Ze všech nově aktivovaných telefonů neslo v minulém týdnu 44 % logo Applu. Na druhé příčce je s velkým odstupem Samsung, který si z koláče ukousl 26 %. Zatímco meziročně u Applu nenastala žádná změna, Samsung si polepšil o 5 procentních bodů. Ostatní výrobci už si rozdělují jen drobky, výrazněji vyčnívá jen třetí Huawei s 5% podílem.
Dominanci Applu analytická společnost rozebrala podrobněji. Tím je myšleno rozdrobení na jednotlivé modely. Nejčastěji se v minulém týdnu zapnul loňský iPhone 7. Ten je těsně následovaným iPhonem 6. Někoho by takový úspěch tři roky starého modelu mohl překvapit, avšak důvod je prostý. Například i na českém trhu jde o relativně dostupný model, prodává se pod hranicí 10 tisíc korun. Na třetím místě operuje letošní iPhone X.
Poslední statistika se zabývá podílem nově aktivovaných telefonů dle velikosti jejich displejů. Rok 2017 přinesl jasnou dominanci modelů z kategorie tabletofonů, kam spadají zařízení s displeji o velikosti od 5 do 6,9 palců. Kategorie „Medium Phones“ značí telefony s displeji od 3,5 palců do 4,9 palců. I ta je nadále poměrně významná. Všimnout si můžete, že kategorie opravdu malých telefonů již letos ztratila i symbolické 1 %. Není se čemu divit, smartphony s displeji pod 3,5 palce takřka neexistují.
Zdroj: flurrymobile.tumblr.com
乁( ͡° ͜ʖ ͡° )ㄏ