Finnair využívá výpočetní techniku ve svých letadlech již od 90. let minulého století. Vzhledem ke končící životnosti těchto zařízení se společnost rozhodla pro jejich generační obměnu a během náročného výběrového řízení si po posouzení více než dvou desítek tabletů vybrala Toughpad FZ-G1. Rozhodnutí pro model značky Panasonic padlo mj. i díky dobré ergonomii, splnění podmínek standardu MIL-STD-810G na odolnost pádu z výšky až 120 cm a kvalitnímu displeji, který je velmi dobře čitelný za jakýchkoli světelných podmínek.
Tablety používané společností Finnair obsahují důležité letecké informace včetně manuálů, podrobných grafů s technickými daty a servisních instrukcí. Důvod je prostý – přes veškerý pokrok v informačních technologiích dosud pilotům zůstává řada činností, které musí během letu provádět ručně za využití papírových podkladů. Mezi tyto činnosti patří například výpočet optimálního výkonu motorů při startu, při kterém je nutné zohlednit mnoho podmínek včetně váhy letadla nebo typu startovací dráhy. Díky tabletům FZ-G1 tak piloti získali do rukou nástroj, který jim tyto výpočty i kontroly zjednoduší a urychlí.
Na palubě každého z Airbusů úzkého typu, tedy letadel s jednou uličkou, jsou celkem tři tablety FZ-G1 – dva pro pilotní kabinu a jeden pro palubní personál. V případě letadel pro dlouhé vzdálenosti se dvěma uličkami má posádka k dispozici tablety čtyři.
„Tablety Panasonic FZG1 nám otevírají nové možnosti využití mobilních zařízení na palubách letadel, od snadné aktualizace mnoha desítek tisíc stran technické dokumentace až po okamžité zpřístupnění přesných informací o pasažérech.Tablety pilotů obsahují informace jako letištní navigační tabulky, technické manuály v rozsahu 10.000 tištěných stran a řadu aplikací podporující práci pilotů,“ říká Timo Seplälä, pilot letecké společnosti Finnair. „Díky rychlému připojením přes LTE máme na tabletu Toughpad k dispozici také aktuální technické záznamy letadla, které obsahují provedené údržby, kontroly a stav tankování paliva.“
Zdroj: Tisková zpráva