Patrně každý, komu je dnes alespoň 25 let, si poměrně živě vybaví operátora Oskar, který přišel na český trh jako třetí a snažil se působit přátelsky, vtipně a vstřícně. Lákal například zajímavými reklamami, čísly končícími sedmičkou či příznivějšími cenami. Z toho však postupem času postupně sešlo, primárně i proto, že jej po pár letech pohltil Vodafone. Když už se zdálo, že je Oskar definitivně minulostí, dorazila v roce 2013 Oskarta. Ta se projevila jako virtuální operátor spadající přímo pod Vodafone, který měl přinášet jednoduché služby předplacené karty pro nenáročné zákazníky.
V průběhu celé historie se nabídka Oskarty v podstatě nijak neměnila. Minuta volání vyšla na sympatické 2 Kč a operátor účtoval první minutu celou a následně po vteřinách. Tento druh účtování můžete znát jako 60+1. Nešlo o žádné překvapení. Mateřský operátor Vodafone totiž s velkou slávou v roce 2012 lákal na zavedení férového účtování pro zákazníky právě ve stylu 60+1.
Začátkem tohoto týdne však všem zákazníkům Oskarty přišla informační SMS, ve které vás operátor seznamuje se změnami podmínek. Nově se totiž budou hovory účtovat ve stylu 60+60, tedy každou započatou minutu celou. Operátor to v informační zprávě obhajuje větší přehledností pro zákazníka. V čem bude výsledek přehlednější, těžko říci, rozhodně to však hovory zákazníkům prodraží. Pokud totiž uskutečníte hovor o délce 63 vteřin, vyšel vás nyní na zaokrouhleně 2,10 Kč. Jakmile vstoupí v platnost nové podmínky od 24. 7. 2024, bude tento hovor za 4 Kč. Je nasnadě, že účtování 60+60 je pro uživatele nevýhodné a rozhodně není férové, což ostatně vlastně tvrdil sám operátor před 11 lety.
Pakliže porovnáme současný a nadcházející ceník virtuála Oskarta, zjistíme, že změna účtování se dotkne pouze domácích hovorů v České republice. Pokud se však zaměříme na službu World Roaming a Zónu 1, kam spadají státy EU a navíc třeba Velká Británie, zjistíme, že účtování zůstává na výhodnější sazbě 30+1, tedy po první půl minutě již po vteřinách.