O2 postihl výpadek roamingových služeb, problém se již podařilo vyřešit

aktualizováno
O2 postihl výpadek roamingových služeb, problém se již podařilo vyřešit
Fotografie: o2.cz
  • Náš nejstarší operátor O2 se potýká s výpadkem roamingových služeb
  • Společnost CETIN, která má na starosti sítě, na opravě pracuje

Porucha vznikla na straně dodavatele mezinárodní konektivity. Zákazníci společnosti CETIN, která má na starost síťovou infrastrukturu například operátora O2, mají v cizině od včerejších odpoledních hodin problémy s přihlášením do mobilní sítě. Tito zákazníci jsou nedostupní i pro volání z Česka. Na tísňovou linku 112 se dotčení zákazníci v zahraničí dovolají. Porucha v tuto chvíli zasahuje volání v roamingu. Mezinárodní provoz se v průběhu noci podařilo ve značném rozsahu obnovit.

Společnost CETIN společně s odborníky z O2 pracuje na odstranění tohoto problému s nejvyšší prioritou, všem dotčeným zákazníkům v zahraničí se společnosti omlouvají. Služby O2 v rámci České republiky fungují v pořádku bez jakéhokoli dopadu.

Aktualizováno 13:00

O2 společně s CETINEM nadále pracují na odstranění vzniklého problému. Část roamingového provozu se již v tuto chvíli podařilo obnovit. Zároveň se pracuje na alternativním technickém řešení, které umožní problém zcela odstranit.

Aktualizováno 1. června 16:00

O2 formou tiskové zprávy potvrdilo, že se výpadek již podařilo vyřešit, a to konkrétně už ve středu v 19:00 hodin. Volání v zahraničí bylo zprovozněno díky nasazení alternativní technologie. Dle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení. Zasaženo bylo přibližně 120 tisíc uživatelů služeb českého O2, kteří se v uvedenou dobu nacházeli v zahraničí.

„Na nápravě pracoval kompletní tým expertů nepřetržitě od počátku, tedy přibližně od úterního poledne, do středečních sedmi hodin večerních. Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv, a to automaticky, aniž by zákazníci museli svůj nárok uplatňovat. Jako poděkování za trpělivost navíc přidáváme poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo slevu na mobilní telefon ve výši 1000 korun," říká Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2. Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci (firemní i nefiremní), kteří byli výpadkem zasaženi. Tyto zákazníky v dohledné době budeme kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze