Původně vyšlo na tabletnet.cz, autor: Martin Straka
Za dynamickým růstem značky stojí dobré přizpůsobení jejich řady Multipad tabletů pro lokální uživatele a atraktivní poměr cena/výkon. To vše přesvědčilo české a slovenské zákazníky a dostali firmu Prestigio na vrchol prodejů v posledním čtvrletí roku 2012.

Čtvrtý kvartál 2012 znamenal pro Prestigio na českém a slovenském trhu celkově druhé místo za lídrem trhu, společností Apple. Kromě prvenství mezi androidovými tablety se značka stala v obou zemích nejvýraznějším skokanem roku – v roce 2012 se svými celoročními výsledky dostala jak na Slovensku, tak i v České republice z pátého na třetí místo na celkovém trhu tabletů a na druhé místo na dílčím trhu tabletů s OS Android. International Data Corporation (IDC) zaznamenala u značky Prestigio raketový nástup také v regionu střední a východní Evropy (CEE), kde obsadila čtvrté místo.

Hlavním hráčem na obou trzích zůstává společnost Apple s jejich iPadem, která však rostla pomaleji než celý trh, jehož důsledkem bylo snížení trhových podílů této značky v obou zemích. Trh tabletů prošel v roce 2012 ohromným boomem a zvlášť v sezóně na konci roku se stal doslova módním artiklem. Zatímco v roce 2011 připadlo ve Slovenské republice na jeden tablet šest klasických notebooků, v roce 2012 už pouze jeden tablet na dva notebooky. Ještě zajímavější je porovnání s notebooky, které byli určené pouze pro domácnosti: na Slovensku i v České republice připadal v posledním čtvrtletí 2012 na jeden tablet jeden notebook.

Český trh tabletů ve 4. čtvrtletí 2012
|
2012 Q4 |
tis. ks |
meziroční růst |
|
Celkem |
110 |
251.4% |
Český trh tabletů v roce 2012
|
2012 |
tis. ks |
meziroční růst |
|
Celkem |
253 |
237.4% |
