Mobilní operátoři na českém trhu rozhodně nepatří ve srovnání s ostatními zeměmi v Evropě k nejlevnějším a právem jsou za to pranýřováni. Proto zpráva o tom, že operátor U:fon nabídne volání za korunu na minutu, působí jako blesk z čistého nebe. Všichni uživatelé mobilních telefonů se zajímají o skutečnost, za kolik si zavolají. Nutno podotknout, že v České republice za nemalé peníze. Mobilní operátor U:fon se rozhodl nalákat potencionální zákazníky na skutečně ojedinělý tarif „Volání za korunu“, který prozatím žádný z ostatních operátorů nemá v nabídce.
Za částku 200 Kč měsíčně dostanete 100 volných minut k provolání (připomeňme tarifikaci 60 + 30). Cena jedné minuty tak vyjde na 2 Kč. Posílání SMS zpráv je zpoplatněno částkou 1,50 Kč. Teprve až po provolání 100 volných minut již budete moci libovolně volat do pevných i mobilních sítí v tuzemsku za avizovanou korunu. Korunová sazba dokonce platí i na celkem třicet zahraničních destinací v zóně 0 a 1 (např.: Chorvatsko, Francie, Německo, Řecko,..). Pozitivně působí i volnost úvazku, kdy není zapotřebí se uvazovat na rok či dva. Postačí pouze složit vratnou kauci 500 Kč.
Tarif "Volání za minutu
Mobilní operátor U:fon | Volání za korunu |
---|---|
Měsíční paušál | 200 Kč |
Volání v síti U:fon | 1 Kč |
Volání mimo síť na pevnou | 1 Kč |
Volání mimo síť na mobil | 1 Kč |
Volné minuty do všech ostatních sítí v ČR a pevných sítí v Evropě (zóna 0 a 1) | 100 minut |
SMS v síti | 1,50 Kč |
SMS mimo síť | 1,50 Kč |
SIM karta bez zakoupení přístroje | 1 Kč |
SIM karta výměna | 200 Kč |
Za jistou nevýhodu lze považovat fakt, že síť mobilního operátora U:fon pracuje na technologii CDMA. Pro zákazníka to znamená, že nemůže použít svůj běžný telefon spolupracující s GSM či 3G a bude si muset zakoupit telefon z nabídky operátora U:fon. V nabídce operátora nalezneme pouhé tři přístroje v ceně od 290 Kč do 490 Kč. Tarif „Volání za korunu“ by tak mohl nalézt své zákazníky. Nebudou k nim nejspíše patřit mobilní nadšenci s nejlepšími smartphony, ale spíše šetřiví a nenároční uživatelé, případně firemní zákazníci. Co na to říkáte, uvažovali byste o tomto tarifu?