Japonští zákazníci Applu se dočkali slevy. Prodeje iPhonu Xr je potřeba nakopnout

8
Japonští zákazníci Applu se dočkali slevy. Prodeje iPhonu Xr je potřeba nakopnout
  • Japonští zákazníci Applu dávají přednost staršímu iPhonu 8 a iPhonu 8 Plus
  • Slevou tarifních plánů mohou zájemci uspořit přibližně 2,5 tisíce korun za dobu dvouletého závazku operátorovi

Zvěsti se naplnily a Apple snižuje cenu již tak nejdostupnějšího iPhonu Xr, jehož prodeje potřebuje v zemi vycházejícího slunce oživit. Právě cena, jak se zdá, pro japonské zákazníky doposud stále nebyla na přijatelné hranici „dostupnosti“. Slevu Apple nabízí nepřímo prostřednictvím telefonních operátorů a a jejich tarifních programů. Při dvouletém závazku ušetří noví zákazníci operátora NTT Docomo přibližně 2,5 tisíce korun. Po slevě tak celkem za dva roky zaplatí přibližně 24 tisíc yenů (necelých 5 tisíc) oproti předešlým 36 tisícům yenů (něco málo přes 7 tisíc).

K této pohádkové ceně je však potřeba přičíst povinné měsíční poplatky za tarif. Měsíční cena zvýhodněného tarifu se pohybuje přibližně na hodnotě 1 400 korun za variantu se 64GB úložištěm. Apple se rozhodl pro slevovou akci z důvodu nízké poptávky. Japonští zákazníci Applu se totiž místo nakupování nového iPhonu zaměřili na iPhone 8 a iPhone 8 Plus. Takovéto počínání, bohužel pro Apple, kanibalizuje prodeje nových iPhonů. České, potažmo celosvětové slevy, se však pravděpodobně nedočkáme – Apple vždy pečlivě vybírá a určuje trhy, na kterých se ke slevové strategii uchýlí.

Technické parametry Apple iPhone Xr

Kompletní specifikace
Konstrukce150,9 × 75,7 × 8,3 mm, 194 g, konstrukce: klasická, odolnost: IP67
DisplejTFT IPS, 6,1" (1 792 × 828 px)
Fotoaparát12 Mpx (4 032 × 3 024), LED dioda, autofocus, video: 3 840 × 2 160 px, 60 FPS
ChipsetApple A12 Bionic, CPU: 2×2,5 GHz + 4×1,6 GHz
PaměťRAM: 3 GB, vnitřní paměť: 64 GB / 128 GB / 256 GB, paměťové karty: ne
Datové funkce5G: ?, LTE: 450 / 50 Mb/s, Wi-Fi: 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth: 5.0, NFC: ano
Operační systémiOS 12
Akumulátor2 942 mAh, bezdrátové nabíjení: ano, doba nabíjení: 3:27 hodin
Dostupnostříjen 2018,
Diskuze ke článku
Ed
Problém není ani tak v ceně, jako ve výbavě, kterou za to dostanu. Davy očekávaly nástupce modelu SE a ono vyleze na světlo tohle nedochudče. Nezájem je celkem pochopitelný.
Dobry den
Každý rok to prostě nevyjde tak jak si představovali no.... stane se. Pořád se toho prodá víc než letošních vlajek od Samsungu dohromady xD
Johan Nohaj
Johan Nohaj
Neviditeľní chudobní” – tak agentúra MobData charakterizovala spotrebiteľa iPhonov. Ukázalo sa, že v Číne nemajú tieto “jablkové” výrobky (Apple) najviac v obľube podnikatelia a vysoko postavení úradníci, ale mladé dievčatá vo veku 18-34 rokov. Tieto dievčatá spravidla nie sú vydaté a vysokoškolské vzdelanie buď nemajú dokončené, alebo ho nemajú vôbec. Ľudia s vysokoškolským vzdelaním a priemerným príjmom si pritom vyberajú ústretovejšie telefóny od čínskych výrobcov, tvrdí prieskum. Značky OPPO a Vivo si vyberá predovšetkým stredná trieda s príjmami od 3 do 10 tisíc jüanov za mesiac (500-1500 dolárov), zatiaľčo značky ako Huawei a Xiaomi už spadajú do prémiového segmentu pre bohatých mužov. Spotrebitelia značiek Huawei a Xiaomi, ako zistila agentúra MobData, tvoria muži vo veku od 30 rokov, ktorí majú vyššie vzdelanie a ich mesačné príjmy sa pohybujú vo výške od 20 tisíc jüanov (2 900 dolárov).

Prečo si však tie najmenej zabezpečené vrstvy obyvateľov vyberajú tie najdrahšie smartfóny? Agentúra MobData dospela k záveru, že iPhone je stále považovaný za luxusný tovar. A práve preto sa tí, ktorí majú nízke príjmy, snažia túto skutočnosť skryť a siahajú po iPhone. To teda znamená, že smartfóny od Applu sú v Číne považované za akýsi ukazovateľ statusu, ako odhalil prieskum šanghajskej agentúry.

iPhony si zaobstarávajú prevažne mladí ľudia, ktorí síce nezarábajú veľa, ale chcú veľa míňať, a to aj peniaze svojich rodičov. Sputniku to prezradil čínsky odborník na internetové technológie Liu Xingliang

“Domnievam sa, že nízke príjmy nemusia nutne znamenať nízku kúpnu silu. Napríklad niektorí študenti, aj keď nemajú žiadne príjmy, sa stále spoliehajú na peniaze svojich rodičov a kupujú si drahé značkové smartfóny. Alebo tí, ktorí práve vstupujú na trh práce, veľa nezarábajú, ale míňajú peniaze svojich príbuzných alebo partnerov, aby uspokojili svoje vlastné potreby. A tí, ktorí zarábajú mesačne 5-7 tisíc jüanov, môžu byť zaťažení hypotékou, úverom na auto či záväzkami voči svojej rodine. A práve títo ľudia si nemôžu dovoliť drahé chytré telefóny. Preto si radšej vyberú oveľa jednoduchšiu vec.”



Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze