Huawei zaznamenal v prvním čtvrtletí roku 2017 výrazný meziroční nárůst prodejů smartphonů. Celkem se mu jich celosvětově podařilo prodat 34,55 miliónů a s 9,8% tržním podílem si upevnil třetí příčku za vedoucím duem Samsung-Apple. V celkem 52 zemích se výrobce může pochlubit meziročním nárůstem prodejů o 50 %, z toho hned ve 32 destinacích překonal nárůst magickou hranici 100 %. V případě Evropy je růst skromnější, ale i s 15 % může být značka určitě spokojena.
Výrazný vzestup zaznamenal čínský výrobce také v segmentu modelů vyšší třídy, a to především díky úspěšným prodejům modelů ze série P9 a telefonu Mate 9, které jen dokládají sílící povědomí o Huawei jako o prémiové značce. V prvním kvartále tohoto roku poměr smartphonů střední a vyšší třídy (přibližně od 7,5 tisíc korun) vzrostl ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 11 %. Podle GfK držel Huawei v únoru celosvětově 9,7% podíl na trhu high-end smartphonů (od přibližně 12 tisíc korun výše), v devíti zemích (například Čína, Itálie, Španělsko, Jižní Afrika nebo Polsko) společnost dosáhla dokonce 10% tržního podílu. Přes spíše skomírající trh s tablety se Huawei pochlubil, že se mu i zde daří a meziročně se prodeje zvedly o 70 %.
„Cestou kupředu se bude Huawei Consumer BG soustředit na zlepšování zákaznického servisu, zvyšování přítomnosti v rámci obchodních kanálů, retailu, brandingu, marketingu, služeb a dalších sektorů tak, abychom zlepšili celkovou zkušenost uživatelů s našimi produkty,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG. A dodal: „Mezitím bude Huawei Consumer BG pokračovat ve vývoji produktů a inovací umělé inteligence (AI). To všechno by mělo uživatelům poskytnout excelentní zážitky a upevnit postavení Huawei jako lídra v oblasti vývoje technologií a zároveň posílit vnímání společnosti jako technologické značky milované zákazníky po celém světě.“
Zdroj: tisková zpráva