Ačkoliv je Google v některých oblastech rivalem pro společnost Apple, v jiných již odnepaměti spolupracují. Konkrétním příkladem pak může být vyhledávání společnosti Google, respektive jeho vyhledávací engine, který najdeme ve výchozím nastavení v iPhonech. Spolupráci Applu a Googlu přitom již před několika roky začalo zkoumat americké ministerstvo spravedlnosti, kterému se nelíbí výchozí pozice vyhledávače Google v iPhonech. Tu má navíc Google „pojištěnou“ každoroční platbou Applu, jež má v přepočtu činit zhruba 500 miliard korun. V soudním procesu, kde byl vyslýchán kromě zástupců Googlu také Apple, pak Eddy Cue, seniorní viceprezident služeb Applu, uvádí rovnou tři důvody, proč pro Apple nemá smysl vybudovat si vlastní vyhledávací engine.
- „Apple se zaměřuje na jiné oblasti růstu. Vývoj vyhledávače by vyžadoval odklon jak kapitálových investic, tak zaměstnanců, protože vytvoření vyhledávače by stálo miliardy dolarů a trvalo by mnoho let.“
- „Vyhledávání se rychle vyvíjí díky nedávným a probíhajícím vývojům v oblasti umělé inteligence. To činí ekonomicky riskantním dedikovat obrovské zdroje, které by byly potřebné k vytvoření vyhledávače.“
- „Funkční vyhledávač by vyžadoval vybudování platformy pro prodej cílené reklamy, což není hlavní činnost Applu. Apple nemá množství specializovaných odborníků a významnou provozní infrastrukturu potřebnou k vytvoření a provozování úspěšného reklamního byznysu zaměřeného na vyhledávání. I když má Apple nějakou reklamu, například na platformě App Store, reklama na vyhledávání je jiná a mimo hlavní odbornost Applu. Vytvoření reklamního byznysu zaměřeného na vyhledávání by také muselo být vyváženo s dlouhodobými závazky Applu v oblasti ochrany soukromí.“