Raiders of the North Sea

Raiders of the North Sea

Deskovka, co má říz

Nájezdníci ze severu nabízí propracovanou strategii, líté bojovníky i zuřivé nájezdy. Ať už vaši válečníci skončí v rukou valkýr, nebo se pokusíte zavděčit náčelníkovi, vždy se budete skvěle bavit.

Pokud nechcete trávit čas hraním free-to-play titulů, zjistíte, že velkou část zbývajících prémiových her tvoří digitální deskovky. Raiders of the North Sea, neboli Nájezdníci ze severu, k nim také patří, ale na rozdíl od dalších se jako deskovka nesnaží vypadat.

Raiders of the North Sea – videorecenze

Kdo se stane nejslovutnějším dobyvatelem z celé vikingské vesnice? Právě o takový titul s ostatními hráči soupeříte. Hra nabízí unikátní herní mechaniky, kdy společně sdílíte jednu vesnici i dostupné dělníky. Pošlete dělníka do prázdné budovy, čímž spustíte její akci, třeba získáte suroviny, nové bojovníky, nebo si vylepšíte zbroj. A následně jednoho dělníka stáhnete, čímž provedete akci druhou.

Obsazování pozic ve vesnici je tak důležitou součástí, kdy protihráčům blokujete nebo uvolňujete pozice, které by se jim mohly hodit. Pokud máte dost surovin a dostatečně silnou posádku, můžete vyrazit drancovat. To je hlavní způsob získávání vítězných bodů, ale také hodnotnějších surovin. Hra dokonce pracuje s představou vznešené smrti. V některých bitvách můžete přijít o jednotky, čímž se ale posouváte na stupnici valkýr. A tím také získáváte ještě více bodů.

Obří výhodou je, že hra skvěle vypadá a i když obsahuje karty nebo žetonky, na první pohled nevypadá jako rozložená desková hra na stole. Mapa je trojrozměrná, nechybí hezké animace nebo zvuky. Ovládání je také velmi pohodlné a tutoriál vás pravidla bezpečně naučí. Oproti deskovce nebudete mít takový přehled o protihráčích a rozhodně vám nedoporučuji hrát s více kamarády u jednoho zařízení. Tím se hra paradoxně výrazně protáhne, protože své tahy nemůžete promýšlet, zatímco hrají ostatní.

U původní hry jsem měl obavu o znovuhratelnost, když je mapa stále stejná. To u digitální inkarnace rozhodně nehrozí, protože obsahuje kampaň, ve které se mění zadání úkolů i výchozí podmínky. Stále je to ekonomická hra o získávání vítězných bodů, ale dobývání a plenění funguje výborně. Stejně tak škodění ostatním hráčům, kterého si užijete dostatek. Hlavně je to však opravdu chytrá a promyšlená strategie. A kdyby vás to hodně bavilo, desková verze vyšla i v češtině.

Stáhnout Raiders of the North Sea

90%
  • strategické možnosti