Jumanji: The Mobile Game

Jumanji: The Mobile Game

Hra k filmu, který nás vezme do hry

Do kin již tento týden dorazí volné pokračování slavného filmu Jumanji. Do tohoto nového světa se můžeme podívat i prostřednictvím hry, která nabízí stejné téma i známé postavy.

Herní adaptace filmů to vždy měly těžké a většinou nedopadly příliš dobře. Na mobilních platformách je to snad ještě horší. Často jsme se dočkali akčních stříleček nebo vyložených klonů postavených na jiných hrách. A z nějakého důvodu to mnohdy byl žánr „spoj-tři“. Jumanji na to jde překvapivě dost odlišně, přesto o nějaké originalitě vůbec nemůže být řeč.

Jumanji: The Mobile Game – videorecenze

Hra ve hře

„Člověče, nezlob se“ vskutku není nejzajímavější deskovou hrou a už vůbec byste v něm nenašli dobrodružství. Přesto původní film Jumanji přinesl strhující dětskou představu, kterou jsme měli jako malí snad všichni. „Co kdybych se mohl dostat do hry?“ Jasně, čekat až padne šestka je prokletí a jeden z nejhorších herních designů vůbec, ale ve filmu to fungovalo. A nový díl, který právě přichází do kin, nabízí aktualizaci – hrdinové se dostanou do videohry.

Proč to vlastně říkám? Mobilní hra Jumanji sice zachovává tématiku nebo postavy, ale je stejně špatnou adaptací jako zmiňované spojovačky. Základní herní mechanika sice souvisí s původním filmem, protože házíte kostkou, ale s novou videohrou snad vůbec. Navíc nejde o variaci na dobrodružné „Člobrdo“, ale Monopoly. Ano, slyšíte správně. Hra, která má ukazovat na nedostatky kapitalismu, zde slouží jako základ pro dobrodružnou zábavu.

Hoď si kostkou

Pojďme na chvíli předpokládat, že to dává smysl. Je to alespoň dobrá hra? Bude nás bavit? Mobilní Jumanji je kompetitivní hra, kde se proti sobě postaví dva hráči. Na střídačku hází kostkou, posouvají se po mapě a budují základny. Jakmile na ně protihráč stoupne, musí zaplatit nájemné. Jenže k tomu nikdy nedochází, protože je vždy možnost bojovat. Jak funguje boj? Jako hráč máte útočnou hodnotu, kterou porovnáte s obranou základny – každá strana ještě hodí kostkou a hodnoty započítá.

Takže co tu máme? Náhodné obíhání herní mapy, kupování pozemků, možnost stoupnout na past nebo náhodu (liší se dle mapy) a bojování. Největší problém samozřejmě je v kostkách, které nepřechytračíte, nemůžete je modifikovat a prostě jste jimi vláčeni. Trochu strategie do toho vnáší speciální schopnosti karet – dočasně si zvýšíte sílu, vylepšíte základny, přesunete se na požadované místo nebo třeba ukradnete peníze protivníkovi. Ale je to velmi málo a špatné hody vám snadno rozboří jakoukoliv strategii.

Když hra, tak špatná

Dosud v recenzi zním spíše negativně. A vskutku, hra mě v mnoha ohledech zklamala. Už jen v tom, že je postavena jako desková hra, ale bere si z tohoto světa opravdu to nejhorší. Vždyť je založena na hře z roku 1933, která má hodnocení 4,4/10 na serveru BoardGameGeek. Na druhou stranu, jen těžko lze popřít, že štěstí v kostkách přináší opravdu dobrý pocit, a není divu, že se prosté pokoušení náhody stalo tak populárním v masové společnosti, když nevyžaduje téměř žádnou snahu, taktiku nebo strategii. A sám jsem se přistihl, že jsem automaticky zapínal novou hru, když se mi zrovna dařilo.

Hru pochopitelně stáhnete zdarma, ale zapomeňte na reklamní produkt. Tvůrci se snaží ze hry vytěžit co to jde. Free-to-play model pak připomíná Clash Royale, takže nechybí sbírání karet, dvě herní měny a zdlouhavé odemykání truhel s odměnami. A nic nerozbije náhodu lépe než hromada nakoupených vylepšení za skutečné peníze. Jenže až se probojujete k hráčům se stejným vybavením, budete opět odevzdáni náhodě.

Jumanji má skvělou prezentaci, házení kostek je vzrušující a vše v této hře je uděláno s patřičným efektem, abyste měli pocit ohromení. Na jednu stranu jsem rád, že to není další klon „spoj-tři“, ale s vyloupením Monopol mě tvůrci rovněž dvakrát nenadchli. Ve vzácných momentech můžete mít pocit, že opravdu taktizujete, a když vám půjdou kostky na ruku, snad se budete i dobře bavit. Pak si ale uvědomíte, že to celé řídí náhoda a vážně nemá smysl ve hře topit skutečné peníze.

Stáhnout Jumanji: The Mobile Game

55%
  • výborné zpracování