Splitter Critters

Splitter Critters

Roztrhejte telefon

Ještě než uděláte nějakou neuváženost, raději si přečtěte tento článek. Dnes recenzovaná hra vám totiž doslova umožní roztrhat obrazovku, abyste dostali ztracené mimozemšťany do létajícího talíře. Princip této logické hry je naprosto unikátní a nejen z toho důvodu byste si ji neměli nechat ujít.

Free-to-play systémy většinou nepřejí milým logickým hrám bez zbytečně navýšené obtížnosti. A jsem rád, že se takové hry přesto vyvíjí, i když tvůrci na trh vstupují s rizikem, že o placené hry takový zájem nebude. Splitter Critters se tak řadí mezi ty tituly, které se rozhodly nekazit herní zážitek reklamami nebo dalšími zbytečnostmi navíc. Jako za starých dobrých časů tak dostanete plnohodnotnou prémiovou hru, za kterou ale zaplatíte 75 Kč.

Splitter Critters – videorecenze

Roztomile unikátní

Co vypadá jako roztomilejší varianta Lemmings, je ve skutečnosti velmi unikátní logickou hříčkou. Pro celou hru si navíc vystačíte s jedinou mechanikou, která vás ale rozhodně nepřestane bavit. Představte si, že můžete obrazovku roztrhnout a posunout tak, aby na sebe plošinky lépe navazovaly. Trhat či lámat obrazovku by asi nefungovalo, ale na stejném principu je tento titul založen. V libovolném místě a směru můžete obraz natrhnout a posunout.

Obrazovka tak simuluje papír. Tu navíc lze roztrhnout až třikrát, čímž můžete celou úroveň výrazně změnit. Vaším cílem není nic jiného než pomoci ztraceným mimozemšťanům naskočit do létajícího talíře, aby se mohli vrátit na svou vesmírnou loď. Postupem kampaní hra začne přidávat nepřátele a překážky, ale také nové druhy mimozemšťanů. Ty nijak neovládáte a skutečně se staráte jen o trhání úrovně, ale můžete využívat jejich schopností, kdy třeba červení umí odrazit nepřátele.

Roztrhni a slep

Díky trojici trhnutí můžete překlenout i zdánlivě nepřekonatelné propasti. Stačí najít vhodné úhly. Jeden špatný tah navíc nepřekazí váš plán. Pokaždé se můžete vrátit zpět a herní plochu zase „slepit“. V mnoha případech je vedle přesnosti rozhodující také načasování. Chcete-li například, aby proti nepřátelům vyrazil jako první ten mimozemšťan, který je dovede odstranit, musíte s posunutím počkat na vhodný okamžik.

Trhání je velmi intuitivní. Tažením po displeji upravíte úhel rozstřižení. Každou z částí pak posunutím libovolně umístíte. Mějte však na paměti, že jak jednou prst zvednete, není možné již pozici této části upravovat – místo toho znovu trháte. To však nevadí, protože se můžete kdykoliv vrátit o krok zpět. Ovládání je tak pohodlné a skvěle sedí na displej dotykových zařízení. Kdyby vám však některá omezení tvůrci na začátku prozradili, nemuseli byste se pak divit, proč s tou plochou nejde posunout.

V cíli cobydup

Čistě podle obrázků bych řekl, že je hra značně nevýrazná. V chodu a během hraní ovšem vypadá roztomile a všechny animace jsou příjemně plynulé. Nejzásadnější je pak samozřejmě trhání, které vypadá skvěle a stejně tak působí. Smyslný příběh v tom nehledejte, ale to mi u logické hry ani nevadí. Zároveň není přehnaně obtížná a dohrajete ji i v případě, že logické rébusy neluštíte k snídani.

Splitter Critters

S tím souvisí naopak jedna méně příjemná věc. Celou kampaň projdete rychle. Na druhou stranu jsem rád, že se jednotlivé výzvy a nápady příliš neopakují a v každé úrovni čeká nová hádanka. Autoři však slibují, že na dalších úrovních pracují a dočkáme se jich v aktualizaci. Proti tomu samozřejmě nejde nic namítat. Nakonec bych udělal chybu, kdybych nezmínil velmi povedený soundtrack a skvělé zvuky.

Nových her s unikání hratelností zase tolik nevychází a tato vás potěší hned několikrát. Skvěle se ovládá, je intuitivní a s jednou mechanikou vydrží až do konce. Obrazné trhání obrazovky funguje výborně, a i když v posledních úrovních obtížnost lehce stoupne, nebudete mít s dohráním problém. To neznamená, že by v tom nebyla výzva – přijít na správnou kombinaci občas chvíli trvá. To vše navíc skvěle vypadá a zní. Jsem rád, že prémiové hry ještě nevymřely.

Stáhnout Splitter Critters

90%
  • unikátní mechanika