Robbery Bob

Robbery Bob

Vykrádačky ve vtipném kabátku
3

Na iOS se objevila velmi chytlavá a jednoduchá hříčka z žánru puzzle, která se soustředí na jednu jedinou věc – co nejstylovější vykrádání příbytků. Povede se vám obelstít psy, nemotorné stráže zákona a kolegy v branži? To zjistíte ve hře Robbery Bob.

Robbery Bob v zásadě nabízí pro mobily dokonalý koncept, velmi shodný se systémem Angry Birds. Také zde naleznete hru o čas, maximální počet dosažených bodů i nutnost zůstat po celou dobu v utajení. Na rozdíl od létajících ptáků se však jedná o značně originálnější hratelnost, která se točí kolem vykrádání domů, kde se neustále mění podmínky a prostředí. Bob má navíc v rukávu několik vylomenin a udělátek, které mohou pomoci zjednodušit příliš těžký úkol.

Z vězení rovnou do akce

Kampaň se točí kolem Boba, skvělého zloděje, který se zrovna dostal z vězení, a ani k tomu nepotřeboval amnestii. Jako na potvoru to ale nebylo jen tak, a hráč tak musí v první třetině hry přisluhovat jednomu chlápkovi, který si zjevně vypůjčil vizáž ze špionských filmů šedesátých let. Celkem se příběh dělí na tři jednotlivé oblasti (nebo mapy, chcete-li). Po rodinných domcích a vilách se podíváte do centra města a nakonec skončíte v tajné laboratoři. To je na podobnou hru dostatečně rozmanité, menu navíc dokazuje, že se můžeme v budoucnu těšit na další prostředí.

V čem tedy tkví jádro pudla? Před každým domem dostanete za úkol ukradnout specifickou věc, ať už jde o novou videohru, křišťálovou sošku nebo špinavé džíny majitele. Kromě té je však po celém příbytku rozházeno spousta harampádí, které si lze přivlastnit za bonusové body. Ty se vám společně s rekordním časem sčítají na konci každé úrovně.

Po úrovních jsou samozřejmě roztroušeny mnohé „pasti“. Může to být hlasitý hafan, který k vám přižene všechny nejbližší obyvatele, nebo bezpečnostní kamera v kanceláři. Tou největší výzvou jsou však samozřejmě lidé samotní. Téměř v každé úrovni se nalézají buď obyvatelé, nebo policisté. Obyvatelé většinou chodí po předem určené trase a vy se jim tak musíte naučit vyhýbat. Nejhorší, co mohou udělat je zavolat na vás policii. To strážci zákona už jsou mnohem inteligentnější. Chodí zkoumat otevřené dveře, stopy na podlaze či hlasité zvuky, čehož samozřejmě můžete bohatě využívat.

Kapsy plné udělátek

Není to jen tichý postup, který vám mnohdy zachrání kůži. Své základní schopnosti, jako je rychlost, tichost, stamina či umění krást, samozřejmě můžete vylepšovat nasbíranými body, je to však prostředí samotné, které dělá ze hry zábavnou záležitost. Přítomné lidi můžete odlákat zapnutím kopírky, barvou na podlaze či budíkem. Ve specifických místech máte také připraveny speciální místa pro schování, která jsou v pozdějších úrovních životně důležitá. A aby toho nebylo málo, občas se i převlečete a projdete se vší parádou přímo pod nosem u policie.

Prakticky celou hru lze odehrát se základním repertoárem schopností. Stačí být rychlý a nenápadný. Pokud se však chcete více pobavit, můžete si dokoupit gadgety a unikátní předměty, které jsou povětšinou cíleny na odlákání pozornosti. Plesnivé pečivo a robotická myš jsou dobrými lákadly pozornosti, pomůže ale i teleport a stínový Bob, kterého můžete sledovat úrovní pro co nejlepší čas a trasu. Způsobů, jak včas splnit jednotlivé úkoly, je tedy dostatek. Vše ostatní závisí na vaší představivosti.

Parodický přístup

Grafický styl je velmi jednoduchý a spoléhá na kreslené a komiksové výtvarné pojetí. Textové bubliny doprovází vtipné hlášky a animace, které jsou podobné kresleným animákům a celý styl hře velmi sedne. Nehledě na vtípky však titul dokáže skvěle navodit atmosféru krádeže, kdy se snažíte potichu dostat přes lidmi zamořený byt s mrazivým pocitem v zádech. Celkovou atmosféru doplňuje i povedený hudební doprovod ve stylu Růžového pantera a efekty z prostředí.

Robbery Bob se objevil znenadání a má všechny předpoklady stát se povedenou a chytlavou puzzle záležitostí, která potřebuje jen o něco více pozornosti. Každá úroveň je zajímavá a originální a v případě, že tvůrci budou pokračovat ve vývoji nových prostředí, může se titul usídlit ve vašem mobilu na dlouhou dobu. Vezmeme-li navíc v úvahu, že je zcela zdarma, jedná se o jasnou volbu pro zkrácení dlouhé chvíle.

Stáhnout Robbery Bob

80%
  • originální koncept