Podívejte se s námi do nového call centra Vodafone

11

Vodafone spouští v Ústí nad Labem své druhé české call centrum. Podívejte se, jak to v takovém call centru vypadá, co práce obnáší a také vám prozradíme i několik zajímavostí.

Vodafone provozoval dosud v České republice jedno call centrum, a to v Chrudimi. Pracoviště však již kapacitně přestávalo dostačovat a operátor se tak rozhodl vybudovat nové, tentokrát v Ústí nad Labem. Postupně do něj rovněž přijímá nové pracovníky, a pokud se vám taková práce bude zdát na základě našeho článku zajímavá, stále se můžete přihlásit, pracovníci jsou přijímáni i nyní.

Je to Vodafone, není to Vodafone

Nové call centrum Vodafonu, ale není tak úplně v gesci červeného operátora. Pro Vodafone jej totiž provozuje společnost Xerox. Jistě si nyní říkáte, že tuto společnost máte spíše spojenou s výrobou kopírek. Nenechte se ale mýlit, v oblasti outsorcingu působí Xerox přes 20 let a je velmi zkušený. Celosvětově zaměstnává přes 38 tisíc operátorů, kteří hovoří 25 jazyky a denně obslouží přes 1,5 milionu zákazníků. Nyní Xerox své působení rozšiřuje i do České republiky, kde jedním ze tří jeho partnerů je právě Vodafone. S ním už Xerox dokonce již stejným způsobem spolupracuje, a to v Nizozemí. Zaměstnanec call centra ale to, že nepracuje přímo pro červeného operátora, nijak nepozná.

Prostory call centra jsou vyzdobeny všudypřítomnými bannery a plakáty Vodafonu, zaměstnanci dostávají výhodné tarify od Vodafonu a nechybí ani společná školení s kolegy z druhého call centra. Pracovní prostředí je příjemné, operátoři sedí klasicky v open space, ale nechybí školící místnosti, a také odpočinková místnost sloužící pro regeneraci po někdy náročných telefonátech. Ostatně interiér ústeckého call centra vám přiblíží fotografie v článku.

Krátký život operátorův

Pokud vás práce v call centru zajímá, vězte, že v průběhu výběrového řízení se kromě kvality řečových schopností hodnotí i kreativní schopnosti, práce na počítači a osobností profil v rámci pohovoru. Pokud se přes tuto první fázi uchazeč dostane, čeká ho intenzivní pětitýdenní školení, zakončené certifikací. Jeden z deseti uchazečů však práci vzdá už v průběhu školení. Životnost samotného operátora je ze zkušeností z chrudimského call centra zhruba dva roky, ale na ty šikovné čeká i kariérní postup. Povýšit totiž mohou na takzvaného senior operátora, který, pokud má dobré výkonnostní ukazatele, může ostatním operátorům radit, jak efektivněji vyřizovat některé záležitosti. Na vyšší pozici je pak teamleader, který má na starosti vedení celého týmu a radí operátorům, pokud si nevědí rady.

Operátoři se občas mohou setkat také s vulgárními či velmi nepříjemnými volajícími. Kromě relaxace ve speciální místnosti je k dispozici také externí psycholog a rada teamleadera. Většina pracovníků call centra jsou mladí zaměstnanci, ale starší mají naopak velmi dobré hodnocení od zákazníků. Od poloviny června, kdy bylo call centrum spuštěno, zde pracuje 50 lidí, ale na konci roku by v Ústí nad Labem mělo působit až stovka lidí, z toho 90 operátorů. Call centrum je zatím v provozu od osmé do dvacáté hodiny, ale po nabrání nových zaměstnanců se plánuje, stejně jako v Chrudimi, která stále obsluhuje 90% hovorů, 24-hodinový provoz. Zaměstnanci mají klasickou osmihodinovou směnu, ale Xerox se bude snažit vyjít vstříc i v podobě částečných úvazků. Práce je tak vhodná i pro studenty.

Jeden operátor je schopný denně vyřídit až stovku hovorů a celkově v ústeckém call centru odbavili už přes 50 tisíc hovorů. K dispozici je i příposlech, při kterém specializovaný pracovník poslouchá konverzaci se zákazníkem a poskytuje následně operátorovi zpětnou vazbu. U každého operátora se také sledují statistiky včetně toho, kolik hovorů odbaví a jaké má hodnocení. Na základě toho pak čeká operátora případné povýšení. V call centru jsou navíc pracovníci rozděleni do týmů, které spolu soupeří v počtu odbavených hovorů. Inu, zdravá soutěživost a motivace je základem.

Buďte slušní a poděkujte

Když voláte (nejen) do chrudimského či ústeckého call centra Vodafone s určitým problémem, myslete na to, že operátor na druhé straně se snaží váš problém vyřešit, ale nemůže za něj. Klidné vysvětlení problému a poděkování dokáže zázraky a svůj problém vyřešíte mnohem rychleji, než vzteklým řvaním. Jak nám ale pracovníci call centra potvrdili, i takoví lidé volají a rozhodně nejsou výjimkou.

Jak se vám líbí nové call centrum Vodafonu v Ústí nad Labem? Uvažujete o práci operátora v call centru?

Diskuze ke článku
XYX
V call centru v jiné, nadnárodní společnosti pracuji téměř 4 roky. Je pravdou, že klienti jsou různí a práce je hodně náročná. Kolegům ve Vodafone přeju hodně úspěchů a hlavně pevné nervy.

Redakci díky za článek. :-)
Daniel
Co to tam mají za klubka ostnatého drátu? :-) Nebo to k klientům, kteří mají problém se signálem natáhnou až domu?
securid
To je práce snů.. ty hesla a komunistům se smáli :D ,,úspěch je týmová hra,, úplně nejlepší je ta kniha: The Story of Vodafone.
Tyhle ,,open office,, to je něco. Tam se musíte po pár měsících zbláznit. Tohle je fakt na ***
Čudly Mudly
Upřímnou soustrast všem, co v tomto prostředí musí pracovat ...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze