The Trail
recenze

The Trail

Peter Molyneux má další nápad
6

Slavný herní designér stojící za mnoha populárními značkami, jako jsou Theme Park, Dungeon Keeper nebo Fable, přesedlal na telefony a jeho nová hra nám dá zažít cestu za novým životem a vytouženým snem. The Trail je o stezce, kde potkáte další cestovatele, a čeká vás boj o přežití v divočině a panenské přírodě.

Nová hra s názvem „Stezka“ vás skutečně vezme na cestu skrz neprobádaná údolí, lesy, louky a panenskou přírodu. Má to však háček ve smyslu toho, že vás tím může snadno přilákat, ale na druhou stranu háček, který může znamenat i jisté obtíže. Je jím Peter Molyneux, hlavní designér hry. Že jste to jméno už někde slyšeli? Na jednu stranu je to autor mnoha populárních sérií (Dungeon Keeper, Fable atd.), na stranu druhou provařená slibotechna, které poslední roky už nevěřil téměř nikdo.

The Trail – videorecenze

Cesta je dlouhá

Zapomeňte však na milovaného i nenáviděného Petera, za ty roky měl řadu skvělých nápadů, to se musí uznat, jen vždy slíbil více, než dodal. Vždy. Tady si ale žádné sliby nepamatuji, tak snad se už poučil. Pojďte se vydat na stezku. Na cestu člověka, který utratí poslední peníze, aby se dostal do země zaslíbené. Do země, kde snad najde šanci na nový život a splní si (americký) sen. Ačkoliv doufám, že mě nic takového nikdy nepotká, minimálně ve filmech nebo hrách je skvělé něco podobného sledovat.


Lodí se dopravíte do Nového světa, nic vám nezbylo a na sobě máte jen potrhané oblečení. Je čas začít úplně od nuly. A tak vás čeká dlouhá cesta. Nejen do vysněného města Eden Falls, ale také za osobním vzestupem. Nemůžete tam přece přijít jako žebráci. Naštěstí narazíte na milé průvodce, kteří vám pomohou získat některé základní vybavení. Ušijete si své první boty, vyrobíte sekyru a prak a spolu s dalšími cestovateli se pokusíte přežít.

Nikdy nejste sami

Poslední věta platí doslova. Další cestovatelé nejsou NPC, ale během putování potkáte skutečné hráče. Dokonce s nimi můžete i jednoduše interagovat: pozdravit je, obchodovat s nimi, případně jim krást materiály přímo pod rukama. Cesta je nevyzpytatelná a tento prvek to perfektně ilustruje. Nemůžete další hráče vyloženě napadnout, ale musíte si počkat, až jim něco vypadne z batohu (nebo zrovna porazí strom), a předměty jim doslova vyfouknout. Nebo jim můžete pomoci. Nic nemůžete předpokládat a na nikoho není spoleh.

S tím souvisí hratelnost, která se možná na obrázcích tváří jako nekonečná běhačka, ale je spíše pravým opakem. S ničím nebojujete a ničemu se nevyhýbáte. Základem je sbírání předmětů a chození z jednoho tábora do dalšího. K tomu potřebujete kontrolovat energii a případně ji doplňovat jídlem. V táboře pak z dostupných materiálů vytváříte věci (po vzoru Minecraftu skládáním na čtvercovém poli). V táboře pak ještě obchodujete. Nemožnost tvořit po cestě mě ale hrozně iritovala.

Sekání… nejen do dřeva

Nejvíce času však strávíte při plnění vašeho batohu. Předměty do něj totiž musíte fyzicky vložit. Když se do toho vloží neposedná fyzika, budete je neustále sbírat po zemi. Organizování je minihra sama o sobě a velmi brzy vás začne rozčilovat. Ještě horší je sbírání. Chcete sebrat předmět, který je mezi několika dalšími? Hodně štěstí. Ovládání není úplně pohodlné, čemuž nepomáhá příšerná technická kondice titulu, alespoň v tuto chvíli. Neustále se zasekává a propady FPS pocítíte v jednom kuse. V takových podmínkách je těžké něco sebrat nebo alespoň zastavit.

The Trail

Prodej předmětů spočívá v minihře, kdy házíte nechtěné věci do drtiče a ostatní si je mohou koupit, za což máte více peněz. Vy pak můžete vytáhnout předměty ostatních, než se zničí. Nejsem si ale jistý, zda skutečně obchodujete s dalšími hráči. Ruku do ohně bych za to nedal, ačkoliv se s nimi potkáváte na stezce i v táborech. Veškeré mikrotransakce se točí okolo prémiové měny, která vám zajistí opravu poškozených předmětů, doplnění potřebných materiálů i nákup speciálních předmětů. Jako platící hráč tak cestu máte násobně jednodušší. A trochu se tím vytrácí ten pocit vyděděnce, který se musí sám postavit na vlastní nohy.

Závěr

Cesta je lineární, crafting vás ničím objevným nepřekvapí a mikrotransakce se také nabízejí na každém kroku. Na druhou stranu hra přichází nejen s krásnou grafikou a fantastickou hudbou, ale rovněž bravurním nápadem, kdy na stezce nejste nikdy sami. Potkáváte další hráče a dokonce s nimi můžete lehce interagovat. Je to sice hon za neustálým vylepšováním všeho, ale titul slibuje nějaký cíl a láká zajímavou tématikou. Na druhou stranu to celé výrazně kazí špatný technický stav hry.

Stáhnout The Trail

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Hodnocení
65%
Klady
  • příjemná grafika
  • skvělá hudba
  • potkáváte další hráče
Zápory
  • technické zpracování
  • lineární cesta
  • orientované na mikrotransakce
Diskuze ke článku
On
Tak to nehrajte na zařízeních od vašich sponzorů a hrajte to na iPhone hraju to na iPhone SE a žádne záseky jsem nezaznamenal.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze