Silly Sausage in Meat Land

Silly Sausage in Meat Land

Špagetka se slaninou
2

Angličtina přináší řadu zmatků. Hot dog prý se psem nic společného nemá, ale sausage dog je zase jezevčík. Hra tyto dva světy spojuje a představuje vám natahovacího jezevčíka, který prochází světem plným uzenin. Je to střelené, plné humorných nápadů a hru vám tak hned zkraje musím doporučit. Tak snad z toho nedostanete hlad.

Vydání nové hry od Nitrome mě vždy potěší. Rozhodně více než třeba Ketchapp. Jejich hry jsou sice zajímavé, ale Nitrome produkuje takové, které bych opravdu označil za kvalitní. Hlavně se nesmíte zaleknout pixelové grafiky, která působí tak trochu retro. Hra má díky tomu naprosto skvělou atmosféru a vypadá opravdu dobře. Rozhodně lépe než kdejaká nepřehledná 3D hra. Dle mého soudu se takové hry na telefony hodí, vy to samozřejmě můžete vidět jak chcete.

Silly Sausage in Meat Land – videorecenze

Páreček

A rovnou v úvodu prozradím, že tato hra za to stojí, ať už máte na pixelovou grafiku názor jakýkoliv. Hlavní postavou je zde naprosto roztomilý pejsek. Pejsek, který se umí natahovat jako párek. I bez slovníku byste mohli odhalit, že sausage dog je jezevčík. Našinec by si mohl hned vzpomenout na kresleného Špagetku. Ve skutečnosti se natahuje do nekonečna a s přehledem se může zakousnout do svého ocasu. Jak by vám z obrázků ž mohlo být patrné, hra využívá některých principů z klasického Hada, naštěstí ale ne všech.

Nemusíte se bát narazit a klidně můžete vrazit „do sebe“. Pejsek vám jen naznačí, že to není ta správná cesta. A je to logické, protože během natažení jste nejzranitelnější. Během procházení úrovní si budete dávat pozor na různé ostré předměty. U těch stačí, že se dotknou vašeho nataženého těla. Jakmile se znovu dotknete země, tak se opět smrsknete do původní velikosti. A během animace smrskávání jste už nezranitelní.

Had

Z Hada si hra bere jeden zásadní prvek – občas se musíte pohybovat tak, abyste si vlastním tělem nezaclonili východ. Obzvlášť znatelné to je, když musíte naráz zmáčknout několik tlačítek a projít dveřmi. Narazíte tu na logické prvky, ale rozhodně se nedá říci, že je to logická hra. Některé úrovně jsou o rychlosti a postřehu, jiné o opatrném postupu. Jak se střídá hratelnost, tak se střídá i obtížnost úrovní. Ta není vždy úplně konzistentní.

Hra si půjčuje také portály z Maria, musíte sbírat klíče nebo aktivujete kameny, které mění uspořádání levelu. Díky tomu třeba můžete uzamknout nebezpečné objekty mimo váš dosah a bezpečně projít. Protivníky jsou pak ozubená kola z cirkulárky, hvězdice nebo létající ruce s nožem či vidličkou. Celá hra je trochu šílená, o čemž vypovídá nejen natahovací pes, ale také pozadí složené z uzenin, či hudba.

Free-to-play, které potěší

Celá hra je vlastně jedna velmi dlouhá úroveň, kterou teoreticky můžete najednou projít. Jelikož tu je ale řada překážek, tak předpokládejme, že se vám to jen tak nepodaří. Proto po každé „úrovni“ narazíte na psí boudu, která slouží jako záchytný bod. Během hraní sbíráte diamanty, za které si pak tyto body aktivujete. Pokud sem tam nějaký vynecháte, tak by vám měly nasbírané kameny stačit.

Silly Sausage in Meat Land

Pokud nebudou, tak si můžete přehrát reklamu, nebo si je dokoupit mikrotransakcí. Konečně mohu zase říci, že mě nějaká hra potěšila svým free-to-play modelem. Záchytný systém rozhodně není vyděračský, a pokud budete sbírat poctivě, tak nebudete mít problém. Kromě toho na vás čas od času po smrti vyskočí reklama. Ta se dá ovšem za menší poplatek vypnout.

Přestože se občas někde zaseknete, tak hra příjemně plyne dopředu a neměli byste být hraním frustrovaní. Audiovizuální stránka je šílená, ale co od hry s takovým názvem čekat. Já se příjemně bavil. Není bez chyby, občas mi přišlo, že ovládání nereaguje dokonale a obtížnost úrovní je chvílemi na houpačce. Ve výsledku vám hru ale musím silně doporučit. Systém záchytných bodů je fajn a jestli si nějak představuji free-to-play, tak právě takhle.

Stáhnout Silly Sausage in Meat Land

90%
  • hratelnost