Cut the Rope Magic

Cut the Rope Magic

Cukroví je fuč

Asi největší milovník cukrátek a sladkostí všeho druhu v celém herním průmyslu se vrací s novou epizodou, ve které ho čeká skutečně kouzelné dobrodružství. Tentokrát ho pohltí stránky knihy, na kterých se utká s černokněžníkem. Ten mu chce všechny dobroty sebrat. A hádáte správně – Om Nom při tom použije kouzla a čáry.

Om Nom je tak trochu další Angry Birds. Zeptolab ze hry Cut The Rope udělal takovou značku, že nemá smysl ji opouštět. Hlavní postavička je roztomilá, také má vlastní webový seriál a hráči ji stále milují. Prostě to celé nějak dohromady funguje a rozhodně nechcete vidět, když na vás Om Nom vykulí uplakané oči, protože jste mu jeho sladkost hodili někam do propasti. Tentokrát budeme čarovat… když už jsou ty kouzelné Vánoce.

Cut the Rope: Magic – videorecenze

Čarování

Vydávat jen nové úrovně by pravděpodobně nestačilo. Všechny Cut The Rope hry jsou si nesmírně podobné, takže je vždy potřeba najít něco, co je výrazněji odliší, ač to třeba na první pohled nemusí tak vypadat. Jednou to bylo prostředí a různé postavičky díky cestování v čase. Jindy jsme třeba dostali partu pomocníků se speciálními schopnostmi. Dnes přichází to stejné co už tu bylo, jen s drobnou úpravou.

Naším nepřítelem je zlý čaroděj, který chce sníst všechna vaše cumlátka. Om Nom je ale nenasytná bestie a rozhodně se dělit nechce. A vy ho v tom ještě budete podporovat! Jelikož proti vám stojí čaroděj, tak nějakým záhadným způsobem získáte i vy čarovné schopnosti. Náš hrdina najednou získá možnost měnit podobu. Ta pokaždé přináší jiné výhody. Když budete duch, tak vámi předměty prostě projdou, jako kuře vzlétnete do vzduchu a nechybí ani třeba zmenšení.

Kouzelné kuře

Projít úrovně už tradičně není vůbec těžké. Autoři docela pochopitelně cílí na děti, kterým se má hra hlavně líbit. Pokud chcete alespoň lehkou výzvu, tak se můžete pokusit splnit všechny úrovně na plný počet hvězdiček. To už tak snadné vždy není a řešení bude vyžadovat mnohdy jiný přístup. Čarodějné schopnosti mě ale trochu zklamaly. Čekal jsem, že je budu získávat postupně, ale doufal jsem, že si budu vybírat ze všech dostupných. To se však nekoná.

Řadě úrovní by to přidalo na variabilitě a museli byste usilovněji přemýšlet, jak problém vyřešit. Zajímavá je ovšem kombinace několika schopností v jedné úrovni. Hra vám ale na každé kolo vždy dá přesně ty schopnosti, které nutně budete potřebovat. Kouzelný nebude jen Om Nom a jeho sok, ale zároveň i prostředí, ve kterém jsou třeba levitující proudy, které mohou vašeho hrdinu a předměty nést. Samozřejmě velká část úkolů stále závisí na správném načasování.

Jednou tak a jindy jinak

Hra se dost liší na Androidu a iOS. Předně proto, že na Androidu je zdarma, zatímco na produktech od Applu zaplatíte symbolický dolar. V obou případech obsahuje prémiovou měnu a mikrotransakce. Aby věci nebyly úplně snadné, tak po určitém počtu hvězdiček získáte jako dárek pár drahokamů. Odměna vás čeká také po čase. Co za takové drahokamy koupíte? Nápovědy, pokud si nebudete vědět rady s vyřešením úrovně. Tedy něco, co není vyloženě potřeba.

Cut the Rope: Magic

Na Androidu to ale je složitější. Cenou za hru zdarma je totiž systém energie, kdy si po několika hrách váš hrdina musí odpočinout, případně si můžete pustit reklamu nebo zaplatit prémiovou měnou. Úrovně jsou krátké a energie vám dojde třeba za pět her. Rychle ubývá, obzvlášť pokud budete úroveň restartovat. Zároveň na vás budou vyskakovat reklamy, které jdou za malý poplatek vypnout. Energie bohužel ne.

On Nom je zpět a nabízí opět to stejné, akorát s několika drobnými změnami. Tím je jednak čarodějnické prostředí, ale hlavně možnost měnit svou podobu a tím i schopnosti. V tom vám bohužel hra nedává žádnou volnost a hádanky nejsou nijak těžké, ovšem získat tři hvězdičky už může být zajímavé. Mikrotransakcí si moc všímat nemusíte, ale systém energie na Androidu vás zamrzí. Hezká grafika a slušná atmosféra tomu ale zase dodávají kouzlo a pokračování této dnes už pětileté série má zase jednou smysl.

Stáhnout Cut the Rope: Magic

80%
  • atmosféra