Candy Crush Soda Saga

Candy Crush Soda Saga

Sladká nadílka

Ne všechny hry mohou oslovit každého. Ale jak se zdá, tak titul Candy Crush Saga si našel místo u neuvěřitelného množství hráčů. Ti se neustále dožadují nových úrovní a King pro ně připravil rovnou novou hru, ve které na nás čekají nejen nové úrovně, ale také bonusy nebo herní módy. Má smysl tomuto sequelu věnovat pozornost?

Hry jsou různé a stejně tak chutě hráčů. Jednou zrecenzujeme Monument Valley, jindy The Wolf Among Us, ale dojde také na hříčky, jako byl Buff Knight nebo Crossy Road. Tak nějak se snažím procházet různými žánry a střídat je, abych pokaždé někoho oslovil a aby zde nebyl nikdo, kdo by zůstal naprosto opomenut. Dnes si zrecenzujeme hru, kterou nebudu recenzovat pro sebe. Ale věřím, že si své hráče najde i mezi vámi. Pojďme na Candy Crush Soda Saga.

Candy Crush Soda Saga – videorecenze

Zase jednou sladkosti

Asi zde není nikoho, kdo by tuto značku od King neznal. Candy Crush doslova rozdrtil svou konkurenci. Trocha ovoce, hezké barvičky, roztomilé prostředí a spousta animací. Když tento kýčovitý základ propojíte s jednoduchou hratelností ve stylu spoj-tři a systémem odměn i trestů, tak dostanete základ pro závislost. A Candy Crush Saga pro mnohé závislostí skutečně je. Jestli je to dobře nebo špatně nechám na vás.

Žánr spoj-tři je tu dlouho a využívá ho řada her. Některé lépe, některé hůře. Problém je, že tato série to dělá dobře. A přestože původní hra nabízí opravdu enormní množství úrovní, tak řada hráčů netrpělivě čekala na další. Těch se jim dostalo v podobě nového dílu, který se jmenuje Candy Crush Soda Saga. A jak už název napovídá, můžeme se těšit na nějaké změny. Ty skutečně budou. Na první pohled přitom nemusí být tak zásadní. Ale on ten první pohled nebude tak mylný.

Soda

Co od této hry čekat? Přesně to co od původní Candy Crush Sagy. Všechny novinky a změny se týkají především herních módů, které právě mají často co dočinění se sodou. A pokud z principu tuto sérii nenávidíte (případně i vše od King), tak ani nemá smysl dávat šanci tomuto titulu. On totiž vychází opět z toho stejného konceptu. A nejvíce se mi na hře líbil úvod, který opravdu sliboval mnoho nového.

Vaším cílem je sbírat lahvičky se sodou. Tím postupně zvedáte hladinu. A zatímco sladkosti nad hladinou padají dolů, tak sladkosti pod hladinou stoupají vzhůru k hladině. Tím, jak ji posouváte, tak zásadně měníte celou úroveň. Není to nijak výrazně objevné, ale potěšila mě alespoň drobná jinakost. Další úrovně jsou už trochu slabší. Musíte třeba hledat gumové medvídky. Ty se schovávají pod ledem, takže je to hledání často založeno na náhodě, protože je od začátku nevidíte.

Nové nebo ne?

Pak opět přijdou úrovně, ve kterých využije sody a budete se snažit vypustit medvídky na svobodu. Nové jsou i některé bonusy. Pokud spojíte čtveřici sladkostí do čtverce, tak získáte rybu. Ta po vypuštění (spojení s jiným bonusem nebo sladkostmi stejné barvy) odpluje zničit nějakou položku, která by vám měla pomoci v postupu. Není úplně jasné, jak to funguje, ale většinou to funguje a ryba se vám skutečně bude hodit. Další bonusy jsou stejné jako v původní hře.

Candy Crush Soda Saga

Vytvořit můžete ještě barvící sladkost. K té potřebujete spojit sedm sladkostí, což je složitý podnik a vznikne spíš náhodou. Samozřejmě i zde platí, že musíte myslet dopředu: „Když udělám tento krok, tak to povede k tomu a budu moci spojit toto…“ Bez toho asi budete muset úrovně část opakovat. Faktem ale je, že hraní je dosti založeno na náhodě a ne vždy to vyjde dobře. King vám ale dává možnost si hru nekonečně prodlužovat. Pokud tedy máte dost herní měny. Zjednodušit si hraní můžete i klasickými bonusy (znič vybrané políčko), které si opět můžete neomezeně kupovat. Skutečná výzva se tu tedy neodehrává. Závisí jen na tom, jak moc jste ochotni otevřít svou peněženku. Nebo čekat.

Candy Crush Soda Saga je vlastně jen další Candy Crush. Soda nepřináší zásadní změnu, ale spíš takový lehký vývoj, který je v mnoha ohledech příjemný. Pokud tyto hry rádi nemáte nebo protestujete proti monetizační politice King, tak se hře vyhněte obloukem. Ale musím uznat, že i já, který jsem zásadně proti jejich hrám, jsem se u hraní na chvíli zapomněl. Asi bude něco na tom, že se do spojování sladkostí dá doslova zažrat.

Stáhnout Candy Crush Soda Saga

70%
  • grafika a animace