Nový Nokia Messaging: email opravdu pro všechny

2

Nokia dnes oficiálně představila nové řešení mobilního emailu, které je určené opravdu všem. Povedená aplikace nastaví vše za vás a emaily doručí v momentě, kdy dorazí do vaší emailové schránky. Osloví Nokia Messaging i vás?

Společnost Nokia dnes představila své nové řešení pro mobilní email - službu Nokia Messaging. Projektu se účastní všichni klíčoví lokální i globální poskytovatelé emailových služeb. Stejně tak lze Nokia Messaging používat se kterýmkoliv dalším serverem, který podporuje standardní protokol IMAP.

Betaverzi si můžete již stáhnout

Uživatelé mobilních telefonů Nokia s operačním systémem Symbian S60 mohou do budoucnosti vstoupit již nyní díky beta verzi aplikace Nokia Messaging, kterou je možné bezplatně stáhnout ze stránky www.nokia.cz/email. Prvním telefonem, který novou aplikaci pro správu emailů nabídne ve standardní výbavě, bude nová Nokia E75 s QWERTY klávesnicí. V tomto telefonu bude nová aplikace dokonce upřednostněna před standardními emailovými funkcemi Symbianu S60. Na konci roku 2009 bude aplikace dostupná i pro Nokie s prostředím Series 40.

Co Nokia Messaging umí?

Nokia Messaging posouvá mobilní e-mail do zcela nové dimenze, a to díky tzv. push e-mail funkcionalitě, která je dostupná pro libovolnou e-mailovou schránku podporující protokol IMAP. Zákazníkům nejpopulárnějších freemailových poskytovatelů, jako jsou Seznam.cz, Centrum.cz nebo Atlas.cz či v celosvětovém měřítku Gmail, Windows Live Hotmail a Yahoo! Mail, přitom stačí do svého telefonu zadat jen uživatelské jméno a heslo ke schránce. Nemusejí znát žádné další parametry, které po nich vyžadují dosavadní řešení. Od té chvíle jim budou všechny e-maily doručovány do mobilních telefonů přesně v tom okamžiku, kdy přijdou do jejich schránky.


Nastavení je opravdu velmi jednoduché - stačí zadat adresu emailu a heslo. O zbytek se aplikace postará

Uživatelé ostatních služeb (např. vlastního webhostingu) pak jen napoprvé zadají parametry svého IMAP a SMTP serveru a pro příště již budou moci postupovat stejně jako v předchozím případě. Celé řešení je nezávislé na konkrétním modelu mobilního telefonu, operátorovi či zemi, v níž se zrovna nacházíte. O okamžité doručování e-mailů se totiž stará centrální server Nokia umístěný v Rakousku a spolupracující s výše zmíněnými poskytovateli freemailů.

Praktické zkušenosti - zajímavé a povedené

Aplikaci jsme stáhli a nainstalovali do Nokie N82, na které vše proběhlo bez problému. Přidání nové emailové schránky je opravdu bleskové. Stačí zadat váš email a heslo a aplikace vše během pár okamžiků sama nastaví. Není potřeba zadávat adresy serverů, porty ani další podrobnosti. K mému překvapení proběhlo správně automatické nastavení i pro oba firemní servery, které používám. Během minuty jsem tak v aplikaci nakonfiguroval 5 emailových účtů (gmail, Hotmail, Centrum a dva firemní účty).


Prostředí aplikace Nokia Messaging

Prostředí aplikace je intuitivní a práce s emaily je velmi svižná. Vše probíhá neporovnatelně rychleji, než skrze klasický klient, který je součástí aplikace zpráv v Symbianu S60. Výhodou je, že není nutno nastavovat interval synchronizace, všechny emaily dorazí do telefonu prakticky ve stejnou dobu, jako do emailové schránky na serveru. Praktickým testem jsme si ověřili, že jsou emaily doručovány stejně rychle, jako v případě použití Blackberry.

Samozřejmostí jsou pak různé možnosti nastavení, týkající se příloh nebo času aktualizace schránek. Nokia Messaging příchozí emaily též komprimuje, a to včetně příloh. Zatímco pomocí standardního klienta stáhne průměrný uživatel měsíčně zhruba 20 MB emailů, skrze Nokia Messaging to je díky komprimaci pouze kolem 2MB. Komprimace probíhá na serveru v Rakousku. Výhodou je například také možnost přeposlat nenačtený email. Stačí kliknout na záhlaví nestaženého emailu, přeposlat jej dál a o vše se opět postará server v Rakousku. Kvůli obyčejnému přeposlání tak není nutno stahovat celý email, což se hlavně v zahraničí může prodražit. I tyto vlastnosti dělají z Nokia Messagingu zajímavou alternativu k dalším klientům, která může díky jednoduchosti nastavení a používání oslovit řadu uživatelů, kteří si doposud na mobilní email netroufali. Díky tomu, že se jedná o push-email, se zároveň Nokia Messaging stává atraktivní i pro časově vytížené uživatele, kteří požadují okamžité doručování emailů.

Nový Nokia Messaging: email opravdu pro všechny

Nyní zadarmo, poté za poplatek

Prozatím je betaverze aplikace Nokia Messaging zdarma, ale finální verze bude zřejmě již zpoplatněna. Zástupci Nokie však zatím odmítli sdělit termín uvedení zpoplatněné verze, či způsob a výši plateb. Pokud si aplikaci nyní nainstalujete, bude vás Nokia předtím, než bude služba zpoplatněna, o této změně informovat.

Aplikaci Nokia Messaging pro Nokie s operačním systémem Symbian S60 stahujte zde

Diskuze ke článku
Majkl
No, také jsme na své E60 zkoušel. Ale tak otimisticky mi to nefungovalo. Jedině gmail.com účet naběhl OK v souladu s slogany. Na seznamu.cz mi nešlo nějak odesílání pošty a na řadě vlastních serverů se mi to nepodařilo vůbec přidat.
Problém je asi, že všude jinde je nastaven přístup pouze a jen přes SMTP/SSL, IMAPS, POP3S, ... a to nějak ta aplikace nemůže rozdýchat. Jakmile je to bez SSL, tak to funguje dle článku, ale tak to snad nikdo neprovozuje? Možná tomu vadí certifikáty, které jsou podepsány autoritami, které Nokia nezná? Při vytvoření účtu přes web nejde vůbec na začátku zvolit, zda je to IMAP/POP, zda SSL nebo STARTTLS. Při vytváření účtu z mobilu sice pár věcí už navolit jde, ale vždy to dopadne stejnou hláškou, že se zadanými udaji se nepodařilo zautorizovat. když s epodívám na server, tak je vidět, že server Nokie s epřipojí, stahne certifikát serveru a hned se odpojí bez pokusu o sestavneí SSL/TLS tunelu a vyhodí tu chybu, že se nepodařilo autorizovat.
Majkl
Našel jsme ještě http://www.seven.com/ také push emil, funguje celkem pěkně s Nokií (podporují i řaud dalších) a umí to třeba i sync kontaktů a kalendáře (proti google, lotusu, echange).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze